Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: Tips en vragen over theorie rijbewijs

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    2

Tips en vragen over theorie rijbewijs

Hello, ik zou vrijdag trachten te gaan voor de theorie van het rijbewijs. Nu heb ik enkele vragen.

Ik leer niet uit een boek maar op vanop het internet, eigenlijk als basis twee sites.

Mijnrijbewijsb.be en mijnrijbewijs.eu , het ene een initiatief van de Vlaamse overheid het andere een samenwerking van rijscholen blijkbaar. De laatste richt zich ook wat op het rijbewijs A.

Ik leer dus vooral over het rijbewijs B. Zijn er mensen die recent de theorie hebben gedaan die wat tips Enzo kunnen geven over het type vragen die gesteld worden. Dan vooral over de vragen specifiek voor de motorfiets..
    Moet ik belang hechten aan de theorie specifiek van auto's hoever iets mag uitsteken voor of achter van een auto dan bvb? Of mag ik dit kortweg links laten liggen?

Dank voor de hulp!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    103
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frederic318is Bekijk Berichten
    Hello, ik zou vrijdag trachten te gaan voor de theorie van het rijbewijs. Nu heb ik enkele vragen.

Ik leer niet uit een boek maar op vanop het internet, eigenlijk als basis twee sites.

Mijnrijbewijsb.be en mijnrijbewijs.eu , het ene een initiatief van de Vlaamse overheid het andere een samenwerking van rijscholen blijkbaar. De laatste richt zich ook wat op het rijbewijs A.

Ik leer dus vooral over het rijbewijs B. Zijn er mensen die recent de theorie hebben gedaan die wat tips Enzo kunnen geven over het type vragen die gesteld worden. Dan vooral over de vragen specifiek voor de motorfiets..
    Moet ik belang hechten aan de theorie specifiek van auto's hoever iets mag uitsteken voor of achter van een auto dan bvb? Of mag ik dit kortweg links laten liggen?

Dank voor de hulp!

Ik heb deze gebruikt.
    www.gratisrijbewijsonline.be
    Combo A en B.
    KTM SA 1290 S '17
    Kawaski Versys 1000 (Sold)

3. The Following User Says Thank You to Binkje For This Useful Post:

frederic318is (23-03-2019)

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Binkje Bekijk Berichten
    Ik heb deze gebruikt.
    www.gratisrijbewijsonline.be
    Combo A en B.
    Merci! Krijg je vragen specifiek over de auto? Ik veronderstel van niet?

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    103
    Merci! Krijg je vragen specifiek over de auto? Ik veronderstel van niet?

Dacht van niet. Geloof dat het examen gemaakt is vanuit het oogpunt van de motorrijder.
    KTM SA 1290 S '17

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    2
    Dacht van niet. Geloof dat het examen gemaakt is vanuit het oogpunt van de motorrijder.
    Ideaal

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    103
    Ideaal

Maar!!!

Als je op rijbewijsonline kijkt, zie je dat ze aanraden om ook de B opnieuw te leren. Er zijn veel raakpunten tussen de twee blokken.

De vragen en stukken theorie van rijbewijs A die ze uitleggen zijn specifiek voor de motor, technische dingen maar ook plaats op de rijweg etc.

Voorrang en snelheid zijn dan weer voor motor en auto overeenkomstig. Dus toch even goed nakijken.
    KTM SA 1290 S '17

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    2
    Maar!!!

Als je op rijbewijsonline kijkt, zie je dat ze aanraden om ook de B opnieuw te leren. Er zijn veel raakpunten tussen de twee blokken.

De vragen en stukken theorie van rijbewijs A die ze uitleggen zijn specifiek voor de motor, technische dingen maar ook plaats op de rijweg etc.

Voorrang en snelheid zijn dan weer voor motor en auto overeenkomstig. Dus toch even goed nakijken.
    Heb eens kort wat oefeningen gemaakt en dan de proefexamens geprobeerd op mijnrijbewijsb.. nou de eerste keer 39 en de tweede keer 36..

Ik ga beginnen met de theorie van B op deze site. En dan A erbij/ernaast leggen.

Wel zot om te zien hoe sterk dat dat veranderd is sedert 2008/2010 als ik ging voor b en g rijbewijs. Of ik ben gewoon zoveel dommer geworden, kan ook

Nogmaals dank

9. The Following User Says Thank You to frederic318is For This Useful Post:

Schussboelie (25-03-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3077
    De laatste keer had ik een boek en de sites... Maar er stond wel een pak meer info in den boek dan op de sites. Best mee opletten hoe volledig de info op de sites is.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3003
    Moet ik belang hechten aan de theorie specifiek van auto's hoever iets mag uitsteken voor of achter van een auto dan bvb?
    Ik zou zeker ook eens kijken hoe ver iets mag uitsteken voor, achter én omhoog bij de motorfiets
    Zoek het even op en de afmetingen zullen je verbazen

Succes met je examen
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Ik zou zeker ook eens kijken hoe ver iets mag uitsteken voor, achter én omhoog bij de motorfiets
    Zoek het even op en de afmetingen zullen je verbazen

Succes met je examen
    Niets, een halve meter en 4m hoog als ik me niet vergis stond ik idd versteld van.
    Het zijn vooral dingen als remafstand bij 70km/h waar ik punten bij verlies. Ik vind dat zo dom dat je dat vanbuiten moet leren. Wie heeft daar iets aan? 95% van de mensen kan geeneens een afstand inschatten

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten