Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 29

Onderwerp: Verzekering

Registratie
    May 2016
    Thanks
    58
    Dat betaal je nergens voor een BA- verzekering voor Fiesta-ke met 82 pk, denk ik dan. Daarentegen, als je als jonge snaak de laatste spic-en-span Golf GTI met (bij wijze van spreken, uiteraard) meer kleppen dan PK's wil laten verzekeren, is dat een totaal ander verhaal.
    nee dan moete als jonge gast ies naar de verzekering gaan ge betaald u blauw en ik wou gewoon ne hyundai tucson verzekeren uiteraard ominium omdat ne nieuwe is en das geen racekar eh

In jouw geval alvast hun eerste argument : wie was het alweer die omver was gereden met de moto waarvan de papa in hun boeken de hoofdbestuurder was, en waar de zoon geclaimd "toevallig" mee op de baan was ?
    en mijn naam staat overal papieren politie en brandweer , ziekenhuis
    de verzekering weet da ik daar mee rijdt we hebben er zelfs achter gevraagd bij de verzekering en ze dekken het volledig ook al heb een blijvend letsel dus bij sommige verzekeringen mag et en bij andere wss nie .
    2019 BMW S 1000 RR
    2006 gsxr 1000 track

sold
    2016 Superduke 1290 R
    2016 BMW S1000RR

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BjornV Bekijk Berichten
    nee dan moete als jonge gast ies naar de verzekering gaan ge betaald u blauw en ik wou gewoon ne hyundai tucson verzekeren uiteraard ominium omdat ne nieuwe is en das geen racekar eh
    ...
    Wel 130+ PK, toch ? Én omnium. Dat ze daarvoor 3000€ vragen is inderdaad wel veel. Maar ook niet vergelijkbaar met een tweedehandse auto met 82 PK, en enkel BA. Als je wat lager mikt, en een tweedehandse auto koopt, en niét omnium verzekert ... dan zijn de verzekeringen misschien wat betaalbaarder, niet ? Je betaalt voor hetgeen je krijgt.

...en mijn naam staat overal papieren politie en brandweer , ziekenhuis
    de verzekering weet da ik daar mee rijdt we hebben er zelfs achter gevraagd bij de verzekering en ze dekken het volledig ook al heb een blijvend letsel dus bij sommige verzekeringen mag et en bij andere wss nie .
    Hetgeen ik zeg is niet hetgeen jij gelezen hebt. Jij hebt blijvend letsel, niet de tegenpartij (die in fout was). Dus de tegenpartij betaalt jou in dat geval. Omgekeerd zou een ander liedje (kunnen) geweest zijn.

Hetgeen ik zei : als jij voortaan nog eens een ongeval zou hebben, met diezelfde wagen en verzekering, én je bent in fout, dan hebben ze in de papieren ivm het ongeval van nu al een eerste argument om te kunnen beweren dat de verzekering niet correct is aangegaan (ttz dat niet jouw vader, maar jijzélf de hoofdbestuurder bent).
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    460
    Ik lees er hier misschien over, maar wat die bonus malus betreft hoef je daar met een motor alvast geen rekening mee te houden. Dat systeem geldt enkel voor auto's.

Zat hier in het verleden geen goedkope verzekeraar, speciaal voor jongeren die met een motor willen rijden? Zijn/waren zelfs partner van dit forum.

Hoop wel dat hun verzekeringsaanpak wat professioneler is dan hun promotiefilmpje.

https://www.facebook.com/Best4u.be/v...3285252393854/
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    54
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Ik lees er hier misschien over, maar wat die bonus malus betreft hoef je daar met een motor alvast geen rekening mee te houden. Dat systeem geldt enkel voor auto's.

Zat hier in het verleden geen goedkope verzekeraar, speciaal voor jongeren die met een motor willen rijden? Zijn/waren zelfs partner van dit forum.

Hoop wel dat hun verzekeringsaanpak wat professioneler is dan hun promotiefilmpje.

https://www.facebook.com/Best4u.be/v...3285252393854/

Ik ben daar eens prijs gaan vragen. Waren idd goedkoper, OP VOORWAARDE DAT … en dat wou ik dus niet doen

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Dus voor ne moto zou ik meer moeten betalen dan voor nen auto + moto, terwijl ik er dezelfde aantal km's mee deed.
    Goed zot. En totaal tegenovergesteld financiëel verhaal vs het inruilen van de wagen voor een elektrische fiets etc (hetgeen ze proberen te pushen vanuit de regering).
    Logische redenering van je verzekeraar. Die heeft immers geen enkele garantie dat je de km's die je met je wagen reed nu niet met de moto zal rijden. Risico op ongeval met moto is aanzienlijk hoger. Prijs van enkel de moto zal dus duurder uitkomen.

Ik ben akkoord met Cisse: ofwel doe je het op een correcte manier in die zin dat er goede afspraken met je verzekeraar gemaakt worden over wie al dan niet hoofdbestuurder is, ofwel neem je alles op je eigen naam en bijt je enkele jaren door. Je wil bij een ongeval geen discussie gaan voeren met je verzekeraar over je contract. Op dat ogenblik heb je andere zorgen aan je hoofd.

Een auto en moto kosten veel centen. Een verzekering maakt daar deel van uit. Sommigen doen precies alsof een verzekering een noodzakelijk kwaad is enkel omdat het moet van de wet. Een verzekering is een deel van je wagen of moto. Het hangt eraan vast en je moet dit meerekenen in de aankoopprijs. Voor ik teken voor de aankoop van een wagen luister ik bij mijn verzekeraar wat het me gaat kosten en als dat niet in de lijn van mijn bankrekening ligt, kies ik een andere wagen.

Sorry, maar als je een Tucson van 20000€ kan betalen op jonge leeftijd, dan moet die verzekering ook lukken. Je gaat overigens heus wel eentje onder de 3000€ vinden hoor. Mijn eerste eigen wagen was een oude Mondeo die me nog geen 10000€ had gekost. 2.0tdci 130pk was al een vlotte wagen. Gewone BA, rechtsbijstand en pechverhelping waren echt wel betaalbaar. Ik spreek van 10 jaar geleden, maar ben er van overtuigd dat dit nog altijd kan.
    Jonge mensen willen tegenwoordig recht van school direct een dikke wagen onder hun gat, maar zonder de verdere financiële gevolgen? Dat kon vroeger niet en dat zal nooit kunnen. Ik zou ook graag een Porsche Cayenne in de garage hebben, maar dat lukt mij ook niet.

Tip 1:
    Toen ik 18 was hebben mijn ouders mij bij op hun verzekering gezet zodat idd de bonus malus al begon te lopen. Meeste verzekeraars hebben dat echter niet nodig en beginnen met hun bonus malus te tellen vanaf de dag dat je je rijbewijs behaalde. Alle verzekeraars waar ik ooit prijs vroeg, hebben zo geredeneerd.

Tip 2:
    Toen ik op mijn 23 mijn eerste moto kocht, had ik een firmawagen. Mijn werkgever heeft toen een papier ondertekend dat dit mijn dagdagelijks vervoer is (werfleider wegenbouw) en dat de moto dus enkel in vrije tijd gebruikt werd.

Tip 3:
    Op het ogenblik dat zoon of dochter alleen gaan wonen, hebben ze een familiale verzekering en een brandverzekering nodig. Vraag die aan bij dezelfde verzekeraar en je gaan zien dat de korting massaal is.
    Ducati Multistrada 1200 Enduro '16
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)
    (ex Suzuki Bandit 650N k7)

6. The Following User Says Thank You to B-Bart For This Useful Post:

msxx (02-01-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    460
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cberreke Bekijk Berichten
    Ik ben daar eens prijs gaan vragen. Waren idd goedkoper, OP VOORWAARDE DAT … en dat wou ik dus niet doen

Mij waren ze al kwijt door hun amateuristische aanpak ook hier op het forum destijds.... en idd, wat die voorwaarden betreft, ze rekenen er vooral op dat (eventueel) ouders ook met hun heel hebben en houden naar hun komen.

Maar soit, TS zoekt een goedkope verzekeraar, misschien kan hij wel leven met de voorwaarden.

Ik betaal liever iets meer en blijf bij de verzekeraar waar ik op kan rekenen wanneer het eens fout gaat.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

8. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

E.M. (01-01-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3036
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Bart Bekijk Berichten
    Logische redenering van je verzekeraar. Die heeft immers geen enkele garantie dat je de km's die je met je wagen reed nu niet met de moto zal rijden. Risico op ongeval met moto is aanzienlijk hoger. Prijs van enkel de moto zal dus duurder uitkomen.

Ik ben akkoord met Cisse: ofwel doe je het op een correcte manier in die zin dat er goede afspraken met je verzekeraar gemaakt worden over wie al dan niet hoofdbestuurder is, ofwel neem je alles op je eigen naam en bijt je enkele jaren door. Je wil bij een ongeval geen discussie gaan voeren met je verzekeraar over je contract. Op dat ogenblik heb je andere zorgen aan je hoofd.

Een auto en moto kosten veel centen. Een verzekering maakt daar deel van uit. Sommigen doen precies alsof een verzekering een noodzakelijk kwaad is enkel omdat het moet van de wet. Een verzekering is een deel van je wagen of moto. Het hangt eraan vast en je moet dit meerekenen in de aankoopprijs. Voor ik teken voor de aankoop van een wagen luister ik bij mijn verzekeraar wat het me gaat kosten en als dat niet in de lijn van mijn bankrekening ligt, kies ik een andere wagen.

Sorry, maar als je een Tucson van 20000€ kan betalen op jonge leeftijd, dan moet die verzekering ook lukken. Je gaat overigens heus wel eentje onder de 3000€ vinden hoor. Mijn eerste eigen wagen was een oude Mondeo die me nog geen 10000€ had gekost. 2.0tdci 130pk was al een vlotte wagen. Gewone BA, rechtsbijstand en pechverhelping waren echt wel betaalbaar. Ik spreek van 10 jaar geleden, maar ben er van overtuigd dat dit nog altijd kan.
    Jonge mensen willen tegenwoordig recht van school direct een dikke wagen onder hun gat, maar zonder de verdere financiële gevolgen? Dat kon vroeger niet en dat zal nooit kunnen. Ik zou ook graag een Porsche Cayenne in de garage hebben, maar dat lukt mij ook niet.

Tip 1:
    Toen ik 18 was hebben mijn ouders mij bij op hun verzekering gezet zodat idd de bonus malus al begon te lopen. Meeste verzekeraars hebben dat echter niet nodig en beginnen met hun bonus malus te tellen vanaf de dag dat je je rijbewijs behaalde. Alle verzekeraars waar ik ooit prijs vroeg, hebben zo geredeneerd.

Tip 2:
    Toen ik op mijn 23 mijn eerste moto kocht, had ik een firmawagen. Mijn werkgever heeft toen een papier ondertekend dat dit mijn dagdagelijks vervoer is (werfleider wegenbouw) en dat de moto dus enkel in vrije tijd gebruikt werd.

Tip 3:
    Op het ogenblik dat zoon of dochter alleen gaan wonen, hebben ze een familiale verzekering en een brandverzekering nodig. Vraag die aan bij dezelfde verzekeraar en je gaan zien dat de korting massaal is.
    Ik wou gerust er een max aantal km per jaar opzetten, maar dat was geen optie (terwijl dat bij vele autoverzekeringen wel is).

Maar het gedoe van je hebt waar voor je geld vind ik dus mega bullshit. Grotendeels ook te zien aan de grote prijsverschillen dat de verzekeraars voor dezelfde BA vragen. Ik had ook quotes van +1300 €.

Je betaald voor een risico, maar hoe groot dat risico is wordt nogal op een bullshit manier berekend, en daar ben ik met mijn huidige situatie de dupe van.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    May 2016
    Thanks
    58
    Me dit antwoord ben ik nie gediend hoor ten eerste moe ik mij nie verantwoorden tegenover u wa ik doe en jullie snappen het precies nie goed ma onder de 26 zijn alle verzekeringen duur en hoe het 10 jaar geleden was maakt niemeer uit eh. En als ge wilt weten ik werkte al 3 jaar ondertussen dus ge moet nie afkomen da de jongeren ne dikke bak willen als ze vant school komen me u dikke zever
    2019 BMW S 1000 RR
    2006 gsxr 1000 track

sold
    2016 Superduke 1290 R
    2016 BMW S1000RR

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    oei, je hebt lange tenen. dat is een verhoogd risico bij het motorrijden. Als de verzekeraars dit lezen wordt het algauw 4000 euro.

12. The Following User Says Thank You to janbros For This Useful Post:

Schussboelie (02-01-2019)

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Me dit antwoord ben ik nie gediend hoor ten eerste moe ik mij nie verantwoorden tegenover u wa ik doe en jullie snappen het precies nie goed ma onder de 26 zijn alle verzekeringen duur en hoe het 10 jaar geleden was maakt niemeer uit eh. En als ge wilt weten ik werkte al 3 jaar ondertussen dus ge moet nie afkomen da de jongeren ne dikke bak willen als ze vant school komen me u dikke zever
    Moest je eens willen begrijpen wat er jou hier al een aantal oudere (tip : misschien zelfs ook "wijzere") motorrijders tussen de regels en met de nodige takt willen overbrengen, dan zou je er misschien een les kunnen uit leren. Diegene die je hierboven afblaft, gaf jou nota bene 3 welgemeende tips mee.

Als je echter iedereen die iets zegt dat niet 100% in jouw kraam past in jouw leven gaat bekijken als lastigaards en stommeriken : doe vooral verder zoals je bezig bent.

Een laatste tip : zoek misschien eens op wat ze in West-Vlaanderen bedoelen met "leren zaaien naar de zak".
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten