Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 56

Onderwerp: Beginner bike: 4 inline vs v-twin? (naked bike)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    248
    Nen beginnersmoto:
    Wat is nen beginnersmoto, bestaat da?
    Volgens mij doet het even zeer of ge mi ne 600 of mi nen 100 op uwen tutter gaat.
    Volgens mij rijdt een 1000 makkelijker dan een 600..
    Manoeuvreren zal met een 100 moeilijker gaan dan met een 600..
    Een 1000 is vergevingsgezinder dan een 600 qua in de verkeerde versnelling te staan..
    Doorgaans is de reminstallatie van een 1000cc beter dan die van een 600..
    Waarschijnlijk nodig om het extra gewicht van een 1000sneller tot stilstand te brengen.
    Dus voor hen die het menen te weten zeg het maar, wat is een goeie beginners motor???
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Dus voor hen die het menen te weten zeg het maar, wat is een goeie beginners motor???

Da's eigenlijk niet eens zo'n moeilijke vraag he. Niet dat ik het echt meen te weten, maar ik denk toch dat ik in de richting kom.

Met elke motor kan je beginnen te rijden... maar niet elke motor is even handig op een examenparcours..., niet elke motor is even vergevingsgezind, niet elke motor is even wendbaar, ….

Naar mijn bescheiden mening zijn er nogal wat types geschikt als beginnersmotor... gaande van een naked bike tot een hoogpoter. (allroad of sportief)
    Een motor met een ontspannen zithouding, ietwat rechtop, een normaal stuur, geen clipons of een "ape hanger" om maar wat te noemen.
    Een motor met een bruikbaar vermogen zodat je zonder al die nieuwste hulpmiddelen ook niet meteen afgestraft wordt als je eens wat enthiousiast aan het gas gaat...

Een racer of een cruiser (chopper) lijkt mij dus minder geschikt omdat deze belange zo wendbaar niet zijn op een oefenterrein.
    Op de weg... tja... daar maakt het allemaal niet zoveel uit denk ik.... Zo lang we niet gaan keren, stapvoets rijden etc.

En de cilinderinhoud... daar kan je het gemak van het manoeuvreren niet mee bepalen, daar ben ik wel zeker van.
    Ben vrij zeker dat mijn 1200cc veel gemakkelijker te manoeuvreren is dan vele 600cc's...
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

3. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Schussboelie (01-04-2019)

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0

ik zou beginnen met geen te zwaar machien, zelfs met een 125 of 250 kan je ook al plezier beleven, in het begin zal je plezier beleven tussen 60 en 100, ik rij met een 1000 en beleef nog steeds plezier aan deze snelheid, het is natuurlijk leuk om met een motor te rijden met pk, koppel en vooral soepelheid van de motor, maar de hogere snelheden mag en hoeven niet
    ik herinner mij in het begin, dat vooral het gewicht en de remkracht van de voorste rem het moeilijkst te beheren waren.
    eerlijk gezegd als je nog nooit met een moto gereden hebt zou ik beginnen met een lichte occasie niet te duur in een betrouwbaar merk, bvb honda, Suzuki of andere japanner.
    vervolgens ga je beter aanvoelen en weten wat u het meest boeit
    wat ook uw keuze zal zijn in het begin en ook later, eigenlijk altijd, vooral voorzichtig zijn, niet proberen de sterkste of snelste, geef de anderen altijd voorrang, je zal nooit bedrogen raken, zo veel mogelijk defensief rijden en afwachtend op wat de anderen gaan doen, lijkt misschien niet leuk maar eerlijk duurt het langst
    niet denken ik heb voorrang, ik rij de anderen moeten stoppen, wat als hij toch niet stopt, niet egoistisch rijden
    dan kun je niets verkeerd doen
    de rest komt later

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3178

Ik heb géén énkel idee

Gewoon een vraagje: is het de bedoeling dat we de TS verder helpen met zijn vraag over zijn mogelijke eerste motor, zijn vragen over aantallen cilinders, ABS, traction control etc...... of is het de bedoeling dat we 5 pagina's gaan volschrijven met zinloos heen-en-weer gezever over wie nu de juiste benaming heeft voor een motor die iemand als eerste het beste zou kopen

Ja je kan met om het even welke motor vallen.
    Ja je kan beginnen met een 125cc en met een 1400cc.
    Heeft TS daar iets over gevraagd
    Ik dacht van niet.
    Laten we anders ook ineens de juiste banden, bandenspanning, ketting, kettingspanning, kettingvet, remblokjes en dergelijke niet vergeten
    Ik heb mijn idee en advies gegeven, laat de Rossi's van het forum nu maar verder de boel vol pennen.
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

6. The Following 2 Users Say Thank You to Cowboy For This Useful Post:

keke1983 (30-03-2019),Schussboelie (01-04-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    248
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten

Ik heb géén énkel idee

Gewoon een vraagje: is het de bedoeling dat we de TS verder helpen met zijn vraag over zijn mogelijke eerste motor, zijn vragen over aantallen cilinders, ABS, traction control etc...... of is het de bedoeling dat we 5 pagina's gaan volschrijven met zinloos heen-en-weer gezever over wie nu de juiste benaming heeft voor een motor die iemand als eerste het beste zou kopen

Ik dacht van niet.
    Laten we anders ook ineens de juiste banden, bandenspanning, ketting, kettingspanning, kettingvet, remblokjes en dergelijke niet vergeten
    Ik heb mijn idee en advies gegeven, laat de Rossi's van het forum nu maar verder de boel vol pennen.
    Voila je hebt het begrepen...
    Kheb het over de vele nutteloze bijdragen waaronder de uwe..
    Daarom mijn laconieke post die qua commentaren goed gaat scoren maar blijkbaar niet zo goed begrepen wordt...
    Ach ja tis zoals ne beginnersmoto zeker voor iedereen anders
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3915
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten

Ik heb géén énkel idee

Ik dacht van niet.
    Daarom mijn laconieke post die qua commentaren goed gaat scoren maar blijkbaar niet zo goed begrepen wordt...
    Ach ja tis zoals ne beginnersmoto zeker voor iedereen anders
    ach mensen, ge zit hier op een forum, en op een forum wordt er gediscussieerd. En de ene discussie leidt vaak tot een andere.

Als DAT nog niet meer kan op een forum, waarom bestaan we dan eigenlijk nog?

Als er te ver afgeweken wordt, dan gooien we die 2de discussie in een nieuw topic en hup we zijn weer vertrokken... toch?

En ja, dingen waarover al vaker gediscussieerd werd, komen met de regelmaat van de klok weer naar boven. Waarom? Omdat mensen niet altijd op hetzelfde tijdstip nood hebben om over dat onderwerp te discussieren... of op dat moment niet tegen die vraag aanlopen, of het zelf nog niet hebben meegemaakt, maar op dat later tijdstip dan weer wel...

Ik wil maar gewoon zeggen: als een bepaalde discussie of een bepaald persoon op je zenuwen werkt, negeer die dan gewoon.

Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

9. The Following User Says Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

Beginner (30-03-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Daarom mijn laconieke post

Allez dan, ik heb 'm ook... wat later dan anderen maar ok...
    (misschien kan je er ook rekening mee houden dat de TS helemaal niet mee is met de manier van dit soort reacties)

Persoonlijk vond ik het nogal meevallen en werd er op de eerste twee pagina's vooral antwoord gegeven op de vragen waar TS mee worstelt. Er was nog lang geen sprake van wat de definitie van een beginnersmotor zou moeten zijn... dat stokske heb je zelf in het hok gegooid.

Niet iedereen is goed op de hoogte bij het begin van z'n motorcarriëre en zit soms met, voor sommige misschien overbodige, vragen... En dan kan je, zoals Tamara al schreef, erover lezen en doorklikken naar het volgende onderwerp, of je tracht de TS de ondersteuning te geven die hij/zij zoekt. Gezien de reactie van de TS leek het me toch dat hij tevreden was met de antwoorden die hij kreeg.

Het leek me duidelijk dat de de TS het te ver aan het zoeken was, en ik denk dat ik niet de enige ben die alles wat heeft proberen te relativeren.

Maar goed, point taken.

Beginners zoeken het zelf maar uit, wij weten het toch al allemaal dus waarom nog moeite doen he. Waarschijnlijk is dit topic nu toch om zeep.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 30-03-2019 om 20:13.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    256
    Om het topic niet te laten eindigen hier : TS fantastisch dat je zo bezig bent met je toekomstige hobby!
    Laat u vooral niet opjagen door de verschillende meningen van de forumleden. Dat is ieder zijn goed recht! En als het "er over" gaat, zullen de mods wel ingrijpen.
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

Registratie
    Mar 2019
    Thanks
    8
    Ieder zijn mening. Ik snap de reactie(s) ook wel ergens dat de definitie van een beginnersmotor niet vast ligt. Ikzelf ben hier nog te nieuw in en had hulp nodig van meer ervaren riders, en dat heb ik ook gekregen (waarvoor nogmaals dank).

Ik ben weer wat wijzer en neem dit mee naar de toekomst. Wil dit zeggen dat ik mijn keuze al gemaakt heb, verre van, maar ik ben er wel een stapje dichterbij. Eenmaal het rijbewijs gehaald is ga ik op mijn gemakje wat motors uitzoeken en met een beetje geluk snel een match voor mij.

Moet wel zeggen dat ik goed verlang naar mijn rijlessen en mijn eerste kennismaking met het motorrijden

13. The Following User Says Thank You to BramV For This Useful Post:

coohhooc (30-03-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3403
    Voor een moto te testen heb je volgens mij wel je volledig rijbewijs nodig. Ik denk niet dat een voorlopig volstaat (en ik denk dat je dat bedoeld).

Als je een 2de hands mag testrijden kan het wel zijn dat de verkoper er mee instemt dat je deze met een voorlopig mag testen.

Ik kuis de thread straks even op, nog steeds niet terug van Luxemburg.

edit: morgen, geen goesting nu.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 31-03-2019 om 02:18.

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten