Pagina 1 van 5 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 42

Onderwerp: Salon

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    0

Salon

Gisteren rondje van de motoren gedaan op het salon - thoughts:

• BMW heeft wel heel erg veel nieuws mee dit jaar - ze laten duidelijk hun (financiële) spierballen rollen. Veel TFT, veel 1250 Shiftcam. Veel volk ook. Nieuwe S1000RR geweldig, enkel spijtig dat ze hem niet in HP versie hadden. R1200RS stond erg triest te wezen in zijn gele tenue - enige motor waarop ik meerdere mensen luidop commentaar hoorde leveren op het lelijke kleur. Ook leuk dat de GSen er in al hun kleuren stonden - Exclusive is deze keer het mooist (normaal het lelijkst). Verrassing voor mij was de F850 GSA, die zag er erg goed uit met zijn extra kuipwerk en kleurstelling (veel knapper dan de 1250 GS HP). Eens je er op kroop overvalt je het gevoel 'waarom nog een 1250?'.
    • KTM had een compacte, maar mooie en goed gevulde stand. Die 1290 Super Adventures blijven echt wel torens, zo belachelijk hoge fietsen. Duke 790 viel me in het echt zwaar tegen qua afwerking (shiny black plastic), en de nieuwe 790 Adventures waren niet beter (grof black plastic). De nieuwe Super Duke GT daarentegen is zoals zijn naam laat vermoeden - 'super' - beste all-round motor op de markt?
    • Triumph is en blijft koning van de afwerking, alles wat daar staat heeft voor mij de 'want one' factor - behalve misschien de Tigers (wat meer utilitair en achterin verstopt) en de 1200 Scrambler wegens lelijk (proporties kloppen niet) - dat terwijl de 900 Scrambler zo knap is. Nieuwe Street Twin in zijn donkergrijs met bruin zadel was prachtig, een echte 'less is more' motor. Mijn favoriet was echter de nieuwe Speed Twin, spijtig genoeg niet in zijn mooiste rood. Hopelijk komt daar ooit een R versie van met instelbare vering en IMU.
    • Honda heeft nog steeds een breed gamma dat wat slaapverwekkend is, maar de nieuwe nakeds zien er zeker niet slecht uit, de Monkey heel leuk en de Goldwing mooier afgewerkt dan een RT of GT(L). Africa Twin de mooiste adventure, maar dat LCD dashboard kan echt niet meer...
    • Ducati stand was eerder beperkt. Prachtige Panigales V4S Corse en V4 R. Op de Multi 950S gaan zitten en helemaal niet doorhebben dat het geen 1260S is tot je er af stapt - dat kan een mooi kunstje worden voor de verkoop! Scheelt wat, 5.000 EUR? Zo'n Supersport mag ook ooit wel eens in mijn droomgarage, maar dan moet er wel een TFT op. Scramblers een beetje fout - de motor als mode-accessoire? Weinig animo voor de Monsters ook, toch ooit de hoeksteen van de verkoop?
    • Harley niet veel van gezien, was ingenomen door een massabijeenkomst... Fat Bob is knap en zit goed.
    • Grote stand van Kawa, maar een beetje 'veel van hetzelfde' (hoeveel Versys'en stonden daar wel niet - elke kleur en uitvoering die je kon bedenken). H2 SX (SE) blijft een bruut beest, ook eentje voor de droomgarage. Z900RS ook nog steeds heel knap, maar de retro kleuren staan hem beter dan mat grijs-groen. Voor wie er voor een prijsje sportief wil uitzien maar toch comfortabel (bijna rechtop) wil zitten, vind ik de Ninja 650 een niet te kloppen aanbod (7.400 voor korting!). De gewone Z900 en ook de Z650 alsook Versys 650 schreeuwen om een nieuw dashboard.
    • Op de Niken gezeten, wat een bizar ding. Vraag me af of iemand dit koopt. Zou er wel eens mee willen rijden (maar ook maar 1 keer, denk ik). MT-10 is de meeste comfy superbike op het ganse salon, enkel spijtig dat ze geen hardbags willen maken hiervoor (zie KTM Super Duke GT). Verder weinig nieuws.
    • Bijna Suzuki vergeten maar ze waren er ook. SV650 blijft een evergreen, maar wat ze met die cafe racer versie wilden bereiken is mij niet duidelijk. Voor de rest veel moois maar wat allemaal wat ouder is. Katana vond ik niets, in het echt. V-Stroms de rationele keuze, als je een motor puur op prijs-kwaliteit zou kopen (doen mensen dat?).
    • Indian had een mooie stand, veel opgefriste modellen waarbij ik me dan afvraag waarom je dit niet zou kiezen boven een Harley (heiligschennis?). De FTR is even knap als op de foto's, en heeft een mooie actieve maar niet overdreven zithouding. Nu nog dealers, en je zou dit echt wel kunnen kiezen boven pakweg een Triumph 1200.
    • Moto Guzzi V85 TT was voor mij de verrassing van het salon. Simpel, no-nonsense, maar toch met een stevige dosis exotiek en karakter. Het rood/gele kleurschema is me te veel, maar research leert dat er ook een 'gewone' rode versie bestaat (zie filmpjes EICMA).
    • Helemaal achterin stond Royal Enfield. Op basis van de 'boekskes' hoge verwachtingen voor de nieuwe 650s, dus speciaal langs gegaan. Wat een tegenvaller. Prijs ging richting 7.000 EUR, en de afwerking was om te huilen. Leken precies tweedehands motoren die al een paar jaar achter de kiezen hadden. Bij ene, die zelfs op een hoge stand geplaatst was, had iemand met viltstift iets op het motorblok geschreven. Alles zag er dof en onafgewerkt uit. Zelfs de lak vol vingerafdrukken (ligt meer aan de standhouders dan het merk natuurlijk). Aan deze prijs absoluut kansloos, zeker tegenover iets als de vernieuwde Street Twin. Wel leuk was de Himalayan, aan < 5.000 EUR en voor dit type motor stoort het minder (of niet) dat die wat 'grof' oogt.

2. The Following 3 Users Say Thank You to Drt33 For This Useful Post:

coohhooc (23-01-2019),ECHELON (23-01-2019),Leville (23-01-2019)

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    32
    Mooi verslag van je bezoek

Ik kan me in heel wat punten vinden. De 850 GSA is inderdaad een beest geworden. Dat gevoel van "kleine broertje" is echt wel weg als je erop zit.
    KTM 1290 Super Adventure zou ik eerder als ideale allrounder bestempelen dan de Super Duke GT, al zou ik die laatste generatie nog 's moeten testen. Vorig jaar de 1290 Super Adventure S gereden, fantastische machine.
    Ritje met de Niken raad ik zeker aan. Heeft me erg hard verrast (in positieve zin).

Fotoverslagje van mijn bezoek vind je hier zo: https://jeanlemotard.wordpress.com/2...tor-show-2019/
    Gratis Jean Le Motard sticker? Hier aanvragen

Bezoek mijn motorblog: Jean Le Motard
    Like Jean Le Motard op Facebook

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    451
    Ben er ook geraakt, niet heel veel tijd gespendeerd...

Yamaha Ténéré 700, veelbelovend en precies wat ik ervan verwachtte. Benieuwd naar de prijs, levering zou al opgeschoven zijn naar september.

KTM ADV 790, sorry, echt m'n ding niet en hier gaat de Yamaha met de punten lopen wat mij betreft.

BMW F850GS ADV, als ik hier op zat wist ik meteen wel waarom ik eerder naar de R1250GS ADV zou stappen... een mooi ding, zeker wel, maar kan toch niet tippen aan z'n grotere broer. In de zwaardere allroadklasse op dit moment toch mijn nr. 1.

Bij Harley nog eens op zo'n mooie Electra Glide plaatsgenomen... Na m'n testrit vorig jaar toch wel een beetje verkocht aan dat ding. Spijtig dat dit niet de motor die ik als enige zou kunnen gebruiken...
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    32
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Yamaha Ténéré 700, veelbelovend en precies wat ik ervan verwachtte. Benieuwd naar de prijs, levering zou al opgeschoven zijn naar september.
    Onder de 10.000 euro wisten ze mij te vertellen op het Salon.
    Dus 9.999?
    Gratis Jean Le Motard sticker? Hier aanvragen

Bezoek mijn motorblog: Jean Le Motard
    Like Jean Le Motard op Facebook

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    451
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janl Bekijk Berichten
    Onder de 10.000 euro wisten ze mij te vertellen op het Salon.
    Dus 9.999?

Ik verwacht nog wat minder, de Tracer 700GT zit zelfs onder de 9000€...
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    318
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drt33 Bekijk Berichten
    ...[*]Moto Guzzi V85 TT was voor mij de verrassing van het salon. Simpel, no-nonsense, maar toch met een stevige dosis exotiek en karakter. Het rood/gele kleurschema is me te veel, maar research leert dat er ook een 'gewone' rode versie bestaat (zie filmpjes EICMA)...
    Vond ik eigenlijk ook een van de leukste motoren in mijn beleving, zelfs in die kleur
    Vooral de zit beviel me.

Op dit moment is er eigenlijk niet zo enorm veel dat me aanspreekt, misschien deels omdat m'n focus eerder op de auto's lag deze keer...
    Naast die Guzzi denk ik dan aan de Honda CB1000R tricolore, de (enkele jaren geleden al eens proefgereden) MV Agusta Turismo Veloce, de (blijkbaar in 2018 gefacelifte?) Kawasaki Z1000SX, ....

Misschien moet ik toch die rationele bril maar eens dumpen?
    Of sparen voor een passionele 2de... motor naast die grijze muis (met cardan) in m'n garage

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    57
    Leuke samenvatting en ik kan me in bijna alles wat je zegt vinden.

Voor mij de grootste tegenvaller op het salon: de rotslechte kwaliteit van de BMW's... Bij 6 van de moto's waar ik naar gekeken heb, waren er al knoppen afgebroken, plastic onderdelen geplooid of zichtbare sporen op de zadels. Toen ik er naar vroeg bij de kerel van BMW zelf zei die doodleuk: bij de andere merken is het niet beter hoor. En wat verwacht je nu van een moto? Dat is niet gemaakt om op knoppen te duwen, maar om mee te rijden en in orde te houden. Daarna kwam er ook een flauwe opmerking in de aard van "Wij zijn het enige merk waar mensen ook effectief komen zitten"

Nu ben ik ook bij de andere merken gaan zien en daar zaten ook mensen op de demo's. Gek genoeg was het daar bijlange na niet zo erg. Is dit nu toevallig, of wisselen ze bij de andere merken 's avonds de gebroken stukken om? Ik wil niet afgeven op BMW zelf, al ben ik geen fan van het merk. Ik vond het gewoon opvallend dat er daar op 3 toestellen menuknoppen gewoon weg waren, pinkers geplooid en een zadel waar over de stiknaad gewoon loskwam. Ook de reactie tussen het personeel van de merken was totaal anders. Zo waren er bij Kawa en Suzuki ook beschadigingen, maar daar zeiden ze gewoon dat sommige mensen het varken uit hangen en dat ze dat jammer genoeg niet kunnen vermijden. Wat ik een veel volwassener antwoord vond.

Om dan af te ronden: bij Triumph gingen er wat geruchten rond over een project dat nog niet mag verteld worden. Iets met gebaseerd op de Explorer maar toegankelijker voor de funrijders. Ben ik dus echt eens benieuwd naar
    - Bikes don't leak oil, they mark their territory -
    ~ Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150 ~

***Suzuki Bandit 650 '08 (verkocht)***
    ***Honda CRF1000L '16***

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    85
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utterdown Bekijk Berichten

Voor mij de grootste tegenvaller op het salon: de rotslechte kwaliteit van de BMW's

Ik wil niet afgeven op BMW zelf, al ben ik geen fan van het merk.
    Ik hoop dat ge zelf ziet hoe tegenstrijdig uw berichtgeving over bmw is?
    Knopkes op het salon die afgebroken zijn, is voor een u een rotslechte kwaliteit.
    Ge wilt niet afgeven, maar ge doet het toch schoon, door in 1 zin ze een tegenvaller en rotslechte kwaliteit aan te smeren.
    Hoe wordt ge eigenlijk fan van een merk? door op het salon er naar te kijken? Door alle modellen getest te hebben? of ?
    (en ja ik rijd met een bmw, en neen ik ben geen fanboy).

't zou feitelijk interessant zijn om eens te zien welke standen/motoren het meeste zit-tijd krijgen van bezoekers.
    En over dat varken zijn, ik vind dat het die andere standhouder niet siert om zijn bezoekers varkens te noemen... uiteindelijk is er een kans dat die varkens wel ne motor bij hem kopen...

maar langs andere kant:
    sommige mensen zijn varkens he... hoeveel krassen en strepen er op de koffers van bepaalde motoren staan was echt erg...
    meermaals een blikje cola zien omtuimelen in wagens tijdens mijn bezoeken aan het auto salon...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

10. The Following 2 Users Say Thank You to Koeno For This Useful Post:

Chr-Re-ie (24-01-2019),Tam-Ara (24-01-2019)

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drt33 Bekijk Berichten
    [*]Helemaal achterin stond Royal Enfield. Op basis van de 'boekskes' hoge verwachtingen voor de nieuwe 650s, dus speciaal langs gegaan. Wat een tegenvaller. Prijs ging richting 7.000 EUR, en de afwerking was om te huilen. Leken precies tweedehands motoren die al een paar jaar achter de kiezen hadden. Bij ene, die zelfs op een hoge stand geplaatst was, had iemand met viltstift iets op het motorblok geschreven. Alles zag er dof en onafgewerkt uit. Zelfs de lak vol vingerafdrukken (ligt meer aan de standhouders dan het merk natuurlijk). Aan deze prijs absoluut kansloos, zeker tegenover iets als de vernieuwde Street Twin. Wel leuk was de Himalayan, aan < 5.000 EUR en voor dit type motor stoort het minder (of niet) dat die wat 'grof' oogt.

Erg eh.
    De spreidstand tussen de glorierijke woorden van de manager en de kwaliteit van het gebodene is extreem.
    Die "nieuwe" Enfields doen me in veel opzichten denken aan de eerste Japanners die in de jaren '70 Europa begonnen overspoelen. En ik ben niet eens zo oud dat ik dat bewust heb meegemaakt.
    Ik heb in de lente een klein uur mogen rijden met een Himalayan. Zelfs offroad. En op een snelle steenweg. En door een woonwijkje. Alles om te huilen. Ik probeerde in dat woonwijkje even de handen van het stuur te nemen en die brommer trok meteen naar links of rechts. Ook niks geen rechtuitstabiliteit. Eén hand aan het stuur was één te weinig! Met véél moeite 100 km/u op de steenweg. Offroad kan door de hoge poten en door de vrij hoge grondspeling, maar reken maar niet op een daarvoor geschikte vering. En let op voor tankslappers. Harder dan 50 durf je offroad niet rijden, en het was maar een gewone veldweg tussen de weides. Ik was zwaar teleurgesteld achteraf.
    Een brommer is het, niets meer dan dat.

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    483
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Knopkes op het salon die afgebroken zijn, is voor een u een rotslechte kwaliteit.
    Toeval of niet, maar de 4 bmw's die hierthuis gestaan hebben, hebben allemaal links de knoppenwinkel vervangen gehad (die op het werk 4 vd 9). On the bright side: bmw vervangt het met een glimlach onder garantie :-)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten