Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: GoPro filmpjes bewerken

Registratie
    May 2016
    Thanks
    1

GoPro filmpjes bewerken

Afgelopen week heb ik me een Gopro 7 Black aangeschaft voor op de motor. Filmen , foto's trekken en dergelijke is uiteindelijk niet zo moeilijk maar hoe bewerk ik deze beelden. Ik heb Quik geďnstalleerd op de laptop maar hoewel alles in het Engels is, is het eigenlijk Chinees voor me.
    Hoe begin je daar het best aan, iemand weet van een bepaalde site waar dit stap voor stap uitgelegd wordt aan een leek (liefst in het Nederlands)? Bestaan er, net als bij een gps of voor basecamp, cursussen voor?
    Andere tips ook welkom.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3364
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MVG Bekijk Berichten
    Afgelopen week heb ik me een Gopro 7 Black aangeschaft voor op de motor. Filmen , foto's trekken en dergelijke is uiteindelijk niet zo moeilijk maar hoe bewerk ik deze beelden. Ik heb Quik geďnstalleerd op de laptop maar hoewel alles in het Engels is, is het eigenlijk Chinees voor me.
    Hoe begin je daar het best aan, iemand weet van een bepaalde site waar dit stap voor stap uitgelegd wordt aan een leek (liefst in het Nederlands)? Bestaan er, net als bij een gps of voor basecamp, cursussen voor?
    Andere tips ook welkom.
    Zoeken op youtube zou ik zeggen, moet wel iets van te vinden zijn.

Ik gebruik de adobe suit, dus kan je niet helpen (en dat is te duur voor gewoon gopro editting alleen).
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    2
    Voor wat de meeste doen (ik ook) gewoon stukjes knippen en plakken en muziekje onder is iets zoals een windows movie maker genoeg. Als je serieuzer wilt gaan kan je van veel software wel een trail downloaden om een idee te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    195
    Was destijds fan van Cyberlink Powerdirector.
    Vooral rechtstreeks vanuit de software naar Facebook of Youtube kanalen uploaden vond ik wel leuk.
    Enige nadeel was dat het niet meteen instapvriendelijk was. Heb, zoals EM reeds aanhaalde, toen wel wat tutorials moeten doorlopen op youtube en dergelijke.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    78
    Een tweetal maanden geleden stapte ik van de (overigens gratis) Windows Movie Maker over op Openshot. De leercurve viel heel goed mee, overigens heel goed geholpen door de vele online YouTube tutorial filmpjes. En eigenlijk véél uitgebreider dan Windows Movie Maker, dat niet (meer) nieuw te downloaden is (tenzij vanaf dubieuze sites, die er waarschijnlijk hun virusviezigheid instoppen). Wat mij betreft een aanrader : OpenShot. Werkt ook op Windows, overigens (twee maand geleden stapte ik definitief over op Linux).
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't Č nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3364
    Vroeger, in den tijd van de Gopro 3 (mijn vorige) had je nood aan de GoPro software voor de speciale codec op de Black editie (cineform).
    Maar deze zat de laatste keer gewoon in mijn adobe, en is nu volgens mij gewoon te instaleren of pre-installed op vele editors.

De soms wel buggy (& beperkte + te veel shizl naar hun subscriptie model) GoPro software komt er hier alvast niet meer op.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    May 2016
    Thanks
    1
    Ondertussen Openshot video editor geďnstalleerd. Op het eerste zicht niet zo moeilijk. Benieuwd of "het tweede zicht" ook nog meevalt

Registratie
    Aug 2008
    Thanks
    29
    Ik ben een tijdje terug ook even aan het spelen geweest met een video editor. Da vinci resolve was best wel vrij makkelijk in gebruik. Alleen had ik wel wat last om zonder teveel kwaliteitsverlies aan een aanvaardbare beeldkwaliteit te komen bij een beperkte bestandsgrootte.
    Had toen nog een andere gratis fancy editor gevonden, maar exporteren gaf issues. Naam ontglipt me even...
    Ready to

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten