Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 t/m 36 van 36

Onderwerp: (Gewone) aanhangwagen - merk - bevestiging oprijplaat

Registratie
    Jun 2006
    Thanks
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Hangt toch af van type remork? (maw laadvloer tussen de wielen of erboven)

bv:
    Lage laadvloer:
    Bijlage 16835

vs

Hoge laadvloer:
    Bijlage 16836
    Met een 'gewone aanhangwagen' bedoel ik de aanhangwagen zoals die algemeen gebruikt wordt en bekend is bij de gemiddelde particulier voor (sporadisch) algemeen gebruik.

En hier in mijn regio, en ik veronderstel ook in andere regio's, is dat het onderstaande type aanhangwagen. Ik denk dat de TS ook zo'n type bedoelt als hij 't over een 'gewone aanhangwagen' heeft. En die laadvloer is gemiddeld zo'n 20 cm hoger dan de laadrail(s) van een moto aanhangwagen. Die alu bak boven de wielen is nog hoger.

Zo eentje dus...

2012 Triumph Speed Triple

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    86
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Met een 'gewone aanhangwagen' bedoel ik de aanhangwagen zoals die algemeen gebruikt wordt en bekend is bij de gemiddelde particulier voor (sporadisch) algemeen gebruik.
    Bij mij & mijn schoonfamilie zijn er 5 remorken bekend.
    1 daarvan is zoals jij algemeen gebruikt & bekend noemt: die van mij -> Laadvloer tussen de wielen.
    4 andere daarvan zijn met de hoge laadvloer.

Ik doe geen uitspraken in algemeen bekend of gebruik.
    Ik zeg gewoon: bij zo'n lage laadvloer zie ik mijzelf wel de GS er nog op rijden (mits de oprijplanken genoeg gewicht mogen dragen )

Verder denk ik dat het langzaamaan wel duidelijk is...

voor vervoer is een echte motoremork (voor mij dan liefst met dichte bodem) het handigste.
    Als het eengewone remork moet zijn, liefst eentje met laadruimte tussen de wielen.
    En hoe langer (en steviger) de oprijplaat hoe liever.

+ een motor in een pickup rijden = gegarandeerd succes op youtube
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Jun 2006
    Thanks
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten

Verder denk ik dat het langzaamaan wel duidelijk is...
    Dat dacht ik hier al langer. Maar blijkbaar niet dus... .
    2012 Triumph Speed Triple

Registratie
    May 2008
    Thanks
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Zo eentje dus...

Jep. Perfect!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    189
    Ik kwam deze nog tegen : https://www.awa-aanhangwagens.com/index.php?paginaid=79
    Of de laadvloer met 40cm lager is dan de gemiddelde bakwagen weet ik niet,maar hij is wel makkelijk om te bouwen van bak naar vlakke laadvloer.
    BOCHTENPIKKERS.BE

6. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

mindgame (09-01-2019)

Registratie
    Jan 2015
    Thanks
    204
    Heb een dubbel asser van 260 x 130, binnen maat eigenlijk 255 x 125, gebruik ook 2 oprij platen om een moto van of op de remork te zetten. Die aluminium oprij platen kunnen een 300 kilogram aan, zijn redelijk flexibel en buigen serieus door in het midden als je er met een hoogpoter van +- 250kg over gaat. Op de moto zitten en er met een beetje snelheid tegenaan rijden zou misschien zelfs iets te veel van het goede zijn. Ik vind het heel gemakkelijk als je er langs kunt lopen, dan kan je er heel voorzichtig en langzaam op en af rijden, zelfs met een hoogpoter met een hoog zwaarte punt heb je dan volledig de controle over de moto. Voor extra stabilisatie heb ik achteraan de remork ook 2 poten gemonteerd en vooraan ook nog 1 poot die elk 300 kg aankunnen, dan gaat de aanhanger zelfs niet door de vering en blijft deze volledig stabiel staan, voor een lage moto gebruik ik dit dikwijls niet, maar om een hoogpoter op de aanhanger te plaatsen geeft dit toch weer iets meer stabiliteit en voornamelijk wat meer vertrouwen. Ik heb een stevige wielklem die gewoon los op de aanhanger staat, als ik de moto daarin zet, blijft deze al gewoon staan, daarna 4 spanriemen, 2 langs de voorvering en 2 op de achterkant van de moto en het beestje kan nergens meer naartoe

https://www.alphametal.be/nl/shop/pr...elklem-model-2 1x
    https://www.alphametal.be/nl/shop/pr...8-mm-gietijzer 3x
    https://www.alphametal.be/nl/shop/pr...teunpoot-48-mm 3x
    https://www.alphametal.be/nl/shop/pr...jplaat-model-2 2x

met een extra wielklem zou het waarschijnlijk zelfs mogelijk zijn om 2 moto's op de remork te plaatsen, maar dat zou wel krap zijn op 125cm, een paar extra ogen monteren in het midden van de remork, die bevestigd zijn aan het frame en dus ook stevig zijn, lijkt mij dan zeker geen overbodige luxe.

De oprijplaten kan ik gemakkelijk bevestigen met een spanriem aan de lichtbalk van de remork, tussen de bodemplaat en de rechthoekige ijzeren kader waar dat de lichten in zitten, zit bij mij een paar milimeter plaats, ik kan daar een spanriem tussendoor steken en de oprijplaat tegen de remork aantrekken. een andere optie zou inderdaad zijn om een gaatje te boren in de oprijplaat zodat je met een pin of bout de oprij plaat aan de remork kan bevestigen, het voornaamste is dat je voorkomt dat de oprijplaat van de remork zou afschuiven, misschien als je iets te fel op het gas zou gaan, maar op zich gaat dat niet snel gebeuren.
    Laatst gewijzigd door CrazyBen; 26-12-2018 om 23:39.
    formerly known as CrazyGoudvis

8. The Following User Says Thank You to CrazyBen For This Useful Post:

mindgame (09-01-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten