Pagina 3 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 65

Onderwerp: Rijden met twee vingers op de rem: ja of nee ?

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    201
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Er zijn anders genoeg "nieuwe" motoren waarvan ik de voorrem zover ingetrokken krijg dat een eventuele vinger ertussen zou kunnen klemmen hoor. (kan ook zijn dat mijn vingers te dik zijn )

Los daarvan denk ik niet dat je op zo'n cursus de raad gaat krijgen om je vingers continue op de remhendel te houden.
    Ik ben benieuwd op welke moto's dat kan,en dan al rijdend,niet stilstaand want dat is een heel groot verschil.

Ik heb ook niet gezegd dat je constant je rem moet vasthouden,net zoals mssx wel dat ik dat soms doe op momenten dat ik zou verwachten dat het nodig kan zijn.
    Dat gaat dan eerder in de bebouwde kom of andere moment met druk verkeer zijn,of als ik in verte een auto zie die de baan zou kunnen oprijden.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    465
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jumpintolive Bekijk Berichten
    Hmm.......zo een beetje bemerkingen met alles wat ik hier lees....

Ik kan er best inkomen dat de rijscholen het vooral houden op een vrij veilig en juist inschatten van het verkeer......wat de dag van vandaag uiterst belangrijk geworden is.......merk dat steeds weer op.......

Ik geloof ook niet dat de rijschool zich zal bezig houden met het aanleren van de remtechnieken die gebruikt worden door " ver gevorderden " of de technieken die toegepast worden op bv circuit....

De dino's die afstammen van de tijd dat er nog geen sprake was van ABS en andere rijhulpmiddelen weten en voelen als geen ander het grote verschil tov vroeger..........toen was er helemaal geen ruimte voor " remfouten".....ook konden deze nog niet beschikken over de huidige zeer goede kwaliteit van motorbanden......De noodzaak om goed te leren remmen was zeer hoog........

Ik vrees dat, gezien de huidige stand van techniek, de kunst van het remmen begint te verdwijnen......

Ik heb, om het eens uit te testen.........;met warme banden, voor de duidelijkheid, de boel ne keer volledig dicht gesmeten..........maw een meest onwaarschijnlijk remmanoever, waarvan ik zekers weet dat ik dat vroeger nooit op die manier zou gedurft hebben.............en de elektronica neemt gezellig over.......

En.........ik zou ze ook geen eten willen geven die zich al onderuit hebben geremd in een bocht.....
    Waar is de tijd, op de les-CB500 zonder ABS, een noodstop van 50km/h naar 0 tijdens het examen, uiteraard terwijl het aan het regenen was

Eerlijk gezegd zouden lesmotoren helemaal geen ABS mogen hebben. Maar ja, dat is oldschool denken zeker?

3. The Following User Says Thank You to msxx For This Useful Post:

Mister_Ace (04-01-2019)

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    1
    Mss nog niet zo een slecht idee.......
    Ik ben nog van voor de tijd dat je naar de rijschool moest om een motorrijbewijs te gaan halen.......nog van de pré-historie dus.....
    En nog van de tijd dat het plaatsen van stalen remleidingen " hot" was.....ABS was er zelfs nog niet standaard op een auto te vinden......gesproken van old-school he haha.......
    Maar ik heb wel moeten leren remmen.......de banden van toen waren ook nog niet van de huidige hoge kwaliteit........verkeerd remmen stond gelijk aan minder aangename ervaringen....

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    234
    Ik heb alle voorgaande posts niet gelezen, maar wat mij betreft is het een automatisme geworden van mijn 2 vingers op de remhendel te houden zodra ik de file induik (wat iedere dag ettelijke kilometers gebeurt). Ik vind het vooral belangrijk om je handen/armen niet te krampachtig te houden, gewoon relax... In zo'n file wordt een "reflexreactie" 99 keer op 100 ook een terechte actie!

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Alle gekheid achterwege gelaten, ik denk dat ik slechts één vinger gebruik. Bij een volgende trip eens opletten. Bij een onverwachte gebeurtenis is het aangeraden om niet te panikeren. Interessant topic trouwens
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3638

Rijden met twee vingers op de rem: ja of nee ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scarver Bekijk Berichten
    Alle gekheid achterwege gelaten, ik denk dat ik slechts één vinger gebruik. Bij een volgende trip eens opletten. Bij een onverwachte gebeurtenis is het aangeraden om niet te panikeren. Interessant topic trouwens
    Ik gebruik op de s1000r ook maar 1 vinger om te remmen. Op de CBR altijd twee: ringvinger en middelvinger.

Maar ik heb mijn vingers nooit op de remhendel tijdens het rijden. Enkel wanneer ik de rem effectief ga gebruiken
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

.

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Ik gebruik op de s1000r ook maar 1 vinger om te remmen. Op de CBR altijd twee: ringvinger en middelvinger.

Maar ik heb mijn vingers nooit op de remhendel tijdens het rijden. Enkel wanneer ik de rem effectief ga gebruiken
    Meestal rust één vinger op de remhendel aangezien het meestal een bochtig is waar ik bol,
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    488
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd op welke moto's dat kan,en dan al rijdend,niet stilstaand want dat is een heel groot verschil.

Speciaal voor jou ben ik deze avond eens gaan checken in de garage. Zowel bij mijn S10 als bij mijn vrouw haar Tiger 800 trek ik de remhendel tot tegen het handvat. En het is niet dat deze motoren niet in orde zijn.

Vraag me nu wel af wat het verschil zou kunnen zijn tussen een rijdende motor en een stilstaande motor....
    Uiteindelijk is dit maar een gesloten leiding gevuld met remvloeistof, niet wetende of de motor in beweging is of niet.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    May 2008
    Thanks
    26
    Tijdens het normaal rijden hou ik mijn (gas)handvat volledig vast, geen vingers op de rem. In drukke verkeerssituaties zoals files of veel volk op de baan in de bebouwde kom doe ik dat wel soms.
    Maar bij alle plotse remacties die ik al uitvoerde had ik geen vingers op de rem liggen.
    Trouwens nog maar één keer onderuit geremd. Was een onoplettend moment. Wat we dus niet meer gaan doen eh.
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    474
    Ich zet mien cruise-control op en laat mien hand ergens slingeren, gaat gesmeerd volgens mij

Indien je je remhendel tot bijna handvat kan dicht knijpen, is er wel degelijk een technisch probleem, meestal op de moderne motoren kan je de hendels instellen tss 1-4 stand, of met een stel-bout.
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten