Resultaten 1 t/m 5 van 5

Onderwerp: Beginnen met MX -

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    3

Beginnen met MX -

(Ik veronderstel de juiste map)

Daar ik met enkele vragen zit ivm starten met motorcross, puur hobbymatig zat ik met enkele vragen.
    --> VIA PRIVEBERICHT MAG OOK STEEDS, Fb, instagram etc
    Ik ben een beginnende rijder (wel al quads gehad, is een enduro dagje gedaan en al 12j op de baan) die in het zwanenhof wilt rijden voor het plezier. Waarom zwanenhof? 45km van men deur, perfect amateurs parcour ook.
    Heel veel ga ik niet rijden, ik heb de zoon week om week dus veel weekends zijn er niet vrij maar de fascinatie is er al lang.

---------------------------------------------------------------------------

- Om te beginnen weet ik dat mx duur is maar graag had ik wat meer duiding. (kledij heb ik)
    Zelf ken ik 2 mensen die mx gereden hebben en de ene zweert bij 2 takt en de andere 4 takt en had graag ook wat input van derden.

- Motorisch ken ik het verschil qua rijgedrag. Een 2 takt is lichter en hoef je in toeren te houden. 4 takt heeft onder meer koppel en zou makkelijker rijden? Zelf heb ik een enorme liefde voor de sound van een 2takt

- Nu een 4takt vraagt minder onderhoud? Maar zou wel duurder zijn wanneer je iets hoeft te vervangen als ik het juist heb?

- Bij welke tijden spreken we dan bij beide motorisaties? Beiden de zuiger na 40uur? olie en filter om de 2uur? Andere dingen om de ???
    Lees ik ben een beginner die niet het kot open trekt maar rustig in het zwanenhof zich wilt amuseren.

- Qua aankoop wil ik me begrenzen tot 3500euro, tliefst 3000. Je ziet er vaak bij shops aan 2000-2250 maar dan verwacht ik een bike met 1000euro kosten.
    Een 2014-2017 lijkt me dan een betere aankoop? Die gaan 3000-3500 en kan ik mss na 2-3j terug verkopen aan 2500-3000?
    Jammer genoeg kan je de uren op de bike nooit 100% controleren dus dacht ik eraan een bike te koop in goed vertrouwen bij een shop? Leon sagaert, ktm desmet (husqvarna tc125)

waarschijnlijk ben ik nog wel wat dingen vergeten.
    NOW: Bmw f800gs full option 2017 Ostra grey metallic matt
    KTM exc 250 TPI 2 stroke 2019
    Honda msx 2019

History : ,Ktm duke 690 "18 , Ktm exc250f sixdays "18, Honda cb650f "16, ktm adventure 1090 '17:, Ducati hypermotard '10, Ducati monster, Bmw f700gs, Honda crf250L, Ducati Monster, Ktm Duke 690 "12, Yamaha R6 "02, Kawasaki Er6N "08, Yamaha Yzf 125r "11

Registratie
    Feb 2016
    Thanks
    17
    Klinkt bekend...
    Ik kreeg zelf crosskriebels na 20 jaar op straat gereden te hebben, ook zo goed als geen ervaring.

Je hebt sowieso al een aanhanger of camionet nodig om op het circuit te geraken, hou daar rekening mee.

Ik kende er ook niets van, heb daarom gekozen om bij Sagaert op een opendeur dag eentje te kopen. Had 4000 euro budget voor motor en volledige uitrusting. Omdat ik 1.92m ben en 90 kg hadden ze mij een 450 viertakt aangeraden, dit bleek later echter teveel van het goede.
    Ik weet niet hoe zwaar het Zwanenhof is, maar als je niet kan rijden is een 450 op een zware baan echt niet leuk meer. Heb hem later ingeruild voor een 250 viertakt en dat beviel veel beter.
    Net als jou was ik ook gek van de 2-takt sound, heb toen nog een 250 2-takt bijgekocht. Stuurde opmerkelijk lichter dan de 4-takt. Denk dat je beter eens op beiden proefrijdt en kijkt wat het beste bevalt.

2-takt onderhoud is veel goedkoper... ook geen gedoe met olie en filterwissels. Ik deed op de 4-takt elke 5u olie + filter en na elke circuitdag de luchtfilter. Zuiger hoorde ik verhalen van 20u tot 60u, ik heb er eentje laten doen op 30u.

Het is enorm leuk om te doen, maar ook erg moeilijk en zwaar. Ik ben begonnen als 40-er met 2 vrienden. Zelf schouderblad gebroken, eentje schouder uit de kom en andere zijn rug gebroken op 2 jaar tijd. Toen maar besloten dat we te oud zijn om het nog te leren...

Rij af en toe enduro tegenwoordig, dit is ook leuk als je er niet veel van kent. Heb besloten om te gaan crossen omdat er in Belgie geen enduro mogelijkheden zijn en iets meer crossmogelijkheden net over de grens (Zeeland). Woon nu in het buitenland met legio mogelijkheden voor offroad.

Krijg af en toe veel zin om terug te crossen, maar denk dat het wijzer is dat ik dat toch niet meer doe

3. The Following User Says Thank You to Bčr For This Useful Post:

Neilson (23-01-2019)

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    3
    Ondertussen blijven de kriebels
    Nu naar het salon geweest en tis nog erger geworden
    Morgen naar een ktm exc 150 2 takt enduro gaan kijken bij hauteliet en wie weet
    Honda msx 2019

History : ,Ktm duke 690 "18 , Ktm exc250f sixdays "18, Honda cb650f "16, ktm adventure 1090 '17:, Ducati hypermotard '10, Ducati monster, Bmw f700gs, Honda crf250L, Ducati Monster, Ktm Duke 690 "12, Yamaha R6 "02, Kawasaki Er6N "08, Yamaha Yzf 125r "11

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    86
    Als je zin hebt om eens mee te gaan stuur je maar een PB. Eens het weer er wat bovenopkomt en de parcours opengaan ga ik minstens 2-wekelijks crossen.

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Segers301 Bekijk Berichten
    Als je zin hebt om eens mee te gaan stuur je maar een PB. Eens het weer er wat bovenopkomt en de parcours opengaan ga ik minstens 2-wekelijks crossen.

Ondertussen een nieuwe ktm exc250tpi bestelt, hehe
    Naar het zwanenhof wil ik wel eens mee gaan, let op! beginner met knie protese

Anders moet je maar eens in pb je FB doorsturen
    Honda msx 2019

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten