Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Broze cylinderwand

Registratie
    May 2014
    Thanks
    3

Broze cylinderwand

Ik rij met een kawasaki voyager 1700 abs en als ik oktober terugkwam van Spanje, over de route soleil, met een gemiddelde snelheid van 120km per uur gewoon niets aan de hand tot ik iets voorbij Montelimar ging tanken zag ik dat mijn motor onder de olie zat.
    Aan de kant geduwd en zag ik dat de olie uit mijn luchtfilter kwam. Touring gebeld en drie dagen later stond hij in mijn garage. Eerst dachten ze een ventieltje of zoiest stuk was, aangevraagd en drie weken op moeten wachten en dat was het niet dus. Met een camera in de cylinders gekeken en ze zagen niets. Schraapveren en andere veren allemaal in orde. Dan naar de hoofdverdeler gebeld in Hoofdorp en die wist ook niet te vertellen wat er juist aan de hand was.Nu zijn we al twee maanden verder. Hoofdverdeler zegt motor openmaken. Motor eronderuit. cylinders erafgehaald en toen zagen ze dat de cylinderwand niet meer egaal was. Cylinder opgestuurd naar de hoofdverdeler en die zegt dat dit nu een broze cylinderwand is. Nog nooit van gehoord. Dit zou een fout zijn in de cylinderwand. Nu ben ik momenteel de motor al meer dan drie maanden kwijt. Motor is 2.5 jaar oud, staan 53000 km op en nu komen ze bij de hoofdverdeler zeggen dat er een nieuwe motor onder moet want honen van de cylinders wordt niet meer gedaan. Ik hoop dat ik 'm deze maand nog terugheb en dat de kosten voor hun zijn, daar dit een fout is van kawasaki. Heeft dit nog iemand meegemaakt?

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hornplayer Bekijk Berichten
    Met een camera in de cylinders gekeken en ze zagen niets. Schraapveren en andere veren allemaal in orde
    dit heb ik in alle geval nog nooit mee gemaakt : dat ze bij een 4-takt kunnen zien dat de schraapveren en "andere veren" in orde zijn zonder het blok te demonteren.

3. The Following User Says Thank You to janbros For This Useful Post:

Hornplayer (06-01-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3160
    Hopelijk valt het onder garantie
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

5. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Hornplayer (06-01-2019)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    198
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    dat ze bij een 4-takt kunnen zien dat de schraapveren en "andere veren" in orde zijn zonder het blok te demonteren.

Dat vind ik ook wel straf.
    En daarna blijkt dan dat de cilinderwand het probleem is,en dat kan uw dealer dan niet vaststellen,dat kunnen ze alleen bij Kawasaki.

En er klopt nog veel meer niet vind ik:
    -cilinders honen doen ze niet meer,ik zou niet weten sinds wanneer ze dat niet meer doen,of het in dit geval een oplossing is is iets anders
    -zo te zien zijn het losse cilinders,want ze zijn gedemonteerd en opgestuurd

Dan zijn er meerdere oplossingen:
    -cilinders met stalen bussen kunnen opgeboord worden en er kunnen overmaat zuigers in
    -cilinders met nickasil coating kunnen perfect opnieuw gecoat worden
    -cilinders kunnen ook gewoon vervangen worden
    Er dus geen enkele reden om een compleet nieuw blok te plaatsen.

Ik hoop voor jou dat het garantie is,maar ik vrees ervoor.
    Als ik hoorde dat iemand met een Kawa zijn versnellingsbak de geest gaf ruim binnen de garantieperiode,en na onderzoek door Kawa in NL afgescheept werd met " dat ligt aan u zelf" dan heb ik weinig hoop.

Ik hoop in elk geval dat je ons hier laat weten hoe het afloopt.
    BOCHTJES PIKKEN

7. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Hornplayer (06-01-2019)

Registratie
    May 2014
    Thanks
    3
    Ik laat zeker iets weten hoe dit afloopt.
    Bedankt alvast voor de reacties

Registratie
    May 2014
    Thanks
    3

Angry Het vervolgverhaal

We zijn nu intussentijd 6 maanden verder en mijn motor is nog altijd niet in orde.
    Eerst was er gezegt vanuit de hoofdverdeler dat ze een nieuwe motor gingen steken.
    Ging niet door. honen deden ze niet meer , dan toch maar de cilinders gehoond. In tussentijd is het nieuwjaar geweest
    en op 15 januari waren mijn cilinders terug met de nieuwe zuigers. Dan de pakking en de koppakking en de zuigerveren nog aanvragen.
    Na 3 weken, zolang duurt dit bij Kawasaki, de motor terug ineen gezet en mee gaan rijden. Er moest wel minerale olie gebruikt woren de eerst 500 km. Wat blijkt dat er weer olieverlies is. Hij gooit nog altijd olie weg via zijn luchtfilter. wel veel minder dan vroeger. De compressie gemeten en de ene cilinder heeft een compressie van 9.5 maar de andere heeft een compressie van 8 en nu gaan ze terug contact opnemen met de hoofdverdeler in Hoofdorp. 1 ding weet ik al dat de kosten voor hun rekening zijn, dat hebben ze al bevestigd. Mijn garagist snapt nog altijd niet waarom ze niet 2 nieuwe cilinders hebben opgestuurd. Maar in tussentijd zit ik met dit mooie weer wel zonder motor.:
    mad:

Registratie
    May 2014
    Thanks
    3

Angry Het vervolgverhaal

Intussentijd zijn we 6 maanden verder en is mijn motor nog altijd niet in orde.
    Eerst hadden ze gezegd vanuit de hoofdverdeler in Nederland dat ze een nieuwe motor gingen steken.
    Niet dus. Dan maar de cilinders honen, wat ze eigenlijk niet meer deden.
    Ondedrtussen nieuwjaar voorbij en op 18 januari cilinders en zuigers terug bij mijn garagist. Moest de pakking en koppakking en zuigerveren nog worden aangevraagd. Na 3 weken was alles binnen. Snap nog altijd niet waarom je stukken aanvraagt bij kawasaki dat dit 3 weken moet duren.
    De motor terug ineengezet en een 10tal km mee gaan rijden. Hij gooit nog altijd zijn olie buiten via zijn luchtfilter. Veel minder dan vroeger.
    De compressie gemeten. De ene cilinder heeft 9.5 en de andere 8. Er moet wel de eerste 500 km gereden worden met minerale olie.
    De garagist snapt nog altijd niet waarom ze geen twee nieuwe cilinders hebben opgestuurd. Weet wel in tussen dat de kosten voor hun zijn. Ze gaan terug contact opnemen met de hoofdverdeler in Hoofdorp.
    Nu zijn we 21 februari en nog altijd ben ik niet aan het rijden. En dit met het mooie weer.
    Ik word er radeloos van.
    😡😡😡🤬🤬🤬

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten