Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 4567
Resultaten 61 t/m 67 van 67

Onderwerp: Nieuwe banden

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    550
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Het zotte is niet negatief, nog "belerend" bedoeld.
    ivm wat slijt het hardste even de foto van SuperDuke lenen:

En vermogen zal zeker meewerken aan slijtage van een band, die paardjes moeten namelijk ooit eens aan het asfalt geraken.
    Tuurlijk ga je onder hellingshoek niet het hendel volledig opendraaien, maar je geeft toch wel gas als je de bocht uitkomt, en dus als je nog niet volledig "rechtop" aant rijden bent?

Maar goed: wat weet ik daarvan. Ik kan met moeite toerische tempo volgen...
    Heb net dezelfde band vervangen, mijn slijtagepatroon ziet er behoorlijk anders uit. Egaal verdeeld over de gehele achterband.

Uiteraard werkt vermogen mee aan de slijtage, maar vermogen heeft niets met de voorband te maken, en die gaat niet langer mee.

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    217
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    maar vermogen heeft niets met de voorband te maken, en die gaat niet langer mee.
    Mijn excuses, ik had berichten niet goed gelezen....
    Heb het deel gemist waar het over de voorband ging: Mea culpa!
    *Koeno moet dringend oefenen op begrijpend lezen*
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    550
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Mijn excuses, ik had berichten niet goed gelezen....
    Heb het deel gemist waar het over de voorband ging: Mea culpa!
    *Koeno moet dringend oefenen op begrijpend lezen*
    Excuses? Lijkt me niet nodig

Uiteraard mag je een mening hebben, ook als die wat uitgesproken is. Het enige waar ik problemen mee heb is de stelling dat het vermogen een grote oorzaak is. Er zijn weinig momenten waarop die band +120pk te verduren krijgt.

Persoonlijk rijd ik vrijwel altijd tussen de 4 en 8.000 toeren per minuut. Mijn pa rijdt met een 600cc en rijdt altijd tussen de 10 en 13.000 toeren per minuut. Hierdoor valt het verschil in vermogen grotendeels weg, want hij gebruikt een groter percentage van het maximale vermogen.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3370
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramV Bekijk Berichten
    Welke rijstijl hebben jullie (aangezien ik (nog) niemand persoonlijk ken hier) dan wel? Ik dacht dat een band makkelijk langer mee ging dan 4000km Niet dus (bij jullie toch)!
    Ach,............er zijn er hier ook anderen die, met een trail-band weliswaar, vlotjes 20.000km halen dus probeer je niet blind te staren op diegenen die om de paar 1000 kilometer op zoek moeten naar nieuw rubber. Elk heeft zo zijn stijl dus de eerste jaren zou je vermoedelijk heus wel langer met een band kunnen doen dan voor velen hier gangbaar is
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Ach,............er zijn er hier ook anderen die, met een trail-band weliswaar, vlotjes 20.000km halen dus probeer je niet blind te staren op diegenen die om de paar 1000 kilometer op zoek moeten naar nieuw rubber. Elk heeft zo zijn stijl dus de eerste jaren zou je vermoedelijk heus wel langer met een band kunnen doen dan voor velen hier gangbaar is
    idd

veel hangt ook af van rijgebied, lengte rit (hoeveel keer banden warm), temperatuur buiten, temperatuur asfalt, type asfalt, hoe zwaar de moto is, vering, rijstijl, tempo, enkel droge banen of door weer en wind, bochten (of geen bochten), veel rode lichten/voorrangen of niet etc ...

Een weekend/fun bochtenrijder gaat veel sneller banden verslijten (liefst met goed weer) op't zelfde tempo als iemand die 25km x 2 commute per dag doet in Vlaanderen (door weer en wind).
    Laatst gewijzigd door E.M.; 22-05-2019 om 09:54.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

6. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

BramV (22-05-2019)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    353
    Topic diagonaal doorgelezen dus excuses als ik iets over geslagen heb. Eerst en vooral, kijk naar gebruik, overschat jezelf niet. Maar doe ook vooral je goesting
    Ik ben niet van de traagste, zat (en zit misschien) in de zeer snelle categorie hier (en dat is "iemand was dit jaar sneller onderweg" ipv gezond verstand liet er 10 gaan dit jaar)
    En rij ondertussen 5 jaar sport touring, die alvast beter grippen dan sports tires van 10 jaar terug.
    Met mijn mentaliteit kom ik ruimschoots toe met sports touring op openbare weg en straf daar mee 85% rossi wannabees af. Met sportbanden is dat misschien 87% als ik ze opgewarmd krijg maar half km rijtijd.

Maw, goeie sport touring en je zit goed, naar gelang voorkeur.

Mijn voorkeuren : Angel GT en road 5. R5 voorlopig best. Geen break in, nieuw is zo goed als ingereden, betere instuur, rolt mooi insturend/remmend. en ondanks het vrij ruwe oppervlak tov angel GT na stevig gebruik, blijkt hij toch minder sletig in bochtengebruik (+1500km)
    aan de andere kant is de R5 minder snelweg of autobahn bestendig dan de angel gt, het harde middenstuk is bij de Pirelli merkbaar harder.
    S1000XR

8. The Following 2 Users Say Thank You to Antropos For This Useful Post:

E.M. (03-06-2019),MichielDV (03-06-2019)

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antropos Bekijk Berichten
    Topic diagonaal doorgelezen dus excuses als ik iets over geslagen heb. Eerst en vooral, kijk naar gebruik, overschat jezelf niet. Maar doe ook vooral je goesting
    Ik ben niet van de traagste, zat (en zit misschien) in de zeer snelle categorie hier (en dat is "iemand was dit jaar sneller onderweg" ipv gezond verstand liet er 10 gaan dit jaar)
    En rij ondertussen 5 jaar sport touring, die alvast beter grippen dan sports tires van 10 jaar terug.
    Met mijn mentaliteit kom ik ruimschoots toe met sports touring op openbare weg en straf daar mee 85% rossi wannabees af. Met sportbanden is dat misschien 87% als ik ze opgewarmd krijg maar half km rijtijd.

Maw, goeie sport touring en je zit goed, naar gelang voorkeur.

Mijn voorkeuren : Angel GT en road 5. R5 voorlopig best. Geen break in, nieuw is zo goed als ingereden, betere instuur, rolt mooi insturend/remmend. en ondanks het vrij ruwe oppervlak tov angel GT na stevig gebruik, blijkt hij toch minder sletig in bochtengebruik (+1500km)
    aan de andere kant is de R5 minder snelweg of autobahn bestendig dan de angel gt, het harde middenstuk is bij de Pirelli merkbaar harder.
    Ik heb er momenteel de Road 5 opliggen. Afgelopen vrijdag een rit naar de Eiffel gedaan van 750 Km en moet zeggen dat ik héél content ben van deze banden. Ze hebben geen enkele keer geschoven en zoals je op de foto ziet ben ik toch wel redelijk plat gegaan.
    Ze liggen er nu zo'n 3000 à 4000 Km op.IMG_20190531_215634.jpg

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    " Four wheels move the body, two wheels move the soul "

Current: Honda CBF 600 '06

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 4567

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Nieuwe set banden
    Door Mit-racer in forum Banden
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 12-04-2010, 20:31
  2. nieuwe banden
    Door night devil in forum Banden