Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 18 van 18

Onderwerp: gsxr 600 k6

Registratie
    Sep 2009
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hakkegsxr Bekijk Berichten
    Deze reeks gsx-r's (k6-k7 zowel 600 als 750) hebben vaak last van spanningsregelaars (gelijkrichter) die de geest geven...
    Vanwege de locatie achter de radiator, overhitten deze dingen regelmatig met de beschreven symptomen als resultaat. Meten is weten!
    Bij de k8 en k9 is hiervoor zelfs een terugroepactie geweest. heb zelf een k8 gehad en ben deze gratis mogen gaan ophalen. Heb wel nooit problemen gehad
    SOLD: Suzuki gsx-r 600 k8: Picture

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    0
    Hartelijk dank voor de vele nuttige reacties!

Heb hem gisteren terug thuis gekregen weliswaar op een gewoon remorkske, maar staat toch al terug in eigen garage

Een multimeter heb ik niet, maar heb mijn batterij deze ochtend een 2 tal uurtjes aan de druppellader gehangen, terug in de motor gestoken, deze startte perfect.
    1minuutje mee rondgereden,terug in de garage gesteld, begon zijn display en koplamp weer teflikkeren, contact afgezet en wou weer niet starten.

Dus zal 9 op 10 alternator zijn vrees ik..

Nu zou ik de batterij eens een nachtje aan de druppellader houden, zodat ik hopelijk net ga toe komen om mee naar de dealer te rijden..

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    201
    Trek de stekker eens uit de regelaar,dan is normaal ook de alternator afgekoppeld.
    Met een goed opgeladen batterij moet je wel wat kunnen rijden zonder alternator,gewoon op de stroom van de batterij.
    Het laadlampje gaat dan normaal wel branden.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Apr 2007
    Thanks
    0
    Een multimeterke kost nu ook de wereld niet, voor een paar euro heb je er eentje uit de grabbelbak bij de lokale DHZ, dan kan je direct al een aantal dingen uitsluiten.
    En het is altijd handig om in huis te hebben.
    ZX6R 2011

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    0
    was dus idd de alternator die is doorgebrand.. en kunnen pas uitmeten of de spanningsregelaar ook aan vernieuwing toe is als de alternator is vernieuwd..

heb net getelefoneerd, en de alternator is nog steeds niet binnen na 2 weken.. en dit voor een suzuki dealer..

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    201
    Een alternator kan herwikkeld worden voor een veel lagere prijs dan een nieuwe,maar daar heb je nu waarschijnlijk niets meer aan.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    0
    ofwel was het originele voor 330eur.. ofwel een aftermarket voor 180, die blijkbaar bijna even goed zijn..

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    0
    heb hem sinds vandaag weer
    930eur.. lichter
    nieuwen alternateur, klein ondh., 2 pirellis

9. The Following User Says Thank You to gilles90 For This Useful Post:

Lucasfalt (15-03-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten