Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 34

Onderwerp: Aankoop circuit moto

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    200
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Langs de andere kant, nog totaal geen circuitervaring lees ik. Ben je zeker dat dit je nieuwe hobby gaat worden?
    Ik heb er ook aan gedacht om één te kopen, maar aangezien ik max 2-3 keer per jaar op het circuit ga rijden vind ik het toch een beetje gek om enkel daarvoor een motor te kopen.
    Misschien kan je toch eens eerst proberen met je eigen motor?

Persoonlijk ben ik het niet helemaal eens daarmee.
    De meeste ongevallen destijds gebeurden met mensen met hun gewone baanmoto omdat hun remmen of banden het lieten afweten.
    Als je je baanmachine 1 keer tegen de grond legt (wat altijd kan gebeuren) wordt het plots een dure dag en denk ik dat je al snel boven de prijs zit van bvb een CBR600F.
    Ik weet niet vandaag de dag hoe het zit maar toen was ik elke keer een halve dag bezig met de moto om te bouwen voor circuit want de uitlaat was te luid, de spiegels moesten er af, de lichten moesten afgeplakt worden, etc,...
    En tot slot iets wat Tamara ook reeds heeft aangehaald. Ook ik kon niet voluit gaan omdat je gewoon weet dat je het voorzichtig moet doen omdat het ook je moto voor op straat is.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    Persoonlijk ben ik het niet helemaal eens daarmee.
    De meeste ongevallen destijds gebeurden met mensen met hun gewone baanmoto omdat hun remmen of banden het lieten afweten.
    Als je je baanmachine 1 keer tegen de grond legt (wat altijd kan gebeuren) wordt het plots een dure dag en denk ik dat je al snel boven de prijs zit van bvb een CBR600F.
    Ik weet niet vandaag de dag hoe het zit maar toen was ik elke keer een halve dag bezig met de moto om te bouwen voor circuit want de uitlaat was te luid, de spiegels moesten er af, de lichten moesten afgeplakt worden, etc,...
    En tot slot iets wat Tamara ook reeds heeft aangehaald. Ook ik kon niet voluit gaan omdat je gewoon weet dat je het voorzichtig moet doen omdat het ook je moto voor op straat is.

Niemand hoeft het met mekaar eens te zijn.

Maar...

Heb je al eens zo'n dag met Clubmot meegedaan, of op z'n minst eens bekeken hoe zij zo'n dag circuitdoop aanpakken?

Mijn ervaring is dat in de beginnersgroep zelfs uitzonderlijk valpartijen gebeuren, en dat eerder in de meer gevorderde groepen er wel eens de grindbak werd opgezocht.

Wat uw motor betreft... een halve dag bezig om met uw straatlegale motor op een circuit te mogen/kunnen rijden?
    Ik snap het niet. Als uw uitlaat te luid is voor het circuit is deze dat zeker ook voor op straat.
    Spiegels moeten eraf? Het wordt aangeraden, maar het is niet verplicht. Afplakken kan ook, en dan nog...
    En de lichten... daar doe ik alvast niets aan.

De aanpak qua rijden bij Clubmot ligt ook iets anders dan sessies vrij rijden bij andere organisaties, vooral in de beginnersgroep.
    Deze is er speciaal voor mensen die eens willen proeven van het circuitrijden, met hun eigen motor waar ze ook mee op straat rijden. Op een tempo aangepast aan de groep, desnoods individueel.

Ik begon erover omdat de TS nog totaal geen circuitervaring heeft en dacht dat het misschien interessant kon zijn om eerst zo eens een dag mee te doen met eigen motor vooraleer toch pakweg 2000-4000 € te investeren om te gaan zien of het circuitrijden wel iets zou kunnen zijn?

Ook met een circuitmotor ga je, volgens mij dan toch, niet voluit tijdens uw eerste circuitdagen?
    Als je al in de problemen gaat komen met je remmen of banden dan rij je toch op een niveau dat ik niet verwacht bij iemand die nog nooit op een circuit gereden heeft? Ben zelfs vrij zeker dat de remmen en banden van zo'n MT07 zeker niet zullen onderdoen tov een goedkope, tweedehandse CBR600 van meer dan 15 jaar oud ..

Ik ben het wel met je eens dat je, eens je de smaak te pakken hebt en er een hobby van wil gaan maken, het zeker een verstandige keuze is om een extra motor aan te schaffen. Eens je de smaak te pakken hebt zal je je grens misschien wel wat gaan opzoeken en dat is ook niet iets wat ik met mijn straatmotor zou willen doen.
    En dan is om te starten die motor van Tamara zeker een aanrader...
    Laatst gewijzigd door adventurer; 25-02-2019 om 13:32.

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    162
    Gelukkig is iedereen anders:

Mijn eerste (en tot nu toe enigste) circuit dag was met trackdays.
    Op mijn Honda Varadero met Metzeler tourance banden op.

Geen moment gedacht aan: wat als ik hem laat vallen.
    Wel regelmatig gedacht: zou hem nog platter kunnen?
    tot op het punt dat in de laatste sessie de achterband te zacht werd en de poep dus rare bewegingen begon te voelen...

mijn voorbereidingen aan de motor voor die dag: niets (enkel gezorgd dat oliepijl goed stond, en dat remblokken in goeie staat zijn).
    de ochtend zelf mijn lampen afgeplakt en mijn spiegels zo gedraaid dat ik er niet kon in kijken.

graag doe ik dit jaar nog eens een circuitdag... met mijn R1200GSa....

Der is maar 1 uitspraak van Echelon die ik persoonlijk nogal raar vind:
    Als ik zie wat voor tempo er bij vlot/sportief/zeer sportief gereden wordt bij 2F4U... dan hoop ik dat een 1e circuitdag geen probleem mag zijn met remmen of banden... want euhm, op de baan lijkt mij dat minstens even gevaarlijk als remmen of banden het laten afweten...
    De beginnersgroep is nu toch niet zo gek voor een standaard motor?

kleine voetnoot: bovenstaande post is natuurlijk strikt persoonlijk en is geplaatst als persoonlijke mening.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

4. The Following User Says Thank You to Koeno For This Useful Post:

adventurer (25-02-2019)

Registratie
    May 2014
    Thanks
    24
    Ik rij bij de rookies nog altijd met Michel pilot roads op de moto en vind niet dat de limiet vaak bij mijn banden ligt, maar eerder bij mezelf

De reden dat ge in de grindbak beland is in veel gevallen toch diegene wat op de motor zit, en niet de motor zelf.
    Resident Smartass

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    2
    Als je de testen leest van gewoon straatbanden worden die toch ook altijd op circuit eens gereden dus zouden dat wel moeten aankunnen. Zou gewoon zien dat je recente banden hebt.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    10
    Zal toch kijken voor een apparte circuit moto. De MT-07 wordt in september ingeruild voor een nieuwe moto zou zonde zijn van nog geld in die moto te steken door een valpartij

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moto-karel Bekijk Berichten
    Zal toch kijken voor een apparte circuit moto. De MT-07 wordt in september ingeruild voor een nieuwe moto zou zonde zijn van nog geld in die moto te steken door een valpartij

Begrijp me niet verkeerd, maar als je er al vanuit gaat dat je zowieso gaat vallen … zou je dan niet van dat circuit afblijven?
    Waarom zou je meteen alles uit de kast moeten halen tijdens uw eerste kennismaking met het circuit?

Het zal wel aan mij liggen, maar mits het nodige gezond verstand lijkt mij het circuit zelfs veiliger dan de openbare weg.
    Geen tegenliggers, geen kruispunten, geen vangrails, …

Een beetje schade aan de motor is lang zo erg nog niet dan wat je lichamelijk kan oplopen...

Registratie
    May 2014
    Thanks
    24
    Als ge de MT-07 tot september niet meer gaat gebruiken, ook niet op de openbare weg, kan ik dat wel begrijpen.

In het andere geval ben ik het eens met adventurer, dat ge op het circuit een kleinere kans hebt op vallen.
    Ge kiest uw tempo nog altijd zelf he. De snelheid bij de beginners komt overheen met vlot op een 2fast4u rit in mijn ervaring.
    Zonder de tegenliggers, stukken slecht wegdek en bomen langs de weg van zo'n rit op de openbare weg
    Resident Smartass

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    162
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moto-karel Bekijk Berichten
    Als je toch echt een extra motor wilt kiezen (wat ik best begrijp met de extra info ivm nieuwe motor), dan bedenk ik onderstaande

Als het je eerste ervaringen zouden zijn op circuit, zou ik niet direct voor R6 of 600RR of ninja's gaan kijken.
    Anderen zullen misschien hun ogen fronsen bij een uitspraak als deze.

Ik zou persoonlijk dan opteren voor ER6F of 600F of SV 650.
    Motoren die net dat beetje gemoedelijker zijn en toch vlot sturen...
    Kwestie van je niet op "giftig" vermogen te moeten focussen.

wel zou ik voor kuip modellen gaan.
    Ik heb zelf een tijdje naked fiets gereden, en hoe hoger het tempo en sneller vermoeiender het werd...

alweer: dit is wat ik persoonlijk zou doen.
    Hoef je niet als "feit" te zien ;-)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Begrijp me niet verkeerd, maar als je er al vanuit gaat dat je zowieso gaat vallen … zou je dan niet van dat circuit afblijven?
    Waarom zou je meteen alles uit de kast moeten halen tijdens uw eerste kennismaking met het circuit?

Het zal wel aan mij liggen, maar mits het nodige gezond verstand lijkt mij het circuit zelfs veiliger dan de openbare weg.
    Geen tegenliggers, geen kruispunten, geen vangrails, …

Een beetje schade aan de motor is lang zo erg nog niet dan wat je lichamelijk kan oplopen...
    Veiliger misschien wel maar je gaat er toch altijd vanuit dat je kunt vallen.
    Net zoals je beschermende kleding draagt voor het geval dat... Alé das toch mijn mening.
    De MT wordt nog gebruikt tot in september.
    Kans is ook groot dat het iets voor mij zal zijn, zie het wel zitten om van eerste keer een moto te kopen enkel voor circuit. Ieder zijn gedacht natuurlijk

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten