Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 25

Onderwerp: Motoreis 2019 Noorwegen ( Reisgenoten gezocht )

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    31

Motoreis 2019 Noorwegen ( Reisgenoten gezocht )

Dag allen ,

Na vorig jaar men eerste motoreis hebben meegemaakt met forumleden Njits en BjornV ( doorgaans europa , Frankrijk - zwitserland-italie - slovenie - oostenrijk -duitsland ) kriebelt het weer voor dit jaar erop uit te trekken .

Deze keer zijn de zinnen gezet op Noorwegen en Njits heeft ook al ingestemd om mee te gaan maar we doen nu een oproep voor te zien of er nog mensen met interesse zijn , dus voel je u geroepen laat zeker iets weten .

De datum staat nog niet exact vast maar het zullen ongeveer 10dagen zijn tussen 21 Juli en 15 augustus
    Er zijn nog geen concrete plannen van waar we exact zullen rijden maar die informatie zal later volgen .

Tempo zal wel aan de sportieve kant zijn voor degene die dat al willen weten.

Meer info volgt.
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

2. The Following User Says Thank You to Fredjeuh For This Useful Post:

@Bart (02-01-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    522
    Mooie vooruitzichten, maar zijn 10 dagen niet wat weinig voor Noorwegen?
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3117
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    zijn 10 dagen niet wat weinig voor Noorwegen?
    Dat was ook mijn eerste reflex, maar toen las ik dit:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fredjeuh Bekijk Berichten
    Tempo zal wel aan de sportieve kant zijn.....
    en dan kan het ook op 10 dagen best leuk worden daar

Maar ik ben eerder voorstander van een trager tempo en hou het in die regio dan ook liever bij 3 à 4......................weken
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    31
    Al een kleine update :
    Vertrek datum is 21 Juli => Oversteek hirtshals is 22 Juli , terugkeer ( oversteek ) is gepland op 29 Juli .( tickets zijn enkel boekbaar individueel , momenteel 164 euro heen&terug )
    Er word dus 7 dagen gereden , uiteraard blijft het gebied beperkt tot zuiderlijk Noorwegen .
    We gaan enkel kamperen , wilkamperen , campings , zal afhangen of we een mooi plekje tegenkomen en uiteraard het weer / en of er iemand serieus begint te stinken voor een douche .

Routes zijn gemaakt en komen uit op 300-400 km / dag , eerste dag word wel enkel autostrade gereden tot ergens midden denemarken voor dan de volgende dag vroeg te vertrekken richting het bootje .

Geinterreseerden mogen zich steeds melden , momenteel zijn we met 2 ik & njits .
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3305
    Ik heb hier nog een pak planningsmateriaal van Noorwegen liggen.

Zal dat later hier ook eens posten (staat al ergens op't forum).

met uw km's / dag wel goed rekening houden met de ferries.
    Soms heb je er 3 a 5 op een dag, en dat kilt het aantal af te leggen km's.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3117
    Zelf ondertussen al een paar keer (zuid)Noorwegen gedaan.
    Elke keer kamperen.
    Als ik tent op-en-af bouwen mee reken, beetje tijd na het opstaan voor ontbijt en was-en-plas dan vind ik 300 à 400 km / dag (met name die 400km) redelijk ambitieus
    Ik zeg dus niet dat het "niet kan" maar veel tijd voor iets anders (eten onderweg, rustmomentje met foto, genieten van de prachtige omgeving) gaat er niet zijn vrees ik
    MAAR..............het is jouw/jullie feestje natuurlijk dus veel plezier gewenst
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

8. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

laagvlieger (10-02-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3305
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Zelf ondertussen al een paar keer (zuid)Noorwegen gedaan.
    Elke keer kamperen.
    Als ik tent op-en-af bouwen mee reken, beetje tijd na het opstaan voor ontbijt en was-en-plas dan vind ik 300 à 400 km / dag (met name die 400km) redelijk ambitieus
    Ik zeg dus niet dat het "niet kan" maar veel tijd voor iets anders (eten onderweg, rustmomentje met foto, genieten van de prachtige omgeving) gaat er niet zijn vrees ik
    MAAR..............het is jouw/jullie feestje natuurlijk dus veel plezier gewenst
    Idd, onderschat Noorwegen niet op dat vlak, elke 15 min wil je ne foto nemen, constant ander landschap.
    Vaak ook moeilijk voorbijsteken (carvans + schapen op de bergwegen) en veel toeristen.

Alles hangt er natuurlijk vanaf hoe je je dagindeling ziet.
    T'is rond die periode zeer lang licht, en je kan je rijdag daardoor ferm uitrekken.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

10. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

laagvlieger (10-02-2019)

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    31
    Bedankt voor de tips E.M. & Cowboy , Met de ferries heb ik al redelijk rond gepland en we doen maar 3 dagen met 1 ferry en uitzonderlijk 2 ferrys op een andere . Met mijn ervaring van met de auto voorbije jaren heb ik hier nooit verschrikkelijk lang moeten wachten .

Kwa km's zal het wel goed zitten de 400km is maar 1 dag met uitstek de rest zit tussen de 290 - 350 km .
    En gezien het tempo we vorig jaar hadden ben ik wel overtuigd dat we tijd zat zullen hebben + net zoals EM al meedeelde in die periode gaat de zon ook pas onder tussen 23u00-00u00 .

Maar het is nog te lang tot dan dus er kunnen nog wijzigingen toegevoegd worden

Registratie
    Dec 2014
    Thanks
    46
    Wij hebben vorig jaar ook Noorwegen aangedaan (of toch een stuk). Omdat we zelf beperkt in tijd zaten, reden we per dag nog een 400 a 450km. Omdat we in hotels verbleven konden we wel tot s'avonds doorrijden. Hierbij de route die wij gereden hebben. Wij zaten er zelf in de maand mei en hadden geluk dat trollstigen al geopend was. Wel hadden we een paar wegen die afgesloten waren voor het eland broedseizoen. Het was in ieder geval een fantastische trip.

https://www.routeyou.com/nl-no/route...anger-afgeleid

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    236
    Net terug van Noorwegen (alles samen 4.000 km op 9 dagen), beetje kort maar er was niet meer tijd beschikbaar door het werk.
    Het was de 2e keer en weer fantastisch! Het nadeel van zo vroeg op het jaar te gaan, is natuurlijk dat je de mooiste passen wel op je buik kan schrijven wegens dicht, maar alternatieven genoeg. Voordeel is dat je zo goed als geen verkeer hebt, en alle hyttes vrij zijn.
    Bij aankomst in Bergen stond er een oud mannetje (tussen 85 en 90) dat als hobby alle motoren fotografeerde en noteerde die de boot afkwamen. Volgens zijn gegevens waren we de eerste Belgische motors die dit seizoen de boot afkwamen .
    Vorige keer in september geweest en geen druppel regen gehad, en ook zeer rustig op de baan!
    Ben nog aan het zoeken voor volgend jaar... na 2 keer Noorwegen, Zweden, de Alpen (langs alle kanten) en Schotland, misschien eens naar Engeland en Wales, of heeft er iemand betere alternatieven in een straal van 1000 km?

14. The Following 4 Users Say Thank You to Mig1 For This Useful Post:

Cowboy (07-05-2019),E.M. (05-05-2019),Fredjeuh (06-05-2019),Njits (06-05-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten