Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 29

Onderwerp: GS of RS

Registratie
    May 2006
    Thanks
    10

GS of RS

De KTM is weg dus tijd voor een nieuwe (tweedehands-)moto. Dient enkel voor woon-werkverkeer +-30 min per rit.Ik twijfel tussen deze 2 modellen

BMW R 1200 RS
    Prijs (bruto) 10 900 €
    Aanbiedingsnummer 406688
    Type voertuig Tweedehands motorfietsen
    Aantal vorige eigenaars 1
    Kleur Lupin Blue Metallic
    Eerste inschrijving 22/03/2016
    Cilinderinhoud 1 170 ccm
    Vermogen 92 kW (125 pk)
    Kilometerstand 27 922 km
    Segment Sport
    Aandrijving Cardan
    Productiejaar 2016
    Garantie 12 maanden
    Technische controle --
    Beschikbaar vanaf meteen
    GetImg?imgId=987d36bf-15ed-4b35-96d5-f3d

Equipements: * ABS - 2 modes de conduite (Rain - Road) - Ordinateur de bord - Display Multifonctionnel * Poignées chauffantes - Selle duo noir 2 pièces à hauteur modifiable * Béquille centrale + latérale anti-démarrage * Prise de courant 12V - Pare-brise réglable - Clignoteurs Blancs - Feu arrière Led Accessoires : * Valises latérales * Porte-bagage Historique : * Garantie légale et contractuelle de 12 mois * Un seul propriétaire * Historique complet Lejeune Motosport / Bmw * Entretien des 30.000Km effectué * Pneus Avant & Arrière Neufs

of

BMW R 1200 GS Modèle Spéciale Rallye
    Prijs (bruto) 10 900 €
    Aanbiedingsnummer 401424
    Type voertuig Tweedehands motorfietsen
    Aantal vorige eigenaars 1
    Kleur Alpine white/Frame red
    Eerste inschrijving 14/03/2012
    Cilinderinhoud 1 170 ccm
    Vermogen 81 kW (110 pk)
    Kilometerstand 37 751 km
    Segment Adventure
    Aandrijving Cardan
    Productiejaar 2011
    Garantie 12 maanden
    Technische controle --
    Beschikbaar vanaf meteen
    GetImg?imgId=c189dffb-7d7b-4734-9169-fdd

Uitrusting
    ABS, Verwarmde handvaten, ESA, RDC, ASC, Boordcomputer, Alarmsysteem

Bijkomende informatie
    Modèle Spéciale Rallye Pack Safety * ABS * ESA (Réglage électronique des Suspensions) * RDC (Contrôle de la pression des pneus) * ASC (Antipatinage) * Ordinateur de bord * Alarme * Echappement chromé * Poignées chauffantes - Selle noire 2 pièces à hauteur modifiable * Roues à rayons * Protège-mains - Béquille centrale + latérale anti-démarrage - Prise de courant 12V - Pare-brise réglable - Porte-bagages * Clignoteurs Led Blancs - Feu arrière Led * Jantes à rayons croisés Accessoires : * Valises latérales Vario * Porte bagage Historique : * Garantie légale et contractuelle de 12 mois * Un seul propriétaire * Historique complet Lejeune Motosport * Entretien des 40.000Km effectué * Pneus Avant & Arrière Neufs

Laat de experts hier hun licht maar eens schijnen.

Het gaat dus eigenlijk over de keuze tussen de GS die al lang aan mijn mouw trekt of de RS die een beetje het buitenbeentje is maar waarschijnlijk comfortabeler is qua windbescherming. GS is misschien makkelijker verkoopbaar binnen 3 à 4 jaar dan de RS alhoewel de GS dan ook +-100000 km zal hebben en al +10 jaar oud zal zijn.
    Koffers gaan er sowieso af, rij wel met een rugzakje, zit toch enkel boterhammen en een Humo +telefoon en portefeuille in.

En nieuw is boven budget (of wil ik er niet meer aan geven)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    172
    Daar zou ik nog niet aan twijfelen, voor mij 100% de RS
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    91
    ik zou onmiddellijk de GS nemen, met +25000km op het jaar, zou ik zijn comfortabele zitpositie niet willen missen.
    Comfortabel (rechtop, stuur dichtbij & breed, benen in comfortabele hoek) en vlot.

maar ik vrees dat je keuze enorm persoonlijk is.
    je zou al iemand moeten vinden die beide modellen gereden heeft om jou enorm te helpen...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    182
    Tjah die Humo gaat beter tot zijn recht komen op de RS denk ik.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Ik zou geen enkele van die 2 kopen.

Echter, los daarvan, en met mijn voorliefde voor sport-tourders, zou ik voor de nog véél recentere RS gaan (5 jaar jonger !). Bovendien : werd de verkoper van die oudere GS niet rood toen hij die prijs zei ? 't Is 'm gegund dat ie d'r die prijs voor zou krijgen, maar ikzelf zou dat er nooit voor geven. Hij mag dan "nog maar" 37000 km hebben, hij is toch ook "al" 7 jaar, nota bene 5 jaar ouder (én méér kilometers op de klok) dan die RS die nog 3 jaar moet worden ?! Ik denk dat de dealer de prijs voor de te verwachten garantieclaims nú al in de verkoopprijs heeft (ahum) "verwerkt". En als 't geen dealer is (die die GS verkoopt), dan is 't een particulier die nog moet ontnuchteren, vrees ik.
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    May 2006
    Thanks
    10
    Staan alletwee bij dezelfde dealer(groep) maar wel in verschillende filialen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Registratie
    Oct 2018
    Thanks
    12
    Mijn emotionele voorkeur zou uitgaan naar de GS. Puur op basis van looks eigenlijk. Die voorkant van de RS kan mij echt niet bekoren.
    Maar als je er quasi evenveel moet voor neerleggen is die RS wel de betere, rationele keuze.

Registratie
    May 2006
    Thanks
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hexabytes Bekijk Berichten
    Mijn emotionele voorkeur zou uitgaan naar de GS. Puur op basis van looks eigenlijk. Die voorkant van de RS kan mij echt niet bekoren.
    Maar als je er quasi evenveel moet voor neerleggen is die RS wel de betere, rationele keuze.
    Dit is inderdaad mijn probleem, mijn hart wil voor de GS gaan maar mijn verstand zegt dat ik beter de RS zou kopen. Maar de KTM heeft nooit mijn hart gestolen en dus mankeerde ik toch iets als ik er mee reed dus het hart speelt wel degelijk een (grote) rol.

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    91
    Ik zie niet goed in waarom voor sommigen de RS sowieso de betere keuze is.

een GS met ESA (vering met knopje aan't stuur in te stellen), RDC (bandenspanningscontrole), en ASC (tractiecontrole in 3 standen: aan, limited spin, uit) zijn opties die ik toch wel leuk vind.
    Ik zou ook sneller kiezen voor een lucht gekoelde DOHC als voor een LC.
    Die 10 pk extra zouden mij niet kunnen schelen.

maar die lucht gekoelde DOHC zijn echt wel doorontwikkelde motorblokken.
    maarjah, smaken en kleuren enzo he
    Laatst gewijzigd door Koeno; 07-02-2019 om 16:04.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Ik zie niet goed in waarom voor sommigen de RS sowieso de betere keuze is.
    ...
    ... "want voor mij is de GS sowieso de betere keuze", maw (en je denkt er allicht ook bij "en mijn argumenten houden bovendien méér steek" ?).
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

11. The Following User Says Thank You to flupp For This Useful Post:

Koeno (07-02-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten