Resultaten 1 t/m 4 van 4

Onderwerp: MBK Yamaha Booster trekt op als een stofzuiger: sito plus?

Registratie
    Jan 2010
    Thanks
    0

MBK Yamaha Booster trekt op als een stofzuiger: sito plus?

Mijn scooter is nog volledig origineel maar trekt heel langzaam op. Vroeger had ik eenzelfde scooter met Sito Plus, die reed veel vinniger (maar niet veel sneller!).
    Dit wil ik terug bekomen: zet ik er gewoon een sito-plus en that's it? Of moet de scooter opengelegd worden om gewichtjes of dergelijke aan te passen, iets waarvoor ik dus bij een garagist zal moeten?

Thanks

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    met een uitlaat denk je puur dat het aan het vermogen ligt, terwijl het ook aan de gewichten, duwveer, carburatie, koppeling , v-riem of een vorm van begrenzing kan liggen, of dat er gewoon een probleem is met de motor.

op basis van enkel de term "stofzuiger" valt er niets zinnigs over te zeggen.

Registratie
    Jan 2010
    Thanks
    0
    Meer kan ik er helaas niet over omschrijven. Heb geen kennis van al die zaken. Het feit is dat deze scooter trager optrekt op dan ik gewend was met mijn scooter met sito-plus vroeger. Dacht er daarom aan om zelf zo een sito-plus te gaan opzetten. Vandaar mijn vraag of dit kan en zomaar gedaan wordt zonder de scooter verder open te leggen voor gewichtjes, vario etc (dingen ik zelf niet kan/ken).

Advies zou kunnen zijn dat een sito-plus altijd nazicht vraagt van de gewichtjes, en dan dien ik naar een garagist te gaan.
    Al hoop ik dat ik gwn simpelweg die sito met de bouten erop kan zetten zonder meer en dan kan ik het zelf

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    9
    De vorm van uitlaat beslist alles bij 2 takt.
    Wat je zegt kan zeker gaan kloppen.
    Bepaalde uitlaten zorgen bij 2 takt voor amper 5 per uur sneller maar dan wel veel beter koppel ( optrekken).
    En andere uitlaten zorgen dan weer voor koppel en veel meer snelheid, 25/40 sneller.
    Dit alles zonder verdere aanpassingen.
    NOW: DUCATI HYPERMOTARD 950 2019
    KTM exc 250 TPI 2 stroke 2019
    Honda msx 2019

History : ,Bmw f800gs, Ktm duke 690 "18 , Ktm exc250f sixdays "18, Honda cb650f "16, ktm adventure 1090 '17:, Ducati hypermotard '10, Ducati monster, Bmw f700gs, Honda crf250L, Ducati Monster, Ktm Duke 690 "12, Yamaha R6 "02, Kawasaki Er6N "08, Yamaha Yzf 125r "11

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten