Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 19 van 19

Onderwerp: Problemen Carburateurs 😒

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    met andere woorden: een 4-gas-tester zeker?
    Als dat de benaming is heb jij er liggen ? 🤣

Registratie
    Feb 2009
    Thanks
    9
    Synchroniseer-Apparaat
    https://www.carbtune.com/inst_nl.html

https://www.motomoto.nl/mm/nl/carbtu...-carbtune.html

4 gas tester is nogal duur
    http://www.dj-autoparts.be/documents...tester%202.pdf

en zoals Janbros reeds vermelde is dat niet echt nodig , naar de toekomst kan dit wel als de keuring bij motoren er komt ?
    voor wat de uitstoot betreft euro normen
    Suzuki M1800R - no rules great fun

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Ik denk niet, met de huidige uitstootnormen (en het stevige vermogen dat er nu uit reeds kleine cylinderinhouden al wordt gehaald), dat er nog auto's/motoren kunnen worden op de markt gebracht met meerdere carburatoren (die als ik het goed voorheb de enige motoren zijn die zoiets vandoen kunnen hebben ?)

Ik meen mij te herinneren dat de Alfa Romeo Giuletta van (zegge en schrijve) midden de jaren tachtig "vorige eeuw" (wat worden we oud) dat van doen had bij de afstelling van de meerdere carburatoren die er op stonden.
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Feb 2009
    Thanks
    9
    het Synchroniseer-Apparaat is ook van toepassing bij injectie motoren

om maar en vb te geven M1800R van Suzuki
    THROTTLE VALVE SYNCHRONIZATION
    page 317- 318
    http://www.iocr.ro/tech_zone/pdf_files/VZR1800.pdf

2 de vb Suzuki Hayabusa Throttle Bodies

https://www.youtube.com/watch?v=I8JjityS5oo

Suzuki M1800R - no rules great fun

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    189
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bary Bekijk Berichten
    Jah. Ik ken de juiste technische benamingen niet. Heb jij er eentje liggen ?
    Neen,en als het probleem is dat uw moto verzuipt,ga je dat daarmee ook niet kunnen oplossen.
    Als je carburateurs echt proper zijn en hij verzuipt,dan is er ergens iets niet juist.
    Dat kan ook het gevolg zijn van een andere uitlaat of luchtfilter,dan zul je aan de slag moeten met andere sproeiers en /of naalden
    Maar je hebt ons niet verteld hoe het probleem ontstaan is.
    Is er iets aangepast,heeft de moto heel lang stil gestaan?
    Zoiets ontstaat niet zomaar vanzelf.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hunter Guy Bekijk Berichten
    het Synchroniseer-Apparaat is ook van toepassing bij injectie motoren
    Inderdaad,bij elke motor met meer dan 1 gasklephuis of carburateur,om ze exact gelijk te zetten.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    ...
    Inderdaad,bij elke motor met meer dan 1 gasklephuis of carburateur,om ze exact gelijk te zetten.
    Dat moet dan inderdaad het geval zijn, meerdere geregelde luchtinstromen. 'k Zie daar met de huidige stand van de techniek op moderne injectiemotoren weliswaar niet 't nut van in ? Gebeuren de processing van in- en uitstroom van lucht, geïnjecteerde brandstof en (temperatuur van ..., ..., ...) verbrand mengsel in de moderne ECU's nu ook al parallel aan elkaar (ttz per cylinder of per x cylinders) ? Er is weliswaar nog altijd maar één luchtdruk, één luchttemperatuur (inderdaad, wel meerdere uitlaattemperaturen en lambdawaarden). Dus veel winst kun je hiermee mijns inziens niet écht maken ?
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    na alles wat ik gelezen heb, heb je echt geen kaas gegeten van carburatoren.
    1 goede raad : begin er niet in je eentje aan. niks mis met het zelf willen doen, maar dit is iets anders dan je pinkers vervangen. aan mij moet je ook niet vragen om windows10 te herschrijven, ook al zou ik dat willen. zelfs aan DOS 3.1 zou ik niet beginnen.

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    na alles wat ik gelezen heb, heb je echt geen kaas gegeten van carburatoren.
    1 goede raad : begin er niet in je eentje aan. niks mis met het zelf willen doen, maar dit is iets anders dan je pinkers vervangen. aan mij moet je ook niet vragen om windows10 te herschrijven, ook al zou ik dat willen. zelfs aan DOS 3.1 zou ik niet beginnen.
    Nu wel hoe ik het weet euhm jah ik weet het. Ik ben er aan begonnen. Hoe moet ik het zeggen. Het gaat om een moto van 2000 en vermoedelijk is het lang geleden dat deze zijn gecontroleerd of na gezien. Ik het jaar geleden gekocht en niet veel mee gereden. Dus nu start ik het en die start moeilijk. Er is onder de carburateur een schroef om deze de regelen ik heb het wat toe gedraaid (halve slag) bet starten ging iets beter. Dan heb ik nog een halve slag dicht gedraaid en ging veel beter. Zo heb ik de 2de cilinder ook een halve slag gegeven en de motor begon al heel a'ders te starten en draaien. Maar die moet echt tot op mm na juist afgesteld worden zo dat die goed start en stationair goed blijft draaien en dat perfect optrekt ).

Must er iemand eentje hebben of kent iemand die het heeft dat ik kan gebruiken. Zal ik met plezier even langs komen.

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    86
    En hoe weet je dan dat de carbu's van binnen volledig proper zijn?
    Mijn CB kon voor de mini-restauratie gewoon naft pissen en ni meer deftig draaien (deels ook door serieus vervuilde luchtfilter)...
    carbs ultrasoon laten reinigen en afstellen en dat draait gelijk nief.

maar hoe ik het begrijp zijt gij nu aant kijken naar detail afstelling (sync) terwijl de groffe afstelling nog niet eens goe staat...

kheb er zelf niet véél verstand van, maar ik peis dat ge het toch iets verkeerd aanpakt?

ik zou ze eerst eens demonteren, kijken hoe het er vanbinnen voorstaat.
    membranen niet gescheurd, alles wat moet bewegen kan nog bewegen?
    is't met choke, staat de choke nog goed afgesteld...

alleh, ik zou zeggen, volgens mij is syncen de laatste stap die ge moet pakken.

maar again: ik heb er zeker niet alle verstand van, en kan dus evengoed te hard naast de pot aant p*ssen zijn
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten