Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 18 van 18

Onderwerp: Kosten inbrengen belastingen

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    484
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cberreke Bekijk Berichten
    ok, een meer specifief vraagske voor de kenners :

stel, ik koop een nieuw pak, mijn vorig is afgeschreven op 3 jaar, en ik koop mij een nieuw.

Na enkele maanden besef ik dat dat pak toch niet zo denderend is als ik had gehoopt, en ik koop een ander. Ik blijf beide gebruiken.

Kan ik die beide dan inbrengen? Elk voor 50% (van het percentage dat ik gebruik, zijnde 85%)?

En is die afschrijving dan op 6 jaar?
    Je noemt het ene een winterpak, het andere een tussenseizoenspak en brengt ze allebei aan 85% in op 3 jaar. ^_^ laat ze bij controle dan maar struikelen/bepalen of ze akkoord gaan.

2. The Following User Says Thank You to Senshiri For This Useful Post:

Cberreke (11-03-2019)

Registratie
    Mar 2019
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    6km? Zou je niet met de fiets naar het werk gaan? Volgens mij heeft uwe Versys da niet eens graag om telkens na 6km stilgelegd te worden.

Afschrijven kan, maar zie hierboven... zelfs met 200 werkdagen op een jaar kom je amper aan 2400km...
    Ga je in je privé ook nog rijden, dan vrees ik dat je niet boven je forfait gaat uitkomen.
    6 Km is idd niet de moeite,maar wordt uiteraard in vrije tijd ook mee gereden. Ik dacht al dat het in mijn geval niet de moeite zou zijn om de kosten in te brengen. Jammer maar helaas! Kan natuurlijk anders ander werk zoeken veel verder dan van waar ik nu werk! 😂😂😂 bedankt alvast voor de reactie !

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    64
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michi Bekijk Berichten
    Kan natuurlijk anders ander werk zoeken veel verder dan van waar ik nu werk! 😂😂😂 bedankt alvast voor de reactie !
    Of verhuizen.
    Ik heb indertijd info gevraagd en gekregen bij de dienst belastingen.
    Nu breng ik niets meer in, motor is afgeschreven en een nieuw investering zie ik niet meer zitten.
    Laatste 2 jaar amper 6000 km gereden door gezondheid probs (orthopedisch).
    Grtz Marc

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    0
    Leuk te lezen dat we het in het verleden nog zo slecht niet gedaan hebben.
    Ik zit inderdaad niet meer op de moto en zelden op het forum.
    Maar er bestaat ook zoiets als persoonlijke mail.
    Als iemand mij een mail stuurt en zijn vragen formuleert, dan krijgt hij antwoord.
    Zegt hij: kijk eens op de site, we hebben iets voor U. Dan ga ik dat ook zeker doen.
    Altijd bereid om te helpen.

Je zou inderdaad ontmoedigd geraken na een tijd om steeds dezelfde vragen te krijgen.
    Maar is dat niet normaal? Iedereen moet van nul beginnen en weten oude info niet te wegen op correctheid, en mogelijks is het al veranderd.
    Leraren krijgen ook altijd dezelfde problemen voorgeschoteld. Dat maakt niets uit.
    Op mijn werk moet ik ook hele dagen dezelfde fouten tegenwerken in de hoop dat ze het zullen leren, ijdele hoop.

Dus, nu ik er toch even terug ben: waar moet nog een antwoord op gegeven worden?
    Zijn er die het liever mondeling doen? Kom dan naar Kortrijk, en we regelen het wel.
    Alles kan, met een beetje geduld en veel goede moed!

Hugo.

6. The Following 5 Users Say Thank You to hla For This Useful Post:

bjoxxx (12-03-2019),coohhooc (11-03-2019),Lukas (11-03-2019),Nightwing (13-03-2019),V GS (18-03-2019)

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    64
    Mooi gebaar Hugo
    Grtz Marc

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3003
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Afschrijven kan, maar zie hierboven... zelfs met 200 werkdagen op een jaar kom je amper aan 2400km...
    Bijkomend: we moeten ook "een beetje serieus blijven" wat dat afschrijven betreft. Stel dat je hem op 5 jaar zou willen afschrijven dan heeft hij er (indien je enkel woon-werk zou rijden) 12.000km op zitten. De term "afgeschreven" wil eigenlijk zeggen dat het toestel, auto, motor, etc... dan zijn dienst heeft bewezen en klaar is voor de schroothoop. Dat lijkt me voor die afstand ook al lichtjes overdreven, dus ik vrees dat de belastingsinspecteur daar ook zo over zal denken.
    ALS je het zo verkocht zou krijgen is dat prima, maar moest IK belastingsinspecteur zijn dan zou ik daar toch een probleem van maken
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    0
    Ik ken dat verhaal moet ik toegeven. Mijn eigen begin.

Kleine moto, Honda CB750, Nooit iemand mee achterop want je bent nog niet ervaren genoeg, nooit in groep want je moet niet volgen dat is gevaarlijk dus zelf rijden en uw weg zoeken.
    Woon werk verkeer, tijd om op het rijden te letten, de weg ken je zo van buiten over die 6,3 Km enkel.
    Alle dagen regen of niet. Je begint aan iets dan doe je ook door.
    Dus 100% ingeven, maar in het begin wel dingen vergeten en missen, dus eigenlijk toch geen volle pot.
    En dan weg en iets anders. En dan stilletjes ECHT beginnen rijden. En na enkele jaren de R1200RT. Tot einde verhaal!

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    0
    Plots geen vragen meer?!
    Of heeft iedereen schrik van mij?!!!

Als het zo is, dan ga ik terug in winterslaap.
    En moest er toevallig toch iemand een vraag hebben, stuur me dan een mail want anders kun je soms lang wachten tot ik nog eens toevallig binnenwip.

11. The Following User Says Thank You to hla For This Useful Post:

GDS (18-03-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten