Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 21

Onderwerp: Motorreis 2019: Jura / Alpen

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4383
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    maar wat er mij (misschien in tegenstelling tot anderen hier) het meeste aan stoort, is de nabijheid van Zwitserland. Wil je iets of wat route doen, dan kom je er al gauw voor in Zwitserland. En mijn maag gaat erbij keren als ik denk aan de torenhoge boetes
    Ik hoor dat vaker maar ik vind dat onterecht.
    Ja de boetes zijn megahoog maar de pakkans is laag en nogal voorspelbaar.
    Op de stukken waar de echte fun ligt, de bergpassen dus, staan ze niet, op de verbindingswegen dan weer wel.
    Ik ben er in 2004, 2009 en 2014 uitgebreid gaan rijden en heb er niks van problemen gehad.

Registratie
    Mar 2014
    Thanks
    76
    2004, 2009, 2014,.... als je consequent bent Schuss ben je er dit jaar dus ook.

Tja , over de boetes in Zwitserland heb ik ook reeds gehoord en daar wordt niemand vrolijk van. Ik weet niet wat de snelheidslimieten daar zijn op de leuke bochtenbaantjes maar ik ben sowieso geen warp-monster dus op zich maak ik mij daar niet al te druk over. Het is natuurlijk niet fijn rijden als je constant in je achterhoofd aan boetes zit te denken.

Enfin, heel leuk dat ik hier veel tips krijg en mijn eerste hotels liggen al vast. Ne mens moet iets doen met dit weer.

Even col de la bonette bekeken en dat ziet er inderdaad een circuit baan uit. Indrukwekkend zelf op google streetview. Ik ga sowieso de RDGA rijden want dit blijkt bij jullie allen wel een aanrader en dan lijkt Chatel mij een leuke plaats om er aan te beginnen.

Registratie
    Mar 2005
    Thanks
    5

Motorreis 2019: Jura / Alpen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ik hoor dat vaker maar ik vind dat onterecht.
    Ja de boetes zijn megahoog maar de pakkans is laag en nogal voorspelbaar.
    Op de stukken waar de echte fun ligt, de bergpassen dus, staan ze niet, op de verbindingswegen dan weer wel.
    Ik ben er in 2004, 2009 en 2014 uitgebreid gaan rijden en heb er niks van problemen gehad.
    Zwitserland is wel heel erg mooi om te rijden, maar als je gepakt wordt zoals deze mannen van 44Teeth: https://youtu.be/qL3v-VvmRhs (bij 11:13) dan is het toch wel oppassen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Registratie
    Nov 2009
    Thanks
    28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John Doe Bekijk Berichten
    Zwitserland is wel heel erg mooi om te rijden, maar als je gepakt wordt zoals deze mannen van 44Teeth: https://youtu.be/qL3v-VvmRhs (bij 11:13) dan is het toch wel oppassen.

Swiss is al jaren om die reden gewoon een doorreisland.(het is er mooi en proper voor de rest een kutland voor motards)
    Gewoon via daar zo snel als het kan in Italië te geraken .
    P.S niet alleen de boetes zijn er duur
    Laatst gewijzigd door hubke01; 26-01-2019 om 12:52.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3081
    Heb in 2013 een groot stuk vd Jura gedaan en dat vond ik toch een tegenvaller.
    Ook kwa snelheidscontroles !

Ne flitspaal in the middle of nowhere, in een bocht ...
    Dti op een twee rijvaksbaan langs een riviertje met rotswanden langs beide kanten, en geen huis op km's ...

De 3 snelheidscontroles met radargun in de dorpen waren ok (daar hou ik me toch steeds aan de regels), maar het viel wel op dat het er zo veel waren. En dit is nog alvorens ze in Frankrijk de mega snelheidscontroles begonnen.

Met de streken die je wilt aandoen, kan ik je maar 1 tip geven.
    Gebruik de Jura gewoon om snel door te geraken. Spendeer je fun km's in de andere gebieden.

PS: tussen Chambéry & Grenoble heb je het "Chartreuse park".
    De banen zijn er niet perfect, maar veel technische bochtjes. Zeer aangenaam verrast over dit gebied ('t kan wel zijn dat ik gewoon per ongeluk de leukste stukken had in de route).
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    Mar 2014
    Thanks
    76
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Heb in 2013 een groot stuk vd Jura gedaan en dat vond ik toch een tegenvaller.
    Ook kwa snelheidscontroles !

Ne flitspaal in the middle of nowhere, in een bocht ...
    Dti op een twee rijvaksbaan langs een riviertje met rotswanden langs beide kanten, en geen huis op km's ...

De 3 snelheidscontroles met radargun in de dorpen waren ok (daar hou ik me toch steeds aan de regels), maar het viel wel op dat het er zo veel waren. En dit is nog alvorens ze in Frankrijk de mega snelheidscontroles begonnen.

Met de streken die je wilt aandoen, kan ik je maar 1 tip geven.
    Gebruik de Jura gewoon om snel door te geraken. Spendeer je fun km's in de andere gebieden.

PS: tussen Chambéry & Grenoble heb je het "Chartreuse park".
    De banen zijn er niet perfect, maar veel technische bochtjes. Zeer aangenaam verrast over dit gebied ('t kan wel zijn dat ik gewoon per ongeluk de leukste stukken had in de route).
    Merci voor de tip. Ik weet niet vanwaar ik in mijn hoofd heb dat de Jura een leuk gebied is om door te rijden. Ik moet het ergens gelezen hebben maar kan mij niet herinneren waar. Nu ja, ik ben naar het schijnt nogal kritisch op routes en wegen dus ik onthoud je tip en spendeer een dag langer id buurt van Freiburg/Todtnau om dan naar Saint-Ursanne en Pontarlier te rijden. En vanaf daar op een snellere manier door de Jura. Als ik de reacties hier allemaal lees dan is er meer dan genoeg te zien in de Alpen.

Registratie
    Mar 2014
    Thanks
    76
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John Doe Bekijk Berichten

Ik heb er naar gekeken. Das even slikken voor die man. 144 in een 80 zone is wel wat snel maar op dergelijke machine en wss op een zalig stukje weg is dat niet zooooo overdreven.

Registratie
    May 2016
    Thanks
    0
    De Vogezen zijn ook mooi, maar het gebied er naar toe (vanuit Lux/Ardennen) sluit minder mooi aan en zal meer verbindingswegen bevatten.

Dat moet ik toch even ontkennen! Enkele jaren geleden deze route gereden vanuit de Vogezen naar België. Een aaneenschakeling van bochten op wegen waar nauwelijks verkeer is. Een van de mooiste routes die ik zelf gemaakt heb, met amper rechte stukken en waar geen saaie stukken in voorkomen.
    Je kan de route omdraaien en dan heb je de perfecte route naar de Vogezen. Deze route vertrekt in Plombières Les Bains en komt in Bouillon België binnen. Overnachten deden we in een motorvriendelijke b&b van belgen (inclusief garage).
    adres + gpx bestand van route:
    Vogezen 026.JPGterugrit Vogezen (Plombieres).gpx

Registratie
    Mar 2014
    Thanks
    76
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MVG Bekijk Berichten
    De Vogezen zijn ook mooi, maar het gebied er naar toe (vanuit Lux/Ardennen) sluit minder mooi aan en zal meer verbindingswegen bevatten.

Dat moet ik toch even ontkennen! Enkele jaren geleden deze route gereden vanuit de Vogezen naar België. Een aaneenschakeling van bochten op wegen waar nauwelijks verkeer is. Een van de mooiste routes die ik zelf gemaakt heb, met amper rechte stukken en waar geen saaie stukken in voorkomen.
    Je kan de route omdraaien en dan heb je de perfecte route naar de Vogezen. Deze route vertrekt in Plombières Les Bains en komt in Bouillon België binnen. Overnachten deden we in een motorvriendelijke b&b van belgen (inclusief garage).
    adres + gpx bestand van route:
    Vogezen 026.JPGterugrit Vogezen (Plombieres).gpx
    Hallo MVG,

merci voor de GPX. Deze komt dan op mijn terugroute vd Alpen. Heenroute is via zwarte woud. Ik bekijk de GPX eens in detail later deze week.

Ik vermoed dat ik reeds id de B&B ben verbleven waarover jij praat. Chez Morel? Ben jij degene die 8-tjes doet op de stijle helling naar de b&b?

Thx

Registratie
    May 2016
    Thanks
    0
    Ja, chez Morel bij Mark en Ann. Dat van die 8-tjes, daar ga ik me niet aan wagen. Ik was al content dat ik mijn motor veilig en wel tussen de deur gereden kreeg

Dit jaar, halverwege juni, zijn we met een groepje van 7 in de Alpen te vinden. We zijn van plan een groot deel van de RDGA te rijden. Aangezien we met diegene die het minste vakantie kon krijgen rekening moeten houden, wordt het een 5-daagse. We hebben er dan ook voor gekozen om dag 1 en dag 5 de snelweg te nemen via Duitsland - Zwitserland
    Als alles naar wens verloopt zijn het stevige maar haalbare dagetapes. Grote spelbreker naast het weer zou een afsluiting van een bepaalde pas kunnen worden. Vooral Col de L'Iseran en de Izoard zouden weleens een probleem kunnen worden op 11 en 12 juni.

Dag 1 tot in Les Gets 900km
    Dag 2 rit naar Briancon 350km
    Dag 3 rondrit vanuit hotel in Briancon 365km
    Dag 4 rit naar Segny (Jura - Meer van Geneve) 375km
    Dag 5 rit naar huis

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten