Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 29 van 29

Onderwerp: Verzekering

Registratie
    May 2016
    Thanks
    58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Moest je eens willen begrijpen wat er jou hier al een aantal oudere (tip : misschien zelfs ook "wijzere") motorrijders tussen de regels en met de nodige takt willen overbrengen, dan zou je er misschien een les kunnen uit leren. Diegene die je hierboven afblaft, gaf jou nota bene 3 welgemeende tips mee.

Als je echter iedereen die iets zegt dat niet 100% in jouw kraam past in jouw leven gaat bekijken als lastigaards en stommeriken : doe vooral verder zoals je bezig bent.

Een laatste tip : zoek misschien eens op wat ze in West-Vlaanderen bedoelen met "leren zaaien naar de zak".
    De 3 tips van Bart ken ik ja Ik sta zelf al op de verzerkering vanaf mijn 18 en ja ik heb een beetje korting op de verzekering in de tijd andere 2 tips begrijp ik zeker hoor ma nie van toepassing
    Ik blaf niemand af ik geef mijn mening want de ‘wijzere’ oudere kan soms ook eens luisteren toch
    Ik noem ook niemand lastig en stom eh 😉
    2019 BMW S 1000 RR
    2006 gsxr 1000 track

sold
    2016 Superduke 1290 R
    2016 BMW S1000RR

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BjornV Bekijk Berichten
    Me dit antwoord ben ik nie gediend hoor ten eerste moe ik mij nie verantwoorden tegenover u wa ik doe en jullie snappen het precies nie goed ma onder de 26 zijn alle verzekeringen duur en hoe het 10 jaar geleden was maakt niemeer uit eh. En als ge wilt weten ik werkte al 3 jaar ondertussen dus ge moet nie afkomen da de jongeren ne dikke bak willen als ze vant school komen me u dikke zever
    Jawadde. Stevig antwoord.

1) Ik vraag je niet je te verantwoorden. Iedereen koopt wat en wanneer hij het wil. Ik zou de laatste zijn die je zou vragen om je te verantwoorden met op 10 jaar tijd 4 wagens en 4 motoren gekocht te hebben. Ik heb van veel mensen en niet in t minst m'n ouders en kameraden daarover al veel commentaar mogen slikken. Iedereen doet met z'n centen wat hij wil.

2) Onder de 26 zijn alle verzekeringen duur. 'Duur'. Tja. Een BA van pakweg 800€ voor een wagen van 20000€... Is dat duur? Wat verwacht iedereen? Prijzen van 40 jaar terug? De prijzen van 10 jaar terug zijn heus niet zo verschillend van de huidige hoor. Een omnium daarentegen tikt snel heel dik aan. Daarom dat ik ook de verwijzing wou maken van bijvoorbeeld onder de 26 jaar eerder de 2dehands markt te gebruiken zodat een omnium ook niet direct noodzakelijk is.
    En ook opnieuw: totaalkost van een wagen stopt niet bij de aankoopprijs. Het is EN de aankoop, EN de verzekering, EN de biv, EN de wegentaks EN onderhoud EN diesel.

3) 3 jaar werken is nog recht van 't school. Ja, ook toen ik die leeftijd had was dat zo. En da's niet erg. Da's geen belediging of zo he.

4) Luister eens bij 4 of 5 verzekeraars voor een BA + rechtsbijstand en smijt de prijzen hier eens in dit topic. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de offertes.
    Bij mijn BMW 520d destijds (BA + rechtsbijstand + pechverhelping) liepen de prijzen uiteen van 1500€ tot 3000€ en zelfs maatschappijen die me NIET wilden verzekeren. Ik was net 30 jaar, NOOIT een ongeval gehad. Prijzen durven dus blijkbaar wel 'een beetje' te variëren.

Edit: besef net dat het topic eigenlijk over de dochter van sumanu ging. Woeps. Sorry.
    Ducati Multistrada 1200 Enduro '16
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)
    (ex Suzuki Bandit 650N k7)

3. The Following User Says Thank You to B-Bart For This Useful Post:

BjornV (02-01-2019)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    189
    Dat een jongere meer betaalt is vrij normaal,ze komen nu eenmaal slecht uit de statistieken en moeten dus eerst bewijzen dat ze goede chauffeurs zijn.
    Zeker bij een omnium op een nieuwe auto kan het de verzekering heel veel geld kosten.
    Dat is altijd al zo geweest,daarom bestaat ook het bonus-malus systeem.
    En auto/moto op naam van de ouders zetten mag in feite niet.
    Maar als je de jongere als hoofdbestuurder opgeeft is het ineens wel OK voor de verzekering en krijg je wel een grote korting.
    Ik vraag me af wat het verschil is voor de verzekering?
    Want uiteindelijk verzekeren ze hetzelfde voertuig met dezelfde bestuurder.
    Een jongere die auto/moto niet op de naam van de ouders kan zetten,heeft dus gewoon dikke pech.
    BOCHTENPIKKERS.BE

5. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Schussboelie (02-01-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    460
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    En auto/moto op naam van de ouders zetten mag in feite niet.
    Maar als je de jongere als hoofdbestuurder opgeeft is het ineens wel OK voor de verzekering en krijg je wel een grote korting.
    Ik vraag me af wat het verschil is voor de verzekering?
    Want uiteindelijk verzekeren ze hetzelfde voertuig met dezelfde bestuurder.
    Klantenbinding?

Ik heb mijn eerste auto ook op deze manier kunnen verzekeren in 1994, het bestaat dus al een tijdje.

Ondertussen ben ik daar dus klant gebleven en rij ik al bijna 25 jaar schadevrij, dus het heeft voor mijn makelaar toch opgebracht om ons die manier van verzekeren voor te stellen.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    67
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Klantenbinding?

Ik heb mijn eerste auto ook op deze manier kunnen verzekeren in 1994, het bestaat dus al een tijdje.

Ondertussen ben ik daar dus klant gebleven en rij ik al bijna 25 jaar schadevrij, dus het heeft voor mijn makelaar toch opgebracht om ons die manier van verzekeren voor te stellen.
    ik dacht dat als ge de verzekering op de ouder zet maar de zoon/dochter als hoofdbestuurder opgaf dat ge net dezelfde (of bijna) dure prijs krijgt. Net omdat zoals hierboven vermeld is dat verzekeringen goed genoeg weten dan dat de bestuurder een "risico" is. Dus ik denk dat dit vrij nutteloos is...
    ------------------------------------------------
    Kawasaki Z1000 ABS (2015)
    Ducati Monster 796 ABS (2010) - SOLD
    ------------------------------------------------

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    460
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gokke Bekijk Berichten
    ik dacht dat als ge de verzekering op de ouder zet maar de zoon/dochter als hoofdbestuurder opgaf dat ge net dezelfde (of bijna) dure prijs krijgt.

Ken de prijzen niet meer, maar volgens mij scheelde dat toen toch wel wat hoor...
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    Ik wist zelfs niet dat het kon op die manier. Ik dacht dat het altijd de ouder als gebruikelijke bestuurder was en kind als bijkomend bestuurder.
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)

Registratie
    Dec 2016
    Thanks
    2
    Hallo
    Effe een update. Inverband de dochter. Auto staat op haar naam. Verzekering+omnium op mijn naam. Start in graad 9. Ze is als hoofdbestuurder aangeduid. De jaren die op deze manier rijdt tellen mee voor haar. Dus binnen x aantal jaren, als alles goed gaat kan ze starten in graad 0. Kostprijs 980€. Moet hier bij vermelden dat ik met al mijn voertuigen ben overgegaan. Aangaande een berlingo 2liter diesel +caravan van 1100kg=487€. De moto is wel 20€duurder dan de vorige verzekering. =189€. En dan bolt mijn zoon met een Peugeot rond een 1100.cc die ook als hoofdbestuurder is op geschreven en dus ook die jaren meeneemt naar zijn toekomstige verzekering, prijs 401€. Dus al bij al vind ik persoonlijk een goede deal en alles is wettelijk in orde. Dus bij deze merci voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte inverband met de moto verzekering van mijn zoon volgend jaar. Deze moest nog door de kbc nog bekeken worden.
    Grtz manu

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    Zo'n onmogelijke zaak is het dus niet om zoon of dochterlief te verzekeren op een correcte manier tegen een aannemelijke prijs.
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten