Ik heb me ook even aangemeld.
Ik ben Geert, 52 jaar , woon in Scheldewindeke ,en ben al sinds m'n jeugd vooral een oldtimerliefhebber. Ik koester een 1970 opel GT en een 1980 Lotus Esprit S2.2 waaraan alle mechanisch werk zelf wordt gedaan.
Maar het kriebelt al langer om ook eens iets op 2 wielen te rijden. Behalve m'n legerdienst waar ik een opleiding motorrijder kreeg en wat ritten met de VFR750 en VTR1000 van schoonbroers, ook al lang geleden, heb ik geen motorervaring. newbie dus.
In mijn zoektocht naar de juiste startermotor, wou ik nog geen zware tourmotor en ook een chopper/cruiser sprak me niet aan. Ik wou iets sportief en licht, maar hoewel altijd wel fan van een supersport, vond ik op mijn leeftijd en minimale ervaring dit geen goed idee, dus het ging richting een sportieve naked. Via diverse reviews en youtubefilmpjes van de yamaha MT07 of MT09 kwam ik toevallig uit bij een triumph street triple. En die sprak me onmiddelijk aan. Ik wou ook geen nieuwe motor als starter. De kans om hem onhandig te laten vallen of gewoon dat het rijden niet zou bevallen of verkeerde motorkeuze is als beginner gewoon te groot, dus eerst maar eens proeven via een goede tweedehands.
Ik heb me eind oktober 2018 een 2011 Triumph Street Triple gekocht, phantom black met SC project uitlaten ,bellypan en flyscreen, met 16800km op de teller. Om eerlijk te zijn, spreken deze eerste striples met de ronde koplampen mij ook het meeste aan.
Ik koos nu niet bepaald het juiste seizoen uit voor een eerste moto , maar dat heeft me er niet van weerhouden om er al mee te gaan rondtoeren, zowel fun rides als occasioneel woon werk . Samen goed voor een eerste 1000km . De voorbije weken hebben een stevige verkoudheid / ziekte me flink tegengehouden, maar het kriebelt wel altijd om erop te springen ....
Wat me direkt beviel aan de street triple is zijn lichtvoetigheid en zijn goesting om altijd te gaan, ongeacht het toerental waarin hij zit. Een echte funbike. Snelweg is wat werken, maar op de wettelijke snelheden doenbaar, erboven pak je nogal wat wind, t'is een naked hé.
Als aanvulling nog een garagefoto van mijn twee UK vehicles : The hooligan en the gentleman. Alhoewel , ze zijn beide redelijk minimalistisch met de nadruk op laag gewicht .
SAM_8074 by Geert Vijncke, on Flickr
SAM_1174 by Geert Vijncke, on Flickr
SAM_7895 by Geert Vijncke, on Flickr
Geert
Bladwijzers