Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 17 van 17

Onderwerp: DUCATI MULTISTRADA 1260S

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    1
    @ Astronaut.

Dit is wat ik noem een ervaringsrevieuw .....hier heb ik, en anderen mss, zeer veel aan.....

Spijtig van te moeten lezen dat jouw ervaringen minder zijn....
    Ik merk ook wel dat de goodwill van jouw Ducati-dealer ook niet je dat zijn.....

Ik las eens ergens op een of ander forum dat er idd problemen waren met de transponders .....deze zouden moeten zijn opgelost....voor zover ik weet...

Alvorens deze Ducati te hebben aangeschaft, ben ik eerst een beetje aan het lezen gegaan........Vakkennis bij een dealer is belangrijk....laten we zeggen dat de monteurs vooral de nodige knepen van het vak moeten kennen....en dan lees je wel het een en het ander......
    De punten die je aanhaalde als minder heb ik inmiddels op een papiertje neergeschreven, en ga ik zekers eens nakijken of dit nog het geval is op de 1260....
    De opmerking over het demonteren van het voorwiel zijn gegrond, ik zag ook reeds dat de nodige voorzichtigheid in acht moet genomen worden bij het demonteren van het voorwiel, wat wil je anders met zo een joekels van remschijven......ook niet voor een beginneling.
    dat kanaaltje in de achterbrug, moet ik eens bekijken........wel belangrijk punt...
    Ik zie geen beschadigingen thv het voorspatbord tgv schuren remleiding, hebben ze waarschijnlijk aangepakt...
    Ik had trouwens ook, na montage van de kofferset, beschadiging op de uitlaat......soort van pitting. Dit werd onmiddelijk door mijn dealer ter harte genomen en opgelost, nieuwe uitlaatcover......en hij vertelde mij ook dat ik nr 3 was bij hem, die dit had.......blijkbaar een montagefout.
    Er was een recall voor de potjes van de remvloeistof....uitgevoerd tijdens 1ste onderhoudsbeurt...nooit zelf een probleem mee gehad.
    Waar was jouw uitlaat gescheurd ?
    Het onverklaard uitvallen van de motor, dat is verschieten.....en vooral omdat de reden niet bekend is........gevaarlijk ook trouwens, dacht ik zo.....

In ieder geval genoeg om eventjes te controleren en in de gaten te houden.....allee italiaans " karakter " vraagt blijkbaar meer aandacht op ogenschijnlijk niet belangrijke onderdelen.....keep it in mind

Alvast bedankt voor jouw feedback....

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    159
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jumpintolive Bekijk Berichten
    @ Bart,

Blijkbaar bestond dat piepen vd remmen reeds bij de 1200 serie.......dus op de 1260 geen verbetering......bij mij gaan er bij gelegenheid ook andere remblokken op....
    De 1260 heeft een langere achterbrug dan de 1200......ik dacht 50 mm langer, daardoor steigert hij minder abrupt.....maar hij doet het nog steeds zeer gewillig.....als je stevig aan de kraan draait natuurlijk....
    Ik las dat jij reeds een trip ingeplande voor deze zomer richting Oostenrijk........bij ons staat ook zo iets op de planning.....ik ben nog aan het uitkijken en uitvissen ........
    Op dit moment ben ik de revieuws aan het lezen van de verschillende bandenboeren.......ben er nog niet uit wat ik er nu ga opleggen.......denk aan de Michelin Road 5, maar hier en daar zijn er bemerkingen rond de 190/55 band....
    mijn verslag van de road 5 op de S1000XR

Eindconclusie van de Pilot Road 5

Hij is nu eigenlijk wel aan vervanging toe.
    31200km staan er op de XR dat wil zeggen dat de pilot het 6800km heeft uitgehouden meer dan ik durfde hopen.

ik heb de band op autostrades gereden op kronkelwegen in bergen en dalen droge en natte omstandigheden, met en zonder duo en bij temperaturen tussen de pakweg 12 en 40gr.
    Ik heb hem van rustig tot zeer sportief gereden waarbij ik hem toch een aantal keer stevig gepusht heb.

Meestal heb ik de voorband tussen de 2,3en2,5 bar gereden, de achterband tussen 2,7en2,9

Wat mij vooral opvalt is de brede inzetbaarheid van deze SPORTtoerband, dat de band naarmate hij verslijt zijn capaciteiten blijft behouden. Dwz hij blijft veel grip houden en zich zeer goed gedragen bij natte omstandigheden, ook de levensduur (had ik niet verwacht) heeft mij aangenaam verrast.

De band stuurt zeer neutraal (eigenlijk best snel voor een toerband) en geeft je goede feedback van hetgeen onder je gebeurt, bij remmen op hellingshoek geeft hij weinig oprichtende reactie (ze is er wel uiteraard) maar niet meer of minder dan bij echte sportbanden.
    Hard remmen rechtdoor wordt door de voorband probleemloos verteerd en geeft geen noemenswaardige instabiliteit.

Stevig op het gas bij het uitkomen van de bocht kan perfect, de tractiecontrole heeft zeer weinig werk gehad ook in de dynamic pro stand waarbij de elektronica tot een minimum word beperkt is de band niet uitgebroken.
    De banden blijven naarmate ze verslijten opmerkelijk veel grip houden (ik heb het met andere banden anders geweten) nu ze eigenlijk versleten zijn merk ik wel dat ze aan vervanging toe zijn, bij hard pushen voel ik de tractie controle ingrijpen, ik heb hier echter nog geen 1000km last van.

Waar ik van versteld sta is dat de banden reeds bij een temperatuur van 10gr (30a35gr banden temperatuur) enorm veel grip bieden, en dat ze bij een temperatuur van om en bij de 40gr (50a60gr bandentemperatuur) deze grip ook nog bieden.
    Dat geeft deze band een zeer brede inzetbaarheid zonder dat je je zorgen moet maken of beter gezegd geeft je veel vertrouwen wat ik persoonlijk 1 van de belangrijkste elementen aan banden vind, vertrouwen, veilig gevoel, feedback..

dus voor diegene die een band zoeken die je onder eender welke omstandigheid kan gebruiken, kan ik de Michelin Pilot Road 5 hard aanbevelen.

Indien dit verslag voor eventuele geinteresseerden in de pilot road 5 niet volledig is of wens je iets te weten wat niet in het verslag staat SHOOT
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

3. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

SuperDuke08 (05-01-2019)

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    7
    Dat was ik nog vergeten, de sleutel zelf is ook vervangen tijdens het laatste onderhoud.
    De handsfree unit ligt ergens aan het balhoofd en regelt ook het electronisch stuurslot, na vervanging nooit meer dat stuurslot gebruikt, je zal daar maar staan ergens in Luxemburg.... Voor mij toen terug the old way, met schijfremslot.
    De uitlaat was gescheurd waar de link voor de einddemper uit de pot komt. Bovenkant van die las was gebarsten, ook het maanvormig plaatje dat er nog bij op gepuntlast is, daar waren ook al 2 puntlassen van over. Als je de zwarte cover van de einddemper haalt kan je dit geheel goed zien. Ik heb een vriend, die professioneel lasser is, dit geheel laten terug lassen, alsook het plaatje volledig laten aflassen
    i.p.v die nutteloze puntlasjes. Dit was de eerste keer dat ze dit probleem zagen bij de dealer volgens hun, kan ik moeilijk geloven als je ziet hoe dat in elkaar zit. Welke 2 cyl. moto heeft nog een einddemper met geen steun naar het subframe?
    Hopelijk hebben jullie meer geluk dan ik.

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    1
    @ Astronaut,

Thanks voor de beschrijving van de zwakke punten vd uitlaat.......zal dat in de gaten moeten houden, indien die zwakte zich laat zien......mijnen dealer zal dit zekers te weten komen. De herstelling laat ik dan wel uitvoeren door een van mijn mensen......zijn oa tig-lassers...

@ Chr........bandentest Michelin Road 5

Met veel plezier jouw ervaringen gelezen.....en voor zover ik kan uitmaken zal de band gebruikt worden in vergelijkbare omstandigheden.
    Mijn bemerking was er omdat ik een test las waarbij de tractioncontrole af en toe zijn werk moest doen, ik dacht op een KTM 1290......pittig bloksken he.......

Toch wel leuk om te lezen deze ervaringstest.....moesten er zo meer zijn....

6. The Following User Says Thank You to jumpintolive For This Useful Post:

Mister_Ace (05-01-2019)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    439
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Astronout Bekijk Berichten
    Dat was ik nog vergeten, de sleutel zelf is ook vervangen tijdens het laatste onderhoud.
    De handsfree unit ligt ergens aan het balhoofd en regelt ook het electronisch stuurslot, na vervanging nooit meer dat stuurslot gebruikt, je zal daar maar staan ergens in Luxemburg.... Voor mij toen terug the old way, met schijfremslot.
    De uitlaat was gescheurd waar de link voor de einddemper uit de pot komt. Bovenkant van die las was gebarsten, ook het maanvormig plaatje dat er nog bij op gepuntlast is, daar waren ook al 2 puntlassen van over. Als je de zwarte cover van de einddemper haalt kan je dit geheel goed zien. Ik heb een vriend, die professioneel lasser is, dit geheel laten terug lassen, alsook het plaatje volledig laten aflassen
    i.p.v die nutteloze puntlasjes. Dit was de eerste keer dat ze dit probleem zagen bij de dealer volgens hun, kan ik moeilijk geloven als je ziet hoe dat in elkaar zit. Welke 2 cyl. moto heeft nog een einddemper met geen steun naar het subframe?
    Hopelijk hebben jullie meer geluk dan ik.
    Bij de 2013 versie had ik ook al een gebarste tussendemper en een ‘eruit geblazen’ deel bij de voorbocht.

Op 36.000km tijd:

Vastzittende gaskabel (enorm verschieten!)
    Koppelingsvilinder trok valse lucht (cnc aftermarket geplaatst)
    Klep in uitlaat bleef hangen, softwarematig op altijd open gezet en tuningssoftware van Rexxer erop
    Versleten zuigerveren met gevolgschade (nieuwe nokkenas en cilinders)
    Twee nieuwe skyhook voorvorken (lekkende gasdemper)
    Vastzittende versnellingsbak in zesde (veertje gebroken, ruim 9uur werk)
    Handvatverwarming stuk
    Remklauwen geupgrade naar monobloc M50 wegens ondermaatse remmen met fading (standaard al op 2015 model)

Wsl nog wat klein grut vergeten.

Het strafste van al is.. dat ik hem nog vaak mis. Desmo + rijwielgedeelte waren op mijn lijf geschreven!

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    439
    Oh ja, ik was uiterst tevreden over de twee dealers waar ik contact mee had. (Heusden en Aarschot)
    Kundig, klantvriendelijk, garantieclaims en coulances perfect afgehandeld.
    Beiden kan ik zeker aanbevelen!

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    7
    Ik had de klep in de uitlaat ook preventief verwijderd, is niet zo moeilijk, met een dremel de puntlassen op de 2 schroefjes verwijderen en je kan ze zo eruit draaien, wel eerst een prop achter de klep voorzien zodat er niets (schroefje, klep) in de pot kan vallen.
    Weer een probleem minder dat kan opduiken...
    De mensen met een 2015 model, met slecht sluitend luchtfilterdeksel doen er trouwens goed aan om ook
    het 2017 exemplaar te laten monteren. Er waren volgens de monteur toen al verschillende gevallen bekend
    met olieverbruik door het vuil dat in de cylinders geraakte, ik was er nog goed op tijd bij.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten