Pagina 3 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 75

Onderwerp: Achterrem: wanneer gebruik je die ?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    522
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cberreke Bekijk Berichten
    Waarom wordt dat nooit aangeleerd op rijscholen?

Uit ervaring kan ik alvast zeggen dat bij de rijscholen die ik ken het gebruik van beide remmen wordt aangeleerd.

Moet ook toegeven dat zowel bij mij (in 1993) als bij mijn vrouw (in 2008) er niet over het gebruik van de achterrem gesproken werd.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    58
    Bij mij niet, bij Ninjabitch ni, bij een kennis ni... meer nog, toen ik aan Ninjabitch zei van het trage rijden de voet op op de achterrem uit te voeren, kreeg ze van hare instructeur onder haar voeten...

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    522
    Bij mij niet, bij Ninjabitch ni, bij een kennis ni... meer nog, toen ik aan Ninjabitch zei van het trage rijden de voet op op de achterrem uit te voeren, kreeg ze van hare instructeur onder haar voeten...

Verschil zal er altijd zijn... maar ik heb toch de indruk dat het stillekes aan beter wordt in de rijscholen.

4. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Schussboelie (31-01-2019)

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Er staan twee remmen op je motor, vraag me altijd af waarom sommigen het niet nodig vinden om ze beide te gebruiken.

Zouden ze dan motoren niet gewoon ontwerpen met enkel een voorrem denk je?
    Of wat zou de reden zijn waarom men het gecombineerd remsysteem heeft ontwikkeld?
    niet veralgemenen, de ene moto is nu eenmaal de andere niet.
    een Goldwing heeft nu eenmaal andere remmen nodig dan een RGV'ke, en vooral een heel andere manier van remmen.

op een sport motor ga je geen gecombineerd remsysteem vinden, ook geen grote schijf achteraan. met een Goldwing zal je nooit een stoppie doen, er zal altijd serieus gewicht op het achterwiel rusten en dus is er altijd remkracht beschikbaar achteraan. een RGV'ke staat op zijn neus voor je het weet en dan is er nul remkracht beschibaar achteraan.

wettelijk moeten er ook 2 gescheiden remsystemen op zitten, net zoals bij auto's, voor het geval 1 van de 2 niet werkt.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4496
    Verschil zal er altijd zijn... maar ik heb toch de indruk dat het stillekes aan beter wordt in de rijscholen.
    Toen ik mijn cursus rijinstructeur deed, en dat is toch al zo'n 15 jaar geleden, werd dat nochtans al heel uitdrukkelijk vernoemd.
    Ik heb in de daaropvolgende het gebruik van de achterrem in verschillende omstandigheden dan ook steeds behandeld in mijn lessen.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    522
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    niet veralgemenen, de ene moto is nu eenmaal de andere niet.
    een Goldwing heeft nu eenmaal andere remmen nodig dan een RGV'ke, en vooral een heel andere manier van remmen.

op een sport motor ga je geen gecombineerd remsysteem vinden, ook geen grote schijf achteraan. met een Goldwing zal je nooit een stoppie doen, er zal altijd serieus gewicht op het achterwiel rusten en dus is er altijd remkracht beschikbaar achteraan. een RGV'ke staat op zijn neus voor je het weet en dan is er nul remkracht beschibaar achteraan.

Wat betreft dat gecombineerd remsysteem ok, maar heeft dat ook niet met de gewichtswinst te maken op die motoren? Kan me voorstellen dat elke gram telt daar?
    Maar ook bij die sportieve motoren wordt toch de achterrem gebruikt, het is meer dan remmen alleen denk ik dan? Niet dat ik zelf zoveel ervaring heb met die racemotoren, dat dan weer niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NATAS Bekijk Berichten
    en kom niet af met ( op circuit rem ik mijn achterwiel in de lucht " want kijk.....oa doohan, rossi, petruchi en co..... gebruiken de achterrem

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    522
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Toen ik mijn cursus rijinstructeur deed, en dat is toch al zo'n 15 jaar geleden, werd dat nochtans al heel uitdrukkelijk vernoemd.
    Ik heb in de daaropvolgende het gebruik van de achterrem in verschillende omstandigheden dan ook steeds behandeld in mijn lessen.

Het gaat de goede kant uit, de vastgeroeste auto-instructeurs die ooit de motoropleidingen er maar bij namen zonder al te veel interesse zal je tegenwoordig minder en minder tegenkomen. En dat is maar goed ook denk ik dan.

Er zullen 15 jaar geleden ongetwijfeld nog meer instructeurs geweest zijn die het op jouw manier deden, maar toch ook nog veel die een standaard lijstje afhaspelden om hun leerlingen maar op die 12u klaar te stomen voor dat examenterrein.

9. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Schussboelie (31-01-2019)

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    70
    Waarom wordt dat nooit aangeleerd op rijscholen?
    dat werd mij wel aangeleerd
    ------------------------------------------------
    Kawasaki Z1000 ABS (2015) - SOLD
    Ducati Monster 796 ABS (2010) - SOLD
    ------------------------------------------------

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    448
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gokke Bekijk Berichten
    dat werd mij wel aangeleerd
    “Be yourself; everyone else is already taken.”

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    224
    Er staan twee remmen op je motor, vraag me altijd af waarom sommigen het niet nodig vinden om ze beide te gebruiken.

Zouden ze dan motoren niet gewoon ontwerpen met enkel een voorrem denk je?
    Of wat zou de reden zijn waarom men het gecombineerd remsysteem heeft ontwikkeld?

Iedereen doet ermee wat 'm wil natuurlijk, maar zoals natas ook al schreef, waarom zou je die 20-30 % extra remkracht niet gebruiken wanneer je echt moet remmen?

En degene die nooit die achterrem gebruiken, al eens gemerkt dat je met die achterrem je motor stabiel kan houden in verschillende situaties? Het is meer dan vertragen alleen...
    op één voorwaarde dat hij juist word gebruikt of je krijgt het tegenovergestelde
    ik heb het nu over motoren die nog niet uitgerust zijn met een gecombineerd remsysteem, als je bij deze motoren eerst achteraan begint te remmen en je neemt er dan je voorrem bij zal het niet lang duren voor je motor achteraan van links naar recht begint te dweilen, simpel omwille van het feit dat je motor vooraan een duik reactie krijgt door de voorrem te gebruiken waardoor de motor achteraan lichter word.
    Aangezien jij nog steeds achteraan de rem gebruikt zal je motor bovenstaande reactie krijgen, en zeer onstabiel worden..
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten