Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 29 van 29

Onderwerp: GS of RS

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    124
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B4-40 Bekijk Berichten
    Dat biedt de RS ook allemaal hoor. Is nu niet dat je daar plat op de tank ligt. Verre van.
    Persoonlijk denk ik dat er toch een groot verschil is tussen rs en gs qua zitcomfort.
    't is natuurlijk een persoonlijke mening, maar rs gaat in mijn ogen vrij dicht naar een vfr zitpositie.
    en dat is voor mij persoonlijk niet oncomfortabel, maar in mijn ogen niet zo comfortabel als de gs.

again, niets zo persoonlijk als een motor kiezen. ;-)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

2. The Following 2 Users Say Thank You to Koeno For This Useful Post:

adventurer (11-02-2019),B4-40 (11-02-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    502
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B4-40 Bekijk Berichten
    Dat biedt de RS ook allemaal hoor. Is nu niet dat je daar plat op de tank ligt. Verre van.

Akkoord dat een RS een redelijk comfortabele sportieve motor is, maar als je van de RS op de GS of andersom stapt.... dan weet je het wel.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx
    A.S.Moto

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    215
    ik rij nu met de S1000XR die blijkbaar een zo goed als dezelfde driehoek, zadel, stuur, voetsteunen heeft als de GS en idd dat is comfortabel.
    Maar om nu te zeggen dat de RS waar ik 2x een namiddag mee gaan testrijden ben een sportieve zithouding heeft is er bij mij nie een beetje maar ver over.
    Aan hen die dat beweren stel ik voor om ne keer met een racer te rijden, kpeins dat ge dan kunt zeggen dat die een sportieve zithouding hebben.
    ik kan me niet voorstellen dat je op de RS ergens vroeger pijn gaat hebben, polsen, schouders, knieën etc etc dan op de GS..
    Ge moet volgens mij al gaan muggenziften.
    Ik zou me daar in elk geval niet door laten afschrikken, want persoonlijk vind ik de RS een zeer comfortabele motor, heeft ie nog het voordeel (als je niet al te groot bent) dat je op de RS veel makkelijker met beide voeten aan de grond kunt, voor de grotere medemens uiteraard van geen belang, maar als je wat kleiner bent toch een punt om rekening mee te houden.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    May 2006
    Thanks
    12
    Bon, heb dus zaterdagvoormiddag met een RS gereden. Viel me heel goed mee, heel stil rond mijn helm, geen turbulentie zoals op de KTM. Zitpositie lichtjes voorover was ook ok, maar ik voelde het toch wel in mijn armen.
    s' Namiddags dan de GS, was wel een LC en geen luchgekoelde dus niet helemaal vergelijkbaar met het model dat ik eventueel zou kopen. Rijdt zeer gemakkelijk, makkelijker dan de RS doos het grote stuur en de rechtop zithouding bevalt me toch een heel pak beter. Iets meer turbulentie dan de RS maar toch goed te doen.

Conclusie: het zal denk ik een 2013 GS worden, wel bij een officiële BMW-dealer met een jaar garantie om de kost van eventuele problemen te beperken.
    Allemaal bedankt voor jullie meningen en als hij in mijn garage staat zal ik hem wel eens voorstellen.

6. The Following 3 Users Say Thank You to bjoxxx For This Useful Post:

adventurer (11-02-2019),Cowboy (12-02-2019),sokkernoot (11-02-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    502
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    ik rij nu met de S1000XR die blijkbaar een zo goed als dezelfde driehoek, zadel, stuur, voetsteunen heeft als de GS en idd dat is comfortabel.
    Maar om nu te zeggen dat de RS waar ik 2x een namiddag mee gaan testrijden ben een sportieve zithouding heeft is er bij mij nie een beetje maar ver over.
    Aan hen die dat beweren stel ik voor om ne keer met een racer te rijden, kpeins dat ge dan kunt zeggen dat die een sportieve zithouding hebben.

Een RS is toch een sportievere motor, is het niet een beetje logisch dat die een wat sportievere zithouding heeft?
    Een racer is nog iets heel anders he....heeft zo'n ding geen race-houding?

Meerder eigenaars van zo'n RS laten een stuur van de R plaatsen om nog net iets minder sportief te zitten, wil volgens mij toch ook iets zeggen, niet?
    En voor mij zaten m'n knieën toch net iets teveel geplooid op de RS... helemaal niet te vergelijken met de GS (of XR...)

Ik heb de GS, XR en de RS op een tijdspanne van pakweg 2u gereden, van de ene op de andere, en dan valt het verschil in comfort toch wel op hoor.... en daar ging het hier toch om?

Diezelfde dag heb ik ook met de R1200 nineT Racer gereden, da's nog een heel ander verhaal. WTF... zo'n mooi ding, maar wat mij betreft enkel geschikt om van café tot café te racen.
    De S1000RR heb ik overgeslaan, anders had ik over de racers ook kunnen meespreken.
    A.S.Moto

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    215
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Een RS is toch een sportievere motor, is het niet een beetje logisch dat die een wat sportievere zithouding heeft?
    Een racer is nog iets heel anders he....heeft zo'n ding geen race-houding?

Meerder eigenaars van zo'n RS laten een stuur van de R plaatsen om nog net iets minder sportief te zitten, wil volgens mij toch ook iets zeggen, niet?
    En voor mij zaten m'n knieën toch net iets teveel geplooid op de RS... helemaal niet te vergelijken met de GS (of XR...)

Ik heb de GS, XR en de RS op een tijdspanne van pakweg 2u gereden, van de ene op de andere, en dan valt het verschil in comfort toch wel op hoor.... en daar ging het hier toch om?

Diezelfde dag heb ik ook met de R1200 nineT Racer gereden, da's nog een heel ander verhaal. WTF... zo'n mooi ding, maar wat mij betreft enkel geschikt om van café tot café te racen.
    De S1000RR heb ik overgeslaan, anders had ik over de racers ook kunnen meespreken.
    Aagezien TS gekozen heeft kunnen we het onderwerp sportief of sportievere houding tussen de 2 modellen achterwege laten.
    Kwil mijn gedachte daarover toch nog efkes toelichten
    Dat de RS en sportievere houding heeft dan de GS kan ik nog inkomen, maar dat de houding sportief is vind ik persoonlijk niet.

BTW laat ik het og even hebben over jou vermeende race houding op ne racer..
    Een racehouding is een houding waarbij je je zo klein mogelojk maakt om één te worden met de motor..
    Knieën tegen de tank kont achteruit kin op de nafttank...dat is een racehouding, persoonlijk denk ik niet dat er veel zijn die zo een houding aannemen op de openbare weg.
    De meeste aangenomen houding op ne racer is de sportieve hoiding gewoon omdat het nie anders kan, buiten dan de race houding
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    502
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Dat de RS en sportievere houding heeft dan de GS kan ik nog inkomen, maar dat de houding sportief is vind ik persoonlijk niet.

Kan ik mee leven.

Ik vind het dan weer wel een sportieve zithouding, zeker als je weet dat ik al 10 jaar op allroads aan het rijden ben... Vooral de kniehoek vond ik voor mezelf te sportief.

Het ging er mij gewoon om dat ik de GS veel comfortabeler vind zitten dan de RS, wat me ook logisch lijkt, gezien zijn sportieve inborst.
    Dat deze, ondanks de wat sportievere houding, niet comfortabel kan zijn heb ik nergens geschreven he...
    A.S.Moto

10. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Chr-Re-ie (13-02-2019)

Registratie
    May 2006
    Thanks
    12
    Geen ruzie maken in mijn topic hé
    Ik voelde het toch in mijn armen na een klein uurtje rijden op de RS, dit zal wel verbeteren na verloop van tijd maar zou toch wel enige aanpassing vragen. Ook heb door deze zithouding minder overzicht over het verkeer wat maakt dat ik voor mijn gebruik toch de GS verkies.

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Succes met GS, ben er ook tevreden van. Veel comfort, ben niet zo voor de sportievere zithouding. Bovendien kan je met een GS tussen sportievere motoren bollen, tegenwoordig kijkt men daar zo niet meer van op. 😁😁😁
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

13. The Following User Says Thank You to scarver For This Useful Post:

lukkep (16-02-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten