Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 5678
Resultaten 71 t/m 75 van 75

Onderwerp: Achterrem: wanneer gebruik je die ?

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    85
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    2 keer in de Ardennen volledig stilvallen was er wat teveel aan.
    Volgens mijn persoonlijke mening, zou dat wel eens de spanningsregelaar kunnen zijn.
    Quasi elke vfr stond er beroemd/berucht voor om daar problemen mee te hebben/krijgen...

Vorige week nog eens de GSa gebruikt om naar't werk te rijden.
    En naar mijn persoonlijk inzicht gemerkt dat ik die achterrem echt wel veel gebruik.
    zoals ik al zei eigenlijk in vorige posts.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    181
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Volgens mijn persoonlijke mening, zou dat wel eens de spanningsregelaar kunnen zijn.
    Quasi elke vfr stond er beroemd/berucht voor om daar problemen mee te hebben/krijgen...
    2x kortsluiting in kabelboom.
    Ja ik had er geen geluk mee.

Maar dat gecombineerd remmen heb ik nooit echt ervaren.
    Er was zelfs de optie om dat gedoe volledig te deactiveren dus ik denk dat daar destijds wel wat vraag achter was

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    318
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    ...Maar dat gecombineerd remmen heb ik nooit echt ervaren.
    Er was zelfs de optie om dat gedoe volledig te deactiveren dus ik denk dat daar destijds wel wat vraag achter was
    (enigszins off topic maar) Terugkijkend naar m'n Honda Pan European's (1100 & 1300) durf ik dat betwijfelen.
    Tractiecontrole (TCS) en ABS (enkel op de ST1100) konden inderdaad uitgeschakeld worden.
    DCBS was echter continu (mechanisch/hydraulisch) actief :
    - rempedaal --> binnenste zuiger van de 3 remklauwen
    - remhendel --> 2 buitenste (vd 3) zuigers voorraan + verbinding met achterrem door kantelsysteem remklauw linksvoor

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    85
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nightwing Bekijk Berichten
    (enigszins off topic maar) Terugkijkend naar m'n Honda Pan European's (1100 & 1300) durf ik dat betwijfelen.
    Tractiecontrole (TCS) en ABS (enkel op de ST1100) konden inderdaad uitgeschakeld worden.
    DCBS was echter continu (mechanisch/hydraulisch) actief :
    - rempedaal --> binnenste zuiger van de 3 remklauwen
    - remhendel --> 2 buitenste (vd 3) zuigers voorraan + verbinding met achterrem door kantelsysteem remklauw linksvoor
    Persoonlijk denk ik dat Echelon bedoelt dat er veel vraag was om op de VFR de DBCBS uit te schakelen (mits aanpassen van leidingen enzo).
    Ik denk dus persoonlijk niet dat hij bedoelde dat dit via een schakelaar/knop/setting te bereiken was.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2994
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperDuke08 Bekijk Berichten
    Soms ist zelfs beter dat ge all1 uw achterrem gebruikt
    Bijlage 16928

Als ik hier de voorrem had gebruikt, zat ik absoluut zeker op dat autooke
    Hier heb ik de moto (in een eerste reflex) schuingezet, en op het juiste moment de rem gelost.
    Reflex of doordacht?
    De aanzet was een reflex, maar het vervolg ging precies in slow motion, ik herinner me heel duidelijk dat ik dacht : "Nu moet ik de rem loslaten, of ik zit erop"

Ps: Normaal gebruik ik mijn voorrem
    Als dat doordacht was, dan zou je nooit een accident gehad hebben, want dan had het fenomenaal stukje skills geweest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nightwing Bekijk Berichten
    Renaat, ik kan de situatie of je snelheid op dat moment op basis van die momentopname natuurlijk helemaal niet inschatten.
    Maar vol in je voorrem gaan en dan het "klassieke" uitwijkmanoeuver (zonder rem uiteraard) had dat niet gekund?
    Ik denk niet dat em tot stilstand had gekomen, den otto was niet in't zicht wegens een middenberm plant ding, en pas veel te laat kon je zien dat de wagen nog eens de parking wou opslaan en het meteen deed.
    Renaat ging nog te snel op het moment vd foto, het is niet het remmen dat hem gesaved heeft ... maar door het uitbreken van het achterwiel stond em opeens 45° en als em losliet, floepte hij langs de achterkant vd wagen, op een paar cms.

De foto noemt met reden engelbewaarder (is van mijn gopro, reed achter Renaat).

2019-02-11_21h09_43.jpg
    Laatst gewijzigd door E.M.; 11-02-2019 om 22:10.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online

.

6. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

SuperDuke08 (12-02-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten