Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 36

Onderwerp: (Gewone) aanhangwagen - merk - bevestiging oprijplaat

Registratie
    Jun 2006
    Thanks
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Maar 't gaat hier toch niet over adventurer?
    Mindgame stelt een vraag over (onder andere) een allroad van 250kg... dat is 40KG ZWAARDER dus.

(daarbovenop rijdt adventurer volgens mij met een xtz 1200=250a260kg en zijn vrouw met de tiger... )

Vandaar dat ik jouw vergelijking een beetje scheef vindt.

Ik reageerde op adventurer... . En ik dacht dat die xtz zijn vorige moto was. Dus... daarom maakt ik de vergelijking met de Tiger 800.

Bovendien heeft de TS het over een moto van max. 250 kg. Dus... max. 35 kg meer dan m'n Speed. Naar mijn mening is dat nu niet meteen onoverkomelijk hé. Ik ben een gewoon ventje van 1m78, geen hulk hoor. En nog eens, ik geef mijn ervaring en methode mee. Is enkel maar als hulp bedoeld hoor. De TS doet er zijn ding mee.

Is het allemaal ideaal? Neen, heb ik ook al gezegd. Wil je 't op de gemakkelijke manier dan is een speciale lage motoaanhangwagen wenselijk. Maar... de TS wilt het met een gewone bakaanhangwagen doen om 'm max. 10 keer per jaar te vervoeren.
    2012 Triumph Speed Triple

2. The Following User Says Thank You to Jakkel For This Useful Post:

Koeno (12-12-2018)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    189
    Als je het belangrijk vindt om alleen een moto op te laden,let dan op de hoogte van de laadvloer.
    Hoe lager,hoe gemakkelijker de moto erop bolt,en je kan zelf het stuur makkelijker vasthouden als het een hoge moto is.
    Hoe langer de oprijplaat,hoe beter de moto er op bolt.
    Koop een stevige vlakke oprijplaat zonder opstaande rand!
    Een plaat met opstaande rand kantelt namelijk als je een beetje opzij bolt,want de band duwt dan tegen die opstaande rand.
    De oprijplaat met een ronde pin/bout in een gat in de vloer laten haken,dan zit je ook altijd exact in het midden.
    BOCHTENPIKKERS.BE

4. The Following 2 Users Say Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

mindgame (15-12-2018),Schussboelie (12-12-2018)

Registratie
    May 2008
    Thanks
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Binnenafmetingen: 2,22 m x 1,25 m

Een toermoto, zoals uw Tiger erop zetten gaat dus inderdaad krap worden. Daar moet je dus wel rekening mee houden. Achterklep kan je eventueel ook weglaten, dan steekt de band er wat uit. Maar dan kan je niets extra meer laden.
    Exact wat ik jaren al doe: achterste plaat moet er af en achterband steekt tiental cm uit. Maar de moto gaat niet lopen zenne.
    En ik laadt nog een circuittent en jerrycans naft, plus reservewiel remork. Allemaal met spanbanden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Jun 2006
    Thanks
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    De oprijplaat met een ronde pin/bout in een gat in de vloer laten haken,dan zit je ook altijd exact in het midden.
    Een gat boren in de bodemplaat is wel iets vrij drastisch om uw oprijplaat in 't midden te leggen. Ik kleef gewoon een simpel stukje tape op het achterste ijzerprofiel van de remorque. En dat in de helft van de breedte van de laadbak - de helft van de breedte van de oprijplaat. Ligt dan ook altijd juist.
    2012 Triumph Speed Triple

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    16
    Snap niet goed waarom gewicht belangrijk is bij oprijden. Ik zet m,n motor in 1 en laat hem zelftrekkend de oprijplaat oprijden. 2 lichte rijplaten in doe het zelf gekocht, naast elkaar bevestigd, heb zo een breed oprijvlak, handig bij op en af rijden en maakt de rijplaat 2x zo sterk.

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    86
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oiram Bekijk Berichten
    Snap niet goed waarom gewicht belangrijk is bij oprijden.
    Juist, tot je ooit je motor moet wegbrengen omdat hij niet start... Dan duw je liever 200kg op een remork als 250.
    en yes ik heb ervaring met beide ;-)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4374
    2 lichte rijplaten in doe het zelf gekocht, naast elkaar bevestigd, heb zo een breed oprijvlak, handig bij op en af rijden en maakt de rijplaat 2x zo sterk.

10. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

E.M. (13-12-2018)

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    262
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ik denk dat hij wil zeggen dat het gewicht over de 2 rijplaten verdeeld zal worden als je er mooi in het midden zou over rijden.
    “Be yourself; everyone else is already taken.”

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    Snap niet goed waarom gewicht belangrijk is bij oprijden. Ik zet m,n motor in 1 en laat hem zelftrekkend de oprijplaat oprijden. 2 lichte rijplaten in doe het zelf gekocht, naast elkaar bevestigd, heb zo een breed oprijvlak, handig bij op en af rijden en maakt de rijplaat 2x zo sterk.
    indien de oprijplaat niet vast ligt aan de remorque kan( ik zeg wel KAN) bij een gladde ondergrond
    aka gepolierde beton bv. in een garage uw oprijplaat wel eens de benen nemen als het voorwiel al in de aanhanger is
    heb weet van iemand die dat voor gehad heeft was met een bestelwagen en buiten op tarmac, gelukkig zonder schade
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Registratie
    May 2012
    Thanks
    45
    Bedankt voor de info iedereen

Ter info: heb een Street Triple en een GS. Zou toch liever de Street Triple alleen op een aanhangwagen zetten dan de GS, zelfs als je er gewoon naast loopt en hem in ralenti erop laat rijden. Maar goed, naarmate je daar meer ervaring mee hebt zal dat wel vlotter gaan denk ik

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten