Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 22

Onderwerp: drystar van Alpinestars

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    56

drystar van Alpinestars

Heeft iemand ervaring met dit membraan/kledij van Alpinestars?
    Hoe waterdicht is dit?
    Ik heb nu een vest van Alpinestars met Gore-tex, die is perfect waterdicht. Is nu 4 jaar oud, en zelfs nu houdt die mij droog in ne serieuzen drash…
    Ik ben aan het zien voor nieuwe kledij (en ne nieuwe moto, mah bon, ander verhaal), en die hebben wel leuke kledij.

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    231
    Wordt de jas niet te zwaar bij regenweer? Ik twijfel over een gelamineerde Gore tex jas, en eentje met een gore tex membraan. De eerste zijn een stuk duurder, maar lijken mij practischer. Ik denk binnenkort eens een tripje naar Aken te doen om eens wat Rukka jassen te proberen... Op het eerste zicht lijken hun jassen nogal duur, maar als je ze vergelijkt met gelamineerde Gore Tex jassen van andere merken, komen ze toch allemaal boven de 650 a 700 euro uit. Voor de Triumph liefhebber is er nu ook de Malvern Gore Tex jas: 780 euro maar blijkbaar toch goeie kwaliteit.
    Dit is natuurlijk geen antwoord op uw vraag, maar misschien dat er hier personen zijn die goede of slechte ervaringen hebben met bepaalde Gore Tex jassen?

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    56
    Het gaat in mijn geval om een gelamineerde drystar jas en broek

En mijn huidige heeft gelamineerde Goretex, maar de rits begint te verslijten, en daarenboven, 3 jaar oud en dus fiscaal afgeschreven.

En met het rondkijken naar een nieuwe moto, op een leuk pak gevallen, maar geen Goretex, wel drystar.
    Vandaar de vraag...

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    206
    Ik rijd rond met de valparaiso met dat membraan en ik ben nog nooit nat geweest. (ah jawel 1 keer! Was de drystar vergeten erin te doen bij de eerste regen. ) Heb het nu iets minder dan anderhalf jaar. Ik ben er heel content van. Ook omdat ik er een fikse korting op kreeg omdat het om een verouderd model ging.
    Het enige waar ik spijt van heb is dat ik een lichte kleur gekozen heb (lichte tinten grijs en zwart) en niet de zwarte. De lichte kleuren worden snel vuil en na een tijdje krijg je het er niet meer uit. Esthetisch ziet het er nu wat minder uit.
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

5. The Following User Says Thank You to coohhooc For This Useful Post:

Cberreke (18-01-2019)

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    56
    ok thnx.
    Da's ne nuttige reply

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0

Stadler of Touratech

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom de regenbescherming (membraan) tegenwoordig onder het pak i.p.v. boven het pak gedragen wordt met als gevolg dat de beschermende laag (het pak zelfdus) helemaal nat en dus zwaar wordt bij regen. Men tracht dit soms op te lossen door het membraan te verwerken "in" de beschermlaag door beide te lamineren maar hierdoor vervalt het comfort (ventilatie) in de zomer en wordt het product meestal ook nog eens duurder.
    Persoonlijk ben ik grote voorstander van het laagjes systeem;
    - hoofdlaag = enkel bescherming (leder, dynema, kevlar, cordura of een mix)
    - verwijderbare regenbescherming boven de beschermlaag te dragen: wat is er mis met een gewoon regenpak?
    - verwijderbare thermische laag of lagen onder de beschermlaag te dragen

Bij Stadler (en Touratech) hebben ze tegenwoordig een pak dat hier terug naartoe gaat maar de prijs is er ook naar. Ik dacht dat Held nu ook terug broeken heeft waar je het membraan ook snel over kan aantrekken.

Wat me ook opvalt is dat het beschermende aspect van motorkledij op de achtergrond geraakt door mode-fenomenen. Een beetje kevlar of cordura 500D en een paar CE gekeurde impact protectors op alleen maar de high impact zones volstaan echt niet om uw huid te beschermen bij een schuivertje op het asfalt. Het polyester van mijn Richa-vest heeft het jaren geleden nog geen meter volgehouden en de shoeler protec en de protector aan de ellebogen zat al lang op een andere plaats.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    439
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuxdelux Bekijk Berichten
    Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom de regenbescherming (membraan) tegenwoordig onder het pak i.p.v. boven het pak gedragen wordt met als gevolg dat de beschermende laag (het pak zelfdus) helemaal nat en dus zwaar wordt bij regen. Men tracht dit soms op te lossen door het membraan te verwerken "in" de beschermlaag door beide te lamineren maar hierdoor vervalt het comfort (ventilatie) in de zomer en wordt het product meestal ook nog eens duurder.
    Persoonlijk ben ik grote voorstander van het laagjes systeem;
    - hoofdlaag = enkel bescherming (leder, dynema, kevlar, cordura of een mix)
    - verwijderbare regenbescherming boven de beschermlaag te dragen: wat is er mis met een gewoon regenpak?
    - verwijderbare thermische laag of lagen onder de beschermlaag te dragen

Bij Stadler (en Touratech) hebben ze tegenwoordig een pak dat hier terug naartoe gaat maar de prijs is er ook naar. Ik dacht dat Held nu ook terug broeken heeft waar je het membraan ook snel over kan aantrekken.

Wat me ook opvalt is dat het beschermende aspect van motorkledij op de achtergrond geraakt door mode-fenomenen. Een beetje kevlar of cordura 500D en een paar CE gekeurde impact protectors op alleen maar de high impact zones volstaan echt niet om uw huid te beschermen bij een schuivertje op het asfalt. Het polyester van mijn Richa-vest heeft het jaren geleden nog geen meter volgehouden en de shoeler protec en de protector aan de ellebogen zat al lang op een andere plaats.
    Woonwerk wil je een gelamineerde jas.
    Draagcomfort, omkleedgemak, etc. Naar bescherming toe zitten er enorme verschillen in. Met mijn gerief maak ik me daar 0 'extra' zorgen over bij impact in vergelijking met leder.

Bij een zomerse rit rijd ik ook liever in het leer, maar dat is wat anders.

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Woonwerk wil je een gelamineerde jas.
    Draagcomfort, omkleedgemak, etc. Naar bescherming toe zitten er enorme verschillen in. Met mijn gerief maak ik me daar 0 'extra' zorgen over bij impact in vergelijking met leder.

Bij een zomerse rit rijd ik ook liever in het leer, maar dat is wat anders.
    Eigenaardig, dat laatste vind ik omdat veel motorrijders in de zomer toch liever luchtig gekleed op de motor zitten in plaats van in dat "warme" leder. Persoonlijk ben ik grote voorstander van leder (i.s.m. veilige naden) op de weg en woon-werk (3'-45') althans. Zowel winter en zomer jaren zo gereden en slechts een paar keer per jaar het regenpak moeten aantrekken: er zijn misschien wel weinig regenvrije dagen in Belgie maar meestal regent het toch niet lang of hard genoeg om het aan te treken.
    Uit wat bestaat uw (gelamineerd) gerief?

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cberreke Bekijk Berichten
    Heeft iemand ervaring met dit membraan/kledij van Alpinestars?
    Hoe waterdicht is dit?
    Ik heb nu een vest van Alpinestars met Gore-tex, die is perfect waterdicht. Is nu 4 jaar oud, en zelfs nu houdt die mij droog in ne serieuzen drash…
    Ik ben aan het zien voor nieuwe kledij (en ne nieuwe moto, mah bon, ander verhaal), en die hebben wel leuke kledij.
    Ik rij soms met een Aplinestars Calama (tegen beter weten in) en die heeft een verwijderbaar drystar membraan. Ik ben heel tevreden met het membraan. De vest zelf gebruik ik vooral voor korte ritjes en all-road. De lipjes om het membraan aan de vestvast te maken zijn wel slecht gestikt en zijn al los gekomen. Over de waterdichtheid zou ik me geen zorgen maken.

Registratie
    Mar 2010
    Thanks
    18
    Ik heb de Alpinestars Andes v2 zowel jas als broek,geeft ook het waterdichte en ademende drystar membraam.
    Vorig jaar in de ardennen een weekendje met enkel regen gedaan en weekend Winterberg was niet veel beter qua regen maar totaal geen last van gehad,pak is goed droog en lekker warm met de thermische voering erin en zit toch comfortabel.
    Het is niet het duurste top model van Alpinestars maar ik ben er zeer tevreden van.

Grts Whiteman

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    BUrn rubber not your soul

history : 1st suzuki gsxf 600 '97-2nd kawa gpz 600 '85-3rd honda cbr 600 f '95-
    4th suzuki tl1000s fighter-5th yamaha R6 2002-6th yamaha R1 2003-7th Yamaha R1 2004 -8th Yamaha R1 2003 - Yamaha R1 2004 Lorenzo rep. - Bmw S1000XR 2017

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten