Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 18 van 18

Onderwerp: Trajectcontrole vraag voor de kenners

Registratie
    Nov 2009
    Thanks
    28
    Aan het begin ,tussen de lussen die in het asfalt liggen door rijden .
    Idem aan verkeerslicht cameras .
    Dit heb ik van horen zeggen ,daar ik mij altijd aan de opgegeven snelheid hou.

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Wie offert zich op om dat eens te testen :-)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    463
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hubke01 Bekijk Berichten
    Aan het begin ,tussen de lussen die in het asfalt liggen door rijden .
    Idem aan verkeerslicht cameras .
    Dit heb ik van horen zeggen ,daar ik mij altijd aan de opgegeven snelheid hou.

Let daar toch maar mee op... niet elke camera werkt nog met lussen... .
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    14
    De meeste trajectcontroles die ze nu gaan in gebruik nemen, registreren bij het ingaan van de trajectcontrole de voorste nummerplaat. Zelfs de bevoegde minister bevestigde dit en ze waren niet van plan dit te veranderen, omdat de achterste nr. platen niet altijd goed leesbaar zouden zijn......waarschijnlijk is dit om hun foutenmarge te verminderen.
    Ik zou wel niet aanraden hier in Nederland op te vertrouwen, daar zijn ze al verder geëvolueerd.....

Dat van die magnetische lussen klopt wel denk ik, maar ik stel vast dat die meestal net onder, of net achter de camera liggen, het lijkt wel of die gewoon een signaal moeten geven aan de tijdsmeting om op te starten. Want de camera ziet je wel komen, maar of dit van op 10 meter is of van op 30 meter geeft toch een tijdsverschil, ook weersomstandigheden kunnen een invloed hebben zoals bij opstijgende hitte van de tarmac bij zomerweer.....
    Laatst gewijzigd door ESR; 08-04-2019 om 22:59.

5. The Following User Says Thank You to ESR For This Useful Post:

coohhooc (07-04-2019)

Registratie
    Apr 2015
    Thanks
    0
    Skip naar 15;35

Geen idee of dit echt werkt.

Registratie
    Jun 2005
    ergens tussen de koeien (euh nee ik heb het hier niet over mijn vriendinnen)
    Thanks
    1
    E.M. :
    De tolerenatiewaarden zijn gelijk aan die van een radar controle.
    • 6 km/h voor snelheden lager dan 100 km/h
    • 6 % voor snelheden hoger dan 100 km/h

black-devil:
    Niet op alle plaatsen staat er een camera voor vooraan opname en achteraan opname. OP de N16 bijvoorbeeld hebt ge enkel maar een vooraan opname.
    Wel altijd goed kijken want ze kunnen aan beide kanten van de baan staan zowel bij banen met in beide richtingen verkeer als bij dubbele baanvakken.

Adventure:
    Geloof me dat de Belgische politie te lui is om speciaal voor één of een paar man daar een interventie team te zetten. Trouwens als ze uw nummerplaat niet hebben kunnen ze u niets doen want niets bewijst dat gij dat waart er kan gerust een andere motorijder met dezelfde moto en hetzelfde motorpak hier voorbij gereden zijn. Ze moeten ofwel uw nummerplaat hebben ofwel u op heterdaad betrappen.
    Hetgeen wel zal gebeuren is dat ze na zo’n trajectcontrole een gewone bemande camera zetten. En daarmee nemen ze dan alle motorijders en diegene die na het traject terug doorrijden mee te stekken.
    De roodlichtcamera’s en trajectcontrole werken wel met lussen. Dit zijn de triggerpunten voor het roodlicht worden deze actief gezet op het moment het licht rood wordt (dus oranje niet). Voor de trajectcontrole zijn de lussen nodig voor begin en eindpunt aan te geven. Eigenlijk is dat gewoon een impuls meter. Deze impuls gecombineerd met de nummerplaatherkenning berekend dan de tijd die jij nodig hebt gehad om van lus ‘start’ naar lus ‘aankomst’ (al dan niet langs de gevangenis) te tufferen.

Chr-Re-ie:
    Ik weet niet in hoeverre de software nog niet aangepast is. Ik veronderstel dat het probleem met de gepersonaliseerde nummerplaten ondertussen al van de baan is, en als dat het geval is zou ik mijn hand niet in het vuur durven steken dat motornummerplaten wel door de mazen van het net glippen.
    De vorm van de nummerplaat zal er al zeker niet toe doen, want zelfs voor auto’s bestaan er de ‘vierkante’ (laten we ze zo noemen) nummerplaten.

Hubk01:
    De snelheidscamera’s werken met doppler effect dus daar kan je niet tussen de lussen (zijn geen echte lussen maar twee afzonderlijke kabels) rijden. De roodlichtcamera’s werken wel met lussen. Maar ondertussen worden die lussen over de ganse baanbreedte getrokken, dus is dat ook geen optie meer. Trajectcontrole werkt op nummerplaatherkenning en ook daar liggen de lussen over de ganse lengte van het baanvak.

ESR:
    Volgens mij zou ik aan deze informatie durven twijfelen. Want eigenlijk is de officiële nummerplaat de achterste. De voorste moet ook reflecterend zijn (sinds ettelijke jaren al) maar mag jij laten maken waar je wil. Dus in sé zou je kunnen weerleggen dat jij het was vermits iedereen van voor een andere nummerplaat kan plaatsen. Van achter ook maar dan zit je met een illegale plaat.

Allen:
    Misschien gewoon eens vragen aan Sno San, die zal er misschien nog het meeste van weten.
    De groentjes

Bourodemoustik

Je penche donc je suis.
    Enkel dode vissen zwemmen met de stroom mee.
    Life doesn't matter if you can drive insane and having the time of your life
    I think not of the glasses but of the drinks
    The last in line is always called a bastard

8. The Following User Says Thank You to Bourodemoustik For This Useful Post:

SuperDuke08 (09-04-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    463
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bourodemoustik Bekijk Berichten
    AdventureR:
    Geloof me dat de Belgische politie te lui is om speciaal voor één of een paar man daar een interventie team te zetten. Trouwens als ze uw nummerplaat niet hebben kunnen ze u niets doen want niets bewijst dat gij dat waart er kan gerust een andere motorijder met dezelfde moto en hetzelfde motorpak hier voorbij gereden zijn. Ze moeten ofwel uw nummerplaat hebben ofwel u op heterdaad betrappen.

Geloof mij dat niet iedereen bij de Belgische politie "te lui" is om om het even wat voor werk te verrichten...
    Ik ben nu wel te lui om het op te zoeken, maar er is wel degelijk een geval bekend van zo'n motorrijder die dacht dat ze 'm nooit konden klissen op zo'n trajectcontrole… en dat liep even anders.

Een motorrijder die tijdens z'n dagelijkse woonwerkritjes de trajectcontrole aan z'n laars lapte is dus wel degelijk tegen de lamp gelopen... Hij stond meermaals op de foto, alleen heeft een motor geen nrplaat aan de voorkant...
    Veel heb je niet nodig om die motorrijder op een dag staande te houden en 'm te confronteren met x-aantal foto's...

Volgens mij hecht de rechter in zo'n geval meer waarde aan de foto's dan aan een éénmalig flitsmoment of een heterdaad.

Ik denk dat het niet simpel gaat zijn om te beweren dat jij maar één keer, net die keer dat men je staande houdt, dat traject reed...
    Net op ongeveer hetzelfde uur waarop een soortgelijke motorrijder, met dezelfde motor, dezelfde kledij en dezelfde helm dagelijks te snel langs dezelfde trajectcontrole "geflitst" wordt...
    Ik weet ook niet hoe duidelijk de foto's zijn, maar de laatste keer dat ze mij in Duitsland hebben geflitst heb ik een hele fotoreportage erbij gekregen. Foto's langs voor en langs achter, ingezoomd op mijn gezicht en dan is het met een "open" systeemhelm niet moeilijk meer he...

Ik wil maar zeggen, we zijn als motorrijder in ons voordeel bij zo'n trajectcontroles, maar ik zou toch voorzichtig zijn... zeker als je op regelmatige basis zo'n trajectcontrole doet.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    319
    heb een stukje van pakweg 7km trajectcontrole.... 70kmh max

ga er nu toch al ettelijke jaren aan 100 tot 170 door 2 x per dag.. elke dag
    ( ok half de tijd al wheeliend )

tot hiertoe...... 1 boete..... de dag dat ik de auto nam en begreep dat die dingen echt werken.... bewezen met foto van voorkant wagen.

dus... met de moto lig ik er niet wakker van ( OP DAT STUK )

11. The Following 2 Users Say Thank You to NATAS For This Useful Post:

coohhooc (10-04-2019),E.M. (10-04-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten