Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 29

Onderwerp: Verzekering

Registratie
    Dec 2016
    Thanks
    2

Verzekering

Vraagske
    Een paar maanden terug heeft mijn dochter een nieuwe auto gekocht. We vielen tegen de grond toen we hoorden wat het ging kosten om de verzekering op hare naam te zetten. Simpele oplossing, de verzekering op mijne naam en haar als hoofdbestuurder en zaak opgelost. Kostprijs? De helft. Nu komt mijn zoon af om een moto aan te schaffen. Tegen de zomer zou het een feit zijn en is hem 20. Nu komt de hamvraag. Kan die motor verzekering ook op mijn naam en zoon als hoofdbestuurder? Iemand die daar iets van weet hier?
    Mvg manu

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    24
    Het kan wel, dat ook de moto op jouw naam staat en de zoon hoofdbestuurder is, net zoals de dochter met haar auto, maar let toch maar op met zulke dingen, want als zij een ongeval krijgen, juist omdat ze een bepaalde leeftijd nog niet hebben, dan komen pas de grote problemen op de proppen en komt het jou duur te staan, wettelijk is dit immers niet toegelaten, al doen bepaalde verzekeringen dit wel

Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    67
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suzy SV Bekijk Berichten
    ... maar let toch maar op met zulke dingen, want als zij een ongeval krijgen, juist omdat ze een bepaalde leeftijd nog niet hebben, dan komen pas de grote problemen op de proppen en komt het jou duur te staan, wettelijk is dit immers niet toegelaten, al doen bepaalde verzekeringen dit wel
    Bid dat jouw dochter geen accident met blijvend lichamelijk letsel aan de tegenpartij krijgt, of je hangt. Ze komen er achter ( = dat niet jij, maar jouw dochter de hoofdbestuurder van de auto is), wees gerust. En zeg ajb niét : "hoe kunnen ze daar achter komen".

Dus voor je aan dat verzekeringsavontuur met jouw zoon begint : zet dat met jouw dochter maar eerst behoorlijk (terug) in orde....
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't Č nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    185
    Als zoon/dochter er als hoofdbestuurder opstaan is het juist geen probleem.
    Als ze er niet als hoofdbestuurder opstaan maar dat in feite wel zijn,heb je (mogelijk) wel een probleem bij een ongeval.
    Of het bij de moto ook zo kan kun je best gewoon aan je verzekering vragen,en best nu al en niet als hij al een moto heeft.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    May 2008
    Thanks
    22
    Ik blijf in dergelijk geval bij mijn standpunt: zoon of dochter moet door de zure appel bijten en de verzekering op eigen naam nemen. Ok dat kost geld, maar zo is het nu. Jij gaat niet voor altijd die verzekering voor hun opnemen en hoe sneller ze zelf beginnen hoe sneller hun bonus malus ook zakt. Het echte leven kost geld. Best dat ze dat zo snel mogelijk leren.
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

6. The Following 3 Users Say Thank You to Cisse For This Useful Post:

B-Bart (31-12-2018),Cowboy (02-01-2019),Suzy SV (29-12-2018)

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    9
    Tja beter ook eens verschillende verzekeringen aftasten , bij bv :kbc betaal je u blauw aan een autoverzekering en ze zijn gelijk tot 1000 euro goedkoper bij bv corona of dergelijke ...
    Ik steun ook wel Cisse in het punt dat ze beter er zelf zo vroeg mogelijk aan beginnen voor hun bonus malus .
    '13 -'14 - 2010 Ducati Monster 696
    '14 -'15 - 2012 Honda CB1000ra
    '15 -'17 - 2007 Honda CBR600rr
    '17 -'17 - 2012 Husqvarna TE449
    '17 -'18 - 2017 Ducati Hypermotard 939
    '18 -'18 - 2017 KTM Superadventure 1290s
    '18 - ... - 2015 Kawasaki Zx10r

Registratie
    May 2016
    Thanks
    58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse Bekijk Berichten
    Ik blijf in dergelijk geval bij mijn standpunt: zoon of dochter moet door de zure appel bijten en de verzekering op eigen naam nemen. Ok dat kost geld, maar zo is het nu. Jij gaat niet voor altijd die verzekering voor hun opnemen en hoe sneller ze zelf beginnen hoe sneller hun bonus malus ook zakt. Het echte leven kost geld. Best dat ze dat zo snel mogelijk leren.
    das een mooi standpunt ik geloof da ook alleen kost een verzekering belachelijk veel geld en weigeren ze u soms te verzekeren als jonge gast
    ik zelf heb het ook zo voor gehad auto verzekerd op eigen naam 3000€ per jaar heb ne nieuwe superduke gekocht ze weigerden deze te verzekeren ik moest daar 26 jaar voor zijn terwijl ik mijn rijbewijs al had van mijn 22 jaar wat moet je dan doen ne nieuwe moto terug verkopen
    en ja mijn moto staat ook op mijn pa en mijne naam en verzekering heeft nog nooit problemen gemaakt ook nie toen ik omver ben gereden en anders kan ik nie me mijne moto rijden die ik nu heb
    2016 Superduke 1290 R
    2006 gsxr 1000 track

sold
    2016 BMW S1000RR

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2973
    De mijne staat ook op die van mijn pa met mij als hoofdbestuurder, en betaal +- 220€

Voordien, toen ik nog den auto had = 520 + moto 180.
    Toen ik de moto opnieuw wou verzekeren zonder auto : 700 a 800€, terwijl ik de auto vervangen had met alles te voet te doen (ik raak de moto of wagen niet aan op 5vd7 dagen).

Dus voor ne moto zou ik meer moeten betalen dan voor nen auto + moto, terwijl ik er dezelfde aantal km's mee deed.
    Goed zot. En totaal tegenovergesteld financiëel verhaal vs het inruilen van de wagen voor een elektrische fiets etc (hetgeen ze proberen te pushen vanuit de regering).

Beide stonden btw op mijn zaak en al +10jaar een bonus malus van 0
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    67
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fredjeuh Bekijk Berichten
    ... bij bv :kbc betaal je u blauw aan een autoverzekering en ze zijn gelijk tot 1000 euro goedkoper bij bv corona of dergelijke ...
    Ik steun ook wel Cisse in het punt dat ze beter er zelf zo vroeg mogelijk aan beginnen voor hun bonus malus .
    Ik weet eigenlijk niet waar dat imago vandaan komt, van die dure KBC- verzekeringen. Onlangs moest mijn dochter een verzekering hebben, en KBC was de goedkoopste (ik vergeleek er 3, en de tweede, daar ben ik zeker van, heeft "zijn best" gedaan). In mijn dochters geval : 1000 € goedkoper kan niet, want ze betaalt nu slechts een dikke 400€.

Ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat wij zowat ál onze verzekeringen bij KBC hebben. Maar los daarvan zeker niet onbelangrijk : neem voordien al, in jouw (eigen) "papa"-autoverzekering, eens ze beginnen rijden met jouw (eigen) auto, alvast de naam van jouw kinderen op. Dan begint hun bonus-malus al te zakken eens ze met hun eigen auto een verzekering moeten kopen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BjornV Bekijk Berichten
    das een mooi standpunt ik geloof da ook alleen kost een verzekering belachelijk veel geld en weigeren ze u soms te verzekeren als jonge gast
    ik zelf heb het ook zo voor gehad auto verzekerd op eigen naam 3000€ per jaar ...
    Dat betaal je nergens voor een BA- verzekering voor Fiesta-ke met 82 pk, denk ik dan. Daarentegen, als je als jonge snaak de laatste spic-en-span Golf GTI met (bij wijze van spreken, uiteraard) meer kleppen dan PK's wil laten verzekeren, is dat een totaal ander verhaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BjornV Bekijk Berichten
    ...
    en ja mijn moto staat ook op mijn pa en mijne naam en verzekering heeft nog nooit problemen gemaakt ook nie toen ik omver ben gereden en anders kan ik nie me mijne moto rijden die ik nu heb
    En natúúrlijk gaan ze niet neuten als je in jouw recht bent. Als je daarentegen in onrecht een ongeval uitbetaald moet krijgen met blijvend lichamelijk letsel voor de tegenpartij, wees er dan maar gerust op dat ze dan gaan beginnen uitvogelen wie de eigenlijke hoofdbestuurder is. Als ze dan kunnen (en ze kúnnen) uitvogelen dat niet de papa maar zoonlief dat eigenlijk was, dan gaan de poppen zeker aan het dansen, hoe verontwaardigd je ook op eender welk forum hebt zitten afgeven "dat verzekeringen zo onmenselijk duur zijn".

In jouw geval alvast hun eerste argument : wie was het alweer die omver was gereden met de moto waarvan de papa in hun boeken de hoofdbestuurder was, en waar de zoon geclaimd "toevallig" mee op de baan was ?
    't Č nie moeilik. Nint.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    67
    @sumanu : zie PM;

Ik las de startpost verkeerd, in de zin dat de verzekering niet op de hoogte was dat de dochter de hoofdbestuurster was. Nu ik het opnieuw (en goed) lees, weet jouw verzekering het wél. En dat is een ander paar mouwen. Maar ik zou er toch niet in overdrijven. Maar als ze weten dat het "hoofdrisico" dat ze moeten dekken een jonge bestuurder is, dan denk ik niet dat dit onder "valse verklaring" naar de verzekering toe zou vallen, en kunnen ze mijns inziens evenmin aanhalen dat je een verkeerde voorstelling hebt gegeven van het te verzekeren risico ...
    't Č nie moeilik. Nint.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten