Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: nieuwe zondags motard

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0

Cool nieuwe zondags motard

ik woon zuidelijk brussel, ben 61 jaar, heb toen ik 16 jaar was 3 jaar met een brommertje 50cc gereden en dan ook enkele malen effe op een zwaarder machien effe de straat afgereden, honda cb125, suzuki 250.
    daarna 30 jaar niets meer en dan midlife crisis een motorpak en een moto, van mijn schoonbroer een aprilia shiver 750 overgenomen.
    heel voorzichtig en rustig gereden met veel anticipatie. na 6 jaar overgestapt op een cbf1000fa
    de shiver rijdt goed en is vooral geschikt voor iemand die graag snel rijdt en veel schakelt.
    de cbf heb ik aangekocht na commentaar die ik gelezen heb op internet.
    een grijze muis, geen uitblinker maar een heel goed gemiddelde waardoor deze een heel goede geschikte machine is voor allround gebruik en voor iedereen die geen topprestaties wil.
    hoe dan ook meer dan snel genoeg voldoende koppel en een zeer soepele motor, vraagt niet om steeds te schakelen, kan maar hoeft niet.
    ik rij meestal de zondag als de wegen droog liggen doe vrij vaak hetzelfde toertje van ongeveer 80km op wegen die zo veel mogelijk op de wegen lijken van het zwarte woud en de eifel.
    ik heb mijn motor reeds drie maal meegenomen op vakantie naar duitsland, zwarte woud, eifel, Koblenz
    prachtige bochtige wegen, weinig verkeer, snelheidsbeperkingen meestal 100km/u
    dus best aangenaam rijden voor matige snelheden.
    ik ga liefst rijden in wallonie, meer bochtige wegen, minder snelheidsbeperkingen en kontroles
    is er iemand van de streek ?

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    99
    Welkom op 2F4U!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2974
    Welkom op 2fast4u !

Ben +- vd streek (centrum Brussel - in de vijfhoek).
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0

Cool

hello, bedankt voor de reactie
    als ik jullie berichten lees zijn jullie serieuze rijders, 165km op 2 uur, alleen maar voor een broodje
    of effe naar lux voor een overnachting
    ik moet toegeven dat ik meestal wel te snel rijd, ik bedoel dat ik vlot rijd, heb meeste plezier tussen 60 en 120
    mijn zondags ritje van spl naar ronquiere is ongeveer 80km rij ik af in 1,5 tot 2 uur alleen maar geen al te kleine wegen, geen autostrade en liefst mooie bochten
    op vakantie plan ik routes uit op pc die ik transfert naar mijn garmin gps en dan bekom ik ritten van ongeveer 150 a 200km die ik afbol in +/- 4uur mits een paar plaspauzes en om te drinken of iets te eten ook om de billen te verluchten.
    tot 2018 had ik de motor in mijn bestelwagen geplaatst om naar duitsland te trekken in 23018 had ik een aanhangwagen 2de hands gekocht die ik aangepast heb voor gemakkelijk zonder risico te laden met een elektrische lier en hier ook nog twee elektrische fietsen op te plaatsen.
    mijn vrouw wil niet op de motor dus plan ik 1 dag een rit met de motor de volgende dag een rit met mijn madam met de fiets of een uitstap naar een stad of wijnkelders
    meestal heb ik er na 10 dagen genoeg van en kom ik graag terug, ben zelfstandige en het werk blijft liggen en centen moeten binnen komen.
    Laatst gewijzigd door MCA; 05-01-2019 om 19:40.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    2928
    Welkom @ 2f4u

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCA Bekijk Berichten
    als ik jullie berichten lees zijn jullie serieuze rijders, 165km op 2 uur, alleen maar voor een broodje
    of effe naar lux voor een overnachting
    Dat van die "serieuze rijders" moet je niet overdrijven denk ik.
    Die 165km op 2 uur zijn ook niet gereden op een kasseiweg in de Kempen hé
    Verder kan ik je verzekeren dat velen hier "aan de toog" nóg véél straffer zijn trouwens (ge moest mij al maar eens bezig horen soms)
    Niet te veel van aantrekken dus
    Zeker wat betreft de "georganiseerde" ritten van het forum wordt er gereden in (minimaal) 4 groepen die allemaal een verschillend tempo aanhouden dus er zit vast wel iets bij dat jouw bevalt als tempo
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0
    waar verzamelen jullie of waar is jullie clublokaal

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2974
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCA Bekijk Berichten
    waar verzamelen jullie of waar is jullie clublokaal
    We hebben geen vast clublokaal.

Voor ritten, er zullen eerst wel de niet officiele ritten komen in de meet & greet

De officiële ritten komen daar ook in, en misschien best aan te raden om zo de eerste keer mee te rijden, zodat je een idee hebt wat de tempo's zijn. Hier kan je wisselen van groep, in de meet & greet is er gewoon meestal 1 groep per rit, met de regels van de voorrijder van toepassing.

Onze kalender vind je hier :
    https://www.2fast4u.be/threads/45206...-kalender-2019

Elke keer er een thread van een event komt, zal dat ook gelinkt worden in deze topic.
    Deze kan je via de topnavigatie makkelijk vinden "Kalender 2019".
    Optimaal gezien komt de thread een maand voor het event live, al hebben we daar soms wat vertraging op
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

8. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Cowboy (06-01-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten