Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 20 van 20

Onderwerp: JanL - Trip 2019 - Pyreneeen

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    32
    De route is intussen al serieus bijgeschaafd en dat stukje HU 631 - A138 had ik ook gespot en is al toegevoegd
    Gratis Jean Le Motard sticker? Hier aanvragen

Bezoek mijn motorblog: Jean Le Motard
    Like Jean Le Motard op Facebook

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    68
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janl Bekijk Berichten
    De route is intussen al serieus bijgeschaafd en dat stukje HU 631 - A138 had ik ook gespot en is al toegevoegd
    Ik heb nu niet (meer) alles in deze thread gevolgd, maar als ik die lettercombinatie (HU631) zie in combinatie met de Pyreneeën, dan gaat er bij mij onmiddellijk een (alarm)belletje rinkelen. Want wat mij betreft is dit (kl...)stukje een regelrechte AFrader. Het feit dat ik die mij na bijna 4 jaar nog steeds herinner, wil mijns inziens toch iets zeggen, denk ik dan : slechte weg, hoogstens sporadisch mooi, en als je na een paar kilometers onvermijdelijk achter een trage (gepensioneerde, of gemiddelde) autochauffeur komt te zitten, dan is het zelfs een regelrechte masochistische oefening in geduld, want écht geen enkele kans om in te halen...

Zeg dat ik 't gezegd heb (en doe ermee wat je wil, natuurlijk )
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    32
    Streetview nog 's opgezet en dat ziet er toch wel uit als een baantje dat we niet willen laten liggen. Ik heb ook geen schrik van wat km's slecht wegdek, als je daarvoor een mooi decor in ruil krijgt.
    Desalniettemin, altijd fijn om zo'n specifieke meningen te horen hoor
    Heb je buiten regelrechte AFraders ook regelrechte AANraders, flupp?

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    68
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janl Bekijk Berichten
    ...
    Heb je buiten regelrechte AFraders ook regelrechte AANraders, flupp?
    Ja, hoor. De (reeds diverse keren kris-kras over dit forum aangehaalde) N260.

Het hangt er inderdaad van af waarnaar je op zoek bent, hee. Inderdaad, die HU631 is niet mijn meug. Geef mij maar liever de ruimere (snellere) zwiepers zoals die N260, of de (technischere) bergpassen.
    't È nie moeilik. Nint.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    451
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Ja, hoor. De (reeds diverse keren kris-kras over dit forum aangehaalde) N260.

Het hangt er inderdaad van af waarnaar je op zoek bent, hee. Inderdaad, die HU631 is niet mijn meug. Geef mij maar liever de ruimere (snellere) zwiepers zoals die N260, of de (technischere) bergpassen.

De N260 is idd de moeite, maar er niet van wijken zorgt er ook voor dat je mooie (mooiere) stukken links laat liggen.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    68
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    De N260 is idd de moeite, maar er niet van wijken zorgt er ook voor dat je mooie (mooiere) stukken links laat liggen.

Zou nogal eentonig zijn mocht je er niet van af wijken.

Eén van die andere vergezichten die mij bijgebleven is, komende uit de richting Spanje, bij het binnenrijden van Frankrijk : https://www.google.be/maps/@43.17568...2!8i6656?hl=en

"Life is like a box of chocolates". En dan doe je plots een praline van een vergezicht open
    't È nie moeilik. Nint.

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    32
    Ja maar mannekes, ge gaat mij toch niet vertellen dat die N-260 elke kilometer van oost naar west de moeite is
    Zoals de route nu is uitgetekend wijken we er zelfs redelijk vaak vanaf.
    Zal ik wat screenshotjes toevoegen van de route?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2996
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Ik hou van de technischere bochtenbaantjes en vond de N260 maar bwah ...
    Wat er rond ligt is vaak veel leuker IMO.

Verder vind ik de N260 een te ruim begrip ... de baan is IMO echt zeer verschillend kwa fun over de hele lengte en kwa lengte kan die wel tellen. Sommige stukken waren cool, sommige gewoon boring voor een bergweg.

Een highlight, kwa gewone baan (en dus geen mini fietspad wegje) vond ik de GI-402, en welbepaald dit stuk: https://goo.gl/maps/Ck713omKBdA2

Wegdek niet optimaal, en als er iemand voor jou zit ben je gefucked want voorbijsteken is een ware opdracht (wacht even it's worth it). maar bocht na bocht een mega grijns op het gezicht, en de bochten hellen mooi mee.
    In La Pobla de Lillet even stoppen voor een overheerlijk broodje met ham in Bar Orient voor belachelijk weinig geld : https://goo.gl/maps/7ykeGUK8Z7L2

Als je voor de zichten gaat, zou ik aanraden de kleinere wegen op te zoeken (die moeilijk te vinden zijn op de map applicaties), enkel kan ik hier niet echt een finaal oordeel over geven, aangezien ik er gepaseerd ben vlak na / tijdens een vd grootste stormen die ze er de laatste jaren gehad hebben, en alles vol met troep lag. Er zat wel zeer veel potentieel in !

Onder Berga - Ripoli is er ook een waar paradijs van kleine bochtenwegen op de kleinere BV wegen. Meestal in prima staat, zonder middenstreep en bocht na bocht na bocht.

cfr zulke wegen:

Enkel is dit technisch niet meer de Pyreneên maar er juist onder.

Bv Boredda --> Alpens --> zuidwaarts : https://goo.gl/maps/VmCHYhG8b1P2 (mega feestje ! )
    En bijna alle banen die erop aansluiten van de oostkant ook. (buiten de grote gele C26)
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online

.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2996
    PS: op mijn laatste tripke heb ik heel wat mooie views tegengekomen op de minder bekende wegen.
    ze zijn getagged op GPS locatie: https://www.polarsteps.com/FrederikV...dtrip-oct-2018
    2x door de Pyreneën, wel enkel de oostkant.
    De focus vd trip lag wel eerder op de laaggebergtes (meer technische bochtjes).
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online

.

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    32
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Ik hou van de technischere bochtenbaantjes en vond de N260 maar bwah ...
    Wat er rond ligt is vaak veel leuker IMO.

Verder vind ik de N260 een te ruim begrip ... de baan is IMO echt zeer verschillend kwa fun over de hele lengte en kwa lengte kan die wel tellen. Sommige stukken waren cool, sommige gewoon boring voor een bergweg.

Een highlight, kwa gewone baan (en dus geen mini fietspad wegje) vond ik de GI-402, en welbepaald dit stuk: https://goo.gl/maps/Ck713omKBdA2
    Ah, kijk, dat was ook mijn gevoel. Vandaar dat we nu vaak van de N260 afwijken, misschien te vaak, maar bon. Die GI-402 had ik ook al gespot en zit erin.

Momenteel zien onze plannen er zo uit: https://www.google.com/maps/d/viewer...0311946554&z=8

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten