Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Facom en garantie

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3

Facom en garantie

Heeft er iemand ervaring met de ‘levenslange’? garantie van Facom.

Ik heb namelijk deze set :

https://catalogue.facom.com/nl-nl/ca...-metrisch-r-2a

Ik heb die sinds een jaar of 5? , en die is zelfs niet intensief gebruikt. De ‘bithouder’dop houdt de bits niet meer vast , wat eigenlijk wel een bummer is , telkens valt die bit eruit en moet ik die gaan zoeken ergens tussen de darmen en draden van de moto. Ik dus naar de winkel in gedachte dat zoiets onder garantie viel. Niet dus , zo’n dop was wel apart te verkrijgen 10€ , te betalen!

Ter vergelijking de bitset van m’n schroefboormachine kost een 10é van deze facomset (of om het cru te stellen een hele bitset voor de prijs van één facom-dop) , is vele malen meer gebruikt en dat werkt nog gewoon. Echt een onverwachte tegenvaller , ik dacht te investeren in degelijk gerief.

Zijn er nog mensen met negatieve garantie- / kwaliteits- ervaring van Facom?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Jouw geval lijkt mij onder geen enkele van alle mogelijke uitsluitingen van garantie die hier worden beschreven op hun site.

Al eens hun filiaal in Diegem gecontacteerd ?
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Nee , nog niet gedaan. Zal ik volgende week eens proberen. Thx voor de tip ;-)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    2
    Ik heb persoonlijk goede ervaringen met facom garantie en inruil. Maar het is natuurlijk ook te zien waar je koopt, hoeveel je koopt en hoe goed je de mensen daar kent. Veel hangt denk ik ook af van hoeveel het filiaal verkoopt en hoe hun relatie is met de vertegenwoordiger..
    Nu hetgeen jij beschrijft zou mijns inziens onder garantie moeten vallen..

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frederic318is Bekijk Berichten
    Ik heb persoonlijk goede ervaringen met facom garantie en inruil. Maar het is natuurlijk ook te zien waar je koopt, hoeveel je koopt en hoe goed je de mensen daar kent. Veel hangt denk ik ook af van hoeveel het filiaal verkoopt en hoe hun relatie is met de vertegenwoordiger..
    Nu hetgeen jij beschrijft zou mijns inziens onder garantie moeten vallen..
    heeft daar allemaal niets mee te maken. normaal gezien stap je eendert welke winkel binnen, ook 1 waar je nog nooit geweest bent, geeft je je gereedschap af en als duidelijk is dat het niet meer werkt (ratel kapot, steeksleutel open, ...) stap je gewoon met een nieuwe buiten als ze het liggen hebben. nog nooit geweten dat iemand ook maar iets dat van ver lijkt op een aankoopbon heeft gevraagd.

afgebroken schroevendraaiers en dergelijke gaat niet lukken, dat is oneigenlijk gebruik.

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    2
    Ik ga ermee akkoord dat dat er niets mee te maken zou mogen hebben. Maar mijn ervaring leert anders.

Mijns inziens is het alvast normaal dat een winkel met grotere omzet meer zelf kan beslissen over garantie of minder gecontroleerd wordt op de garantie gevallen.

Bonnetjes en dergelijke heb ik ook nog nooit moeten afgeven.

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Heb net gebeld met hoofdkantoor in Diegem. Aan de telefoon kunnen ze niet bevestigen dat iets wel of geen garantie is. Ik moet dus terug naar de winkel en vragen dat ze het opsturen naar facom. Dat hadden ze gewoon moeten doen. En dan zullen ze beslissen of het garantie is en ik dus een volledig nieuw krijg of goedkoper een vervanging of helemaal niets.... to be continued.

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Vandaag m'n geld teruggekregen , viel dus wel onder garantie. voor facom dus!

De volgende keer dat ik iets nodig heb ga ik toch naar een andere zaak gaan , want je raakt daar op een kwartier meestal niet buiten ! En heb er onnodig 3 keer gestaan. En ze gingen bellen als er ..... niks dus , heb zelf moeten bellen.

9. The Following User Says Thank You to jamez For This Useful Post:

E.M. (05-04-2019)

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Eind goed al goed, dus. Je zult op vakantie kunnen met goed aangedraaide bouten
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten