Pagina 52 van 61 EersteEerste ... 24249505152535455 ... LaatsteLaatste
Resultaten 511 t/m 520 van 607

Onderwerp: Wat heb ik vandaag gekocht 2019

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deejfie147 Bekijk Berichten
    hij zat er niet in toen ik mn Duke kocht..ik heb hem wel nog liggen

Gewoon erin steken dan.

Luide uitlaten zijn zo jaren 90.....
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    221

Ik rij met een goed uitgeruste Renault Kangoo, Lichte vracht, met gesloten achterwand en zijdeur.

Nieuw gekocht met Salon korting. Vond de prijs goed meevallen

Koste maar ietsje meer dan mijne 2de hands Crosstourer
    Suzuki V Strom DL 1000 (verkocht), Honda Crosstourer VFR1200X Dct ( Total Loss )

Honda Transalp XL650V (Verkocht) Honda Crosstourer VFR1200X Dct (2.0)

denoordkaap2016.blogspot.be

corsica2018.blogspot.be

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drummer Bekijk Berichten

Ik rij met een goed uitgeruste Renault Kangoo, Lichte vracht, met gesloten achterwand en zijdeur.

Nieuw gekocht met Salon korting. Vond de prijs goed meevallen

Misschien hebben wij een andere mening over "goed uitgerust" of "meevallen van een prijs"?

Ik zit bij Citroen, Peugeot en Opel (Berlingo-Partner-Combo) op net geen 23 000€ (21% korting reeds afgehouden en 50% op de opties)

Caddy gaat richting 35000€ (zonder korting) en een voorzichtige optelsom bij Ford levert me voorlopig ook al 25000€ op.

Op zich valt die prijs voor een nieuwe auto nog wel mee, maar het blijft een camionette he....
    In vergelijking met een personenwagen vind ik het toch tegenvallen, dacht altijd dat zo'n camionette goedkoper zou zijn...

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3177
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Heb je die nieuwe bus eigenlijk nieuw gekocht, ziet er toch nieuw uit al meen ik ergens gelezen te hebben dat jij zo'n dingen enkel tweedehands koopt...
    Deze is een Citroën Jumpy van nét 2 jaar oud met nét 30.000km en dus inderdaad een tweedehands
    Is uiteraard een lichte vracht, mijn eerste ooit met een automaat en heeft pakweg 100pk méér dan mijn Bonneville
    Hij quasi full-option met links en rechts één klein detail dat er niet op zit.

Wat de prijs betreft even een kleine vergelijking:

Nieuwprijs voor de Vlamionette die wij gekocht hebben, met vergelijkbare opties en ZONDER enige korting = ongeveer 43.000 euro
    Wij hebben "ongeveer" de helft betaald

@ Drummer: Het is uiteraard een erg persoonlijke zaak, maar van héél het gamma Berlingo-Partner-Caddy-Combo-en aanverwanten vind ik de Kangoo met ruime voorsprong de lelijkste eend in de bijt
    Ik weet ook wel dat je een dergelijke auto uiteraard voornamelijk voor het praktische aspect kiest, maar er waren bij onze bestelwagen-zoektocht toch ook een paar modellen en kleuren die het zeker niet zouden worden
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

5. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

adventurer (11-08-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    @ cowboy; mooie deal gedaan lijkt me. Particulier of handelaar?

Ze geven tegenwoordig wel 21% korting op die wagens, zo'n Jumpy kwam bij mij netto op net geen 30 000€ en als ik dan zie wat voor een personenwagen ik voor dat geld kan kopen heb ik precies niet veel goesting meer om zo'n bedrag aan een camionette te geven.

Misschien toch ook maar eens de tweedehandsmarkt in de gaten houden.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3177
    Particulier.
    Maar, net als met onze Vito 10 jaar geleden, een samenloop van omstandigheden waardoor hij verkocht werd lang voor dat in de planning stond bij de verkoper. Deze ken ik dan nog eens "via/via" dus ook daar zat het goed

Wat de kostprijs betreft versus een personenwagen is het trouwens zo dat je met de meest recente modellen van bestelwagen je haast niet meer merkt dat je "niet in de auto zit".
    Hij zal natuurlijk nooit sturen zoals een BMW M3 in de bochten maar bij dagdagelijks gebruik zie IK alleen maar voordelen.
    Ik heb nog nergens gestaan waar ik buiten kwam en me moest afvragen "krijgen we dit wel in de auto".
    Je zitplaats is erg hoog zodat je een beter overzicht hebt op het verkeer.
    Lichte vracht is een erg lage jaarlijkse tax in vergelijking met andere voertuigen.
    Parkeren zou kunnen een nadeel zijn, al is dat met de camera en sensoren tegenwoordig ook al heel anders dan een paar jaar terug.

Maar uiteraard kiest iedereen wat hij/zij nodig heeft in zijn/haar dagdagelijks leven en dus rijden we gelukkig niet allemaal met hetzelfde rond
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten

Wat de kostprijs betreft versus een personenwagen is het trouwens zo dat je met de meest recente modellen van bestelwagen je haast niet meer merkt dat je "niet in de auto zit".

Hier ben ik het toch niet eens, het is een camionette en het blijft een camionette... Zithouding, afwerking etc staan nooit op hetzelfde peil als een personenwagen. Hoe mooi ze 'm mogen aankleden en uitrusten met snufjes.
    Maar uiteraard hoeft niemand het hier eens mee te zijn, dit is mijn gevoel.

Verder heb je overschot van gelijk, er is niets zo praktisch als een lichte vracht, en de wegenbelasting maakt ook heel veel goed.

We hebben dit jaar een oud Berlingo'ke gekocht om eens te proberen, zeker met een actieve levensstijl en twee honden kan je je geen beter vervoer wensen.
    Qua rijden is het niet dat, zo'n 12 jaar oud Berlingo'ke, daarom de interesse om zoiets nieuw te kopen.

Nu ben ik wel benieuwd naar jouw ervaringen van die 8-traps automaat en het gemiddeld verbruik van je vlamionette...
    Ik zou 'm ook graag met een automatische versnellingsbak kopen.

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    525
    Hier ben ik het toch niet eens, het is een camionette en het blijft een camionette... Zithouding, afwerking etc staan nooit op hetzelfde peil als een personenwagen. Hoe mooi ze 'm mogen aankleden en uitrusten met snufjes.
    Maar uiteraard hoeft niemand het hier eens mee te zijn, dit is mijn gevoel.

Verder heb je overschot van gelijk, er is niets zo praktisch als een lichte vracht, en de wegenbelasting maakt ook heel veel goed.

We hebben dit jaar een oud Berlingo'ke gekocht om eens te proberen, zeker met een actieve levensstijl en twee honden kan je je geen beter vervoer wensen.
    Qua rijden is het niet dat, zo'n 12 jaar oud Berlingo'ke, daarom de interesse om zoiets nieuw te kopen.

Nu ben ik wel benieuwd naar jouw ervaringen van die 8-traps automaat en het gemiddeld verbruik van je vlamionette...
    Ik zou 'm ook graag met een automatische versnellingsbak kopen.
    Beste heb jij ooit eens met een bestelwagen gereden of zelfs eens in gezeten, ge moogt altijd eens met mijne "bestelwagen" rijden, tis maar ene Viano V6 3.0,zult wel anders praten over gewoonweg "bestelwagen"
    Het licht aan het einde van de tunnel, was de koplamp van den trein!
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    221

Hadden ze bij Peugeot een benzine uitvoering voor de partner gehad, had die hier nu waarschijnlijk gestaan. ( Alhoewel de prijs ook wel meespeeld natuurlijk )
    Maar voor 13.000€ rij ik nu met een iets minder mooie Kangoo
    Who Cares het rijd, kan veel laden, trekt men aanhangwagen met moto vlotjes naar Luxemburg.
    Mijn 2 fietsen kunnen erin, heb Airco, radio met BT en handsfree kit.
    Meer moet da ni zijn.

En volgende week vertrekken we ermee naar Ierland.
    Suzuki V Strom DL 1000 (verkocht), Honda Crosstourer VFR1200X Dct ( Total Loss )

Honda Transalp XL650V (Verkocht) Honda Crosstourer VFR1200X Dct (2.0)

denoordkaap2016.blogspot.be

corsica2018.blogspot.be

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    229
    Misschien hebben wij een andere mening over "goed uitgerust" of "meevallen van een prijs"?

Caddy gaat richting 35000€ (zonder korting) en een voorzichtige optelsom bij Ford levert me voorlopig ook al 25000€ op.
    "Goed uitgerust" is natuurlijk moeilijk te bepalen.
    Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe Caddy gekocht omdat ik zoveel korting kreeg,dat ik mijn plan om een tweedehands te kopen heb laten vallen.
    Nu heb ik geen extreme opties gekozen,en ik vond dat de prijs goed mee viel,in elk geval een HEEL groot verschil met de prijs die jij hier noemt.
    Prijs gaan vragen en niet alleen voortgaan op korting op de website is wel nodig,en ook een paar garages vergelijken.
    Ik had een prijsverschil van €2000 tussen 2 garages,voor exact dezelfde uitvoering!
    BOCHTJES PIKKEN

12. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

B (11-08-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten