Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: En nog een nieuwkomer!

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0

En nog een nieuwkomer!

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik dit forum ontdekt en heb mij nu aangemeld omdat ik als onervaren chauffeur van een (gemotoriseerde) tweewieler ook wel wat vragen heb.
    Maar laat ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Stefano en woonachtig in de kustprovincie West-Vlaanderen, m.b. in Oudenburg.
    Vorig jaar werden wij uitgenodigd bij kennissen en toen viel mijn oog op een dekzeiltje in de voortuin. Bleek dat er een 'oude' motorscooter onder stak. De man des huizes had die gekregen van een stadsgenoot, maar het ding was niet in orde. Dus die motorscooter is onder een dekzeil beland, heeft geleden onder vocht en hitte maar in feite nooit meer het zonlicht gezien sinds lange tijd.
    Het bleek om een Piaggio Skipper LX 125 te gaan, een tweetakter uit 1998, maar de motor liep niet meer. Benzineleiding en olieleiding waren afgetrokken, verweerd,... Als ik iemand wist die er belangstelling in had...
    Aangezien ik geen motorrijbewijs heb en niet meteen van plan ben dat ook nog af te leggen dacht ik dat ik hier nooit mee de baan op zou mogen, maar ik heb het ding de volgende dag toch opgeladen.
    Blijkbaar mag ik met mijn B-rijbewijs met deze motorscooter de weg op en wil ik het ding toch terug voor 100% in orde krijgen voor ik er een nummerplaat voor zal aanvragen.
    De motor loopt intussen al, maar steeds meer kwaaltjes duiken op, dus er volgen nog wel vragen van mij op het forum!

Groeten,

Stefano

2. The Following User Says Thank You to Tuffer For This Useful Post:

Tam-Ara (09-12-2018)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3457
    Welkom hier! En wees niet bang om vragen te stellen! Daar dient dit forum ook voor.

Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600F4i 2005 & CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2991
    Welkom op 2fast4u Stefano !
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    175
    Welkom!

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0
    Dank jullie wel allemaal voor de 'warme' ontvangst!
    Mijn 'tufke' bevindt zich, ondanks zijn leeftijd en onbepaalde tijd onrechtstreeks onderhevig aan weer en wind, nog in redelijke staat denk ik.
    Daarom zou ik hem graag terug in orde krijgen zoals hij ooit was, zodat ik er eens een ritje mee kan gaan maken.
    Een vriend uit Schaffen heeft hier al heel wat kilometers afgelegd voor afgelegd en véél moeite gedaan voor mij en ik weet niet of hij dit leest of niet maar toch bij deze: "Héél erg bedankt Johhny"!
    Ik heb zo het vermoeden dat dit type Piaggio niet zo veel gelopen heeft in België, enkele grote dealers uit de provincie kennen dit type niet.
    Op het frame kleeft nog een sticker van het vermoedelijke verkooppunt, maar daar is niets meer over te vinden, en als ik op tweedehandssites naar een soortelijke Skipper zoek, kom ik steevast in regio Maasmechelen - Maaseik uit.
    Via dergelijke sites ben ik intussen wel in het bezit van een origineel instructieboekje, originele onderdelenlijst, en een origineel werkplaatsboek van de motor en de rest van de motorscooter, alles drietalig. Enkel het instructieboekje lijkt onvindbaar in het Nederlands.
    Enkel de ervaring en de moed om eraan te beginnen ontbreken me nog een beetje...

Registratie
    Jul 2018
    Thanks
    6
    Welkom!
    2002 Honda CBF 600 Hornet S (2018 - /)

Registratie
    May 2004
    Thanks
    1
    Welkom @ 2fast.
    Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.

Registratie
    Sep 2004
    Thanks
    0
    Welkom op dit forum waar je zeker en vast genoeg hulp en aanwijzingen zult kunnen vinden om je scooter weer back on track te krijgen.
    * * * P r o u d m e m b e r o f t h e o n e m a n g a n g * * *

Registratie
    Oct 2018
    Thanks
    11
    Welkom, mede-westvlaming!
    Leuk om te zien dat er ook meer mensen van deze kant van het land zich aanmelden op het forum! ;-)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten