Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: drone beelden

Registratie
    Dec 2014
    Thanks
    46

drone beelden

Ik maak al geruime tijd filmpjes van onze motortrips (de gigabites aan beelden en foto's op harde schijven komen anders toch de kast niet meer uit). Nu kijk ik altijd met open mond op yt wanneer er luchtbeelden aan te pas komen. Om nu een drone van duizend euro te kopen om wat beelden te schieten gaat mij wat te ver, daarbij komt nog het draagvolume erbij. Nu viel mijn oog onlangs op een compacte lowbudget drone die volgens mezelf aanvaardbare beelden schiet. Natuurlijk is een drone van 120 euro niet te vergelijken met één die het tienvoud kost. Geen gps aan boord, camera van mindere kwaliteit,... . Nu is dat voor mij ook van minder belang omdat het hoofddoel gewoon wat luchtbeelden zijn van het motorrijden (moet niet op 200 meter hoogte ). Nu vroeg ik mij af of er iemand hier ervaring heeft met beelden te maken met een drone, meer specifiek met de dij Tello? In mijn hoofd past deze compacte drone makkelijk in de topcase en bij een mooie locatie snel wat beelden maken en weer weg? Is dit realistisch of komt er bij het vliegen van zo'n tuig veel ervaring en voorbereiding aan te pas? Hierbij nog een link naar wat beelden (om een idee van de camerakwaliteit te geven). https://www.youtube.com/watch?v=Guyrr_5MsX4

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    18
    Heb een beetje om de zelfde redenen vorig jaar een DJI spark gekocht, is toch niet zo simpel vind ik.
    batterijduur is vrij beperkt ( van de mijne iets meer dan 10 min) Drone in de lucht positioneren en met de motors langsrijden moet allemaal nogal snel gebeuren.
    Die "goedkopere" drones zijn nogal gericht op selfie's waardoor ze een vrij grote beeldhoek hebben en alles nogal veraf lijkt.
    Als je in een vrij dicht bevolkte streek woont (zoals ik) vindt je niet snel een locatie om te oefenen ( In België mag het eindelijk niet).
    Mijn zonen die playstation spelers zijn, hebben blijkbaar daar veel minder problemen mee.
    Het werkt niet zo snel als een foto nemen. drone opstarten, app op je tel starten, wachten tot ze met elkaar communiceren, drone laten vliegen, een beetje fotogenieke locatie zoeken,....
    Ik wil je natuurlijk niet helemaal ontmoedigen, je kan er toch wel leuke beelden mee maken.
    Wat ik nu al weet, de drone rustig laten bewegen, vooral bij het draaien kan de camera anders niet volgen. Ben er toch in geslaagd om wat mooie luchtbeelden te maken in Sardinie, Frankrijk, Italië,... zijn veel toleranter wat betreft drone gebruik.
    Snel eens naar de specs gekeken van jou toestel en de pro & contra op den bol.com.
    Geen intern memory, je moet dus steeds een zeer goede verbinding hebben met je smart phone, anders zijn de beelden nogal schokkerig ( hoe groot is het geheugen van je phone?).
    Laatst gewijzigd door oiram; 13-03-2019 om 08:19.

3. The Following User Says Thank You to oiram For This Useful Post:

Leonb (13-03-2019)

Registratie
    Feb 2013
    Thanks
    132
    Onlangs ook een drone gekocht, niet om selfies te maken maar eerder voor de fun bij een stop, past perfect in een topkoffer.
    https://www.team-blacksheep.com/prod...urceone_bundle

PS: met een drone onder 1kg mag je tot 10meter hoog vliegen zonder brevet

5. The Following User Says Thank You to StevenC For This Useful Post:

Leonb (13-03-2019)

Registratie
    Dec 2014
    Thanks
    46
    Had de spark ook al bekeken maar om te testen vond ik hem aan de dure kant. Natuurlijk met gps functie kan hij wel gepositioneerd blijven.
    10 min vliegtijd is natuurlijk wel kort. Tegen dat iedereen “spontaan” op de motor voorbij komt zijn we al 20 min verder.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Registratie
    Dec 2014
    Thanks
    46
    Ga de source one ook eens bekijken seffens. Alvast bedankt voor de reactie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Registratie
    Feb 2013
    Blog Entries
    1
    Thanks
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenC Bekijk Berichten

PS: met een drone onder 1kg mag je tot 10meter hoog vliegen zonder brevet
    welk enkel op privégebied met toelating van de eigenaar en het moet buiten de nofly zones zijn
    En buiten dat nog wat extra regels.

Registratie
    Feb 2013
    Thanks
    132
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikkel Bekijk Berichten
    welk enkel op privégebied met toelating van de eigenaar en het moet buiten de nofly zones zijn
    En buiten dat nog wat extra regels.
    Ben je zeker?

https://mobilit.belgium.be/nl/luchtv...u/privegebruik
    Als u uw drone privé wilt gebruiken, heeft u geen registratie van de drone, attest van afstandspiloot, bewijs van bevoegdheid of toelating voor de vlucht nodig. Er zijn wel beperkingen aan dit privégebruik:

De drone kan enkel gebruikt worden voor recreatieve doeleinden.
    De drone is beperkt tot een maximale opstijgmassa van minder dan 1 kg.
    De drone mag niet hoger vliegen dan een hoogte van 10 m boven de grond.
    De vlucht mag enkel boven privéterrein plaats vinden. Indien het niet uw eigen privéterrein is, hebt u toestemming nodig van de eigenaar.
    De drone moet steeds binnen het visueel zichtbereik van de piloot blijven.
    De piloot moet de algemene veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    U kan een opleiding volgen via een modelluchtvaartclub en modelluchtvaartverenigingen.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    180
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

11. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

Leonb (15-03-2019)

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    18
    Mmm zo'n snufjes koop je beter niet via wish of alie of een ander dergelijke chinese boer , want als er iets kapot is dan is het een hel voor voor dit te laten reparen / terug te sturen .
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    2
    Iemand al de tracking software geprobeerd met een motobestuurder (en met welke drone)? Werkt dit wat deftig?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten