Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 26

Onderwerp: Motor verkopen

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3059
    Tja, je bent eigenlijk al 21% BTW kwijt van zodra je door de poort buiten gereden bent

Trek daar nog één jaar gebruik van af en dat scheelt nog een hoop.
    Stel dat je hem op 5 jaar af zou schrijven lijkt me 1/5 van de betaalde prijs een logische redenering.
    En op een jonge motorfiets verlies je helaas het meest
    In de garage: TRIUMPH Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    486
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten
    Daar geef ik inderdaad de voorkeur aan. Maar op een zeer recente motor verlies je dan blijkbaar wel heel erg veel van de waarde (9000euro voor een xrt van maart 2018, hoogste bod bij 2 dealers)

Sommige dealers zijn idd niet beschaamd om een overnameprijs te bepalen...

Nu, een motor van één jaar oud verkopen gaat altijd pijn doen denk ik...
    Een particuliere verkoop zal dan wellicht nog het meeste opbrengen, maar dan neem je de risico's er bij als je testritten gaat toelaten. Beetje inschatten dan wie je laat rijden en wie niet lijkt mij dan toch aangewezen.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    486
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Stel dat je hem op 5 jaar af zou schrijven lijkt me 1/5 van de betaalde prijs een logische redenering.

Duidelijk dat jij vooral "nieuw" koopt...

1/5de van de betaalde prijs na 5 jaar? Die wil ik nog tegenkomen, je bent snel 2500-3000€ en meer kwijt voor een motor van 10 jaar oud. En dan hebben we het over <10000€ kostende motoren.

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    361
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Da's in de veronderstelling dat je ergens een nieuwe moto aankoopt, maar dat helpt jou geen zier verder als je ergens een mooie tweedehandse ziet staan.
    Ik heb m'n laatste 5 motoren bij een handelaar/concessiehouder gekocht, daarvan was 1 een nieuwe.
    Die hebben telkens netjes m'n vorige motor overgenomen zonder welke problemen/vragen dan ook.

Uiteraard scoor je zo niet de hoofdprijs.
    Het is wel de weg van de minste miserie.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nightwing Bekijk Berichten
    Ik heb m'n laatste 5 motoren bij een handelaar/concessiehouder gekocht, daarvan was 1 een nieuwe.
    Die hebben telkens netjes m'n vorige motor overgenomen zonder welke problemen/vragen dan ook.
    ...
    Kocht je dan de nieuwe bij dezelfde handelaar, blijkbaar ? Ook dat was bij mij geen optie.

Anderzijds, na 8 jaar trouw geld over de toonbank te hebben geschoven, was mijn oude BMW verkopen aan mijn eigenste BMW dealer een ander paar mouwen. Want toen duidelijk was dat ik er géén nieuwe zou kopen, en gewoon vroeg hoeveel hij nog zou geven voor mijn oude moto (ik verwachtte niet eens de beste prijs), dan was het antwoord : "niet geïnteresseerd, jouw model is een té moeilijk model om tweedehands te verkopen". Een andere BMW dealer deed daarna tenminste nog de moeite, als "service aan een BMW klant", om foto's te nemen en die bij opkopers rond te laten gaan. Inderdaad, 't was niet de hoofdprijs, maar ik had tenminste een oplossing. Maar ik kon die daarna particulier toch nog voor 1500€ méér verkopen. Ik had net zoals CDA441 een aantal documenten klaar liggen (onnodig te zeggen dat ik in 't vervolg nog wel 2 keer ga nadenken voordat ik nog een BMW zal kopen, zekers - en 't zal zeker niet bij mijn dealer van toentertijd zijn ...)
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    117
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Allemaal leuk en aardig die documentjes...

Maar als je een motor wenst te verkopen om een andere te kopen en het risico op testrijders erbij wil nemen kan het altijd mislopen.
    Het is niet zo dat je met dat documentje bij een crash dezelfde dag/week/maand je centen al hebt hoor... voor je het weet vecht je zo'n dingen uit voor de rechtbank.
    Dat is waar, maar als je een documentje die je moet ondertekenen eer je een testrit mag doen onder je neus geschoven wordt, dan wordt er wel wat serieuzer gedaan
    Werkt ook goed tegen oplichters en plezierrijders
    Spot mij en win niets! | Mijn YT kanaal: CDA441 | Mijn Blog: CDA441
    1998 Suzuki XF650 Freewind (2014 - 2017)
    2013 Honda NC700XA (2017- 2018)

2004 Honda VFR 800 VTEC ABS (2018-/)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3059
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Duidelijk dat jij vooral "nieuw" koopt...

1/5de van de betaalde prijs na 5 jaar? Die wil ik nog tegenkomen, je bent snel 2500-3000€ en meer kwijt voor een motor van 10 jaar oud. En dan hebben we het over <10000€ kostende motoren.
    Ik denk eerder dat dit te maken heeft met het feit dat ik mijn "oude" die ik verkoop meestal op relatief weinig jaren relatief veel kilometers bezorg, hetgeen in de onderhandelingen steeds een hoop ellende geeft.
    Het is nu eenmaal een feit dat veel mensen een kilometerstand van +75.000km op 3 jaar beschouwen als "ongelofelijk hoog", en al helemaal als ze een quasi soortgelijk model kunnen vinden die nog "maar" 15.000km heeft op dezelfde leeftijd

Elke verkoop is anders en in functie van model, voorwaarden en situatie van "de markt".
    Toen ik in 2012 mijn ZZR 1400 over liet bij de garage kreeg ik daar geen TOP-prijs voor maar wel een faire deal. Op dat ogenblik stond er al een zelfde model, zelfde kleur, van één jaar jonger in de toonzaal. Die hebben daar nog samen broederlijk naast elkaar gestaan gedurende pakweg 1,5 jaar eer ze verkocht zijn geraakt. Voor een dealer kan dat, die heeft er een hoop staan. Voor een particulier die graag iets anders wilt kopen met het ontvangen geld ligt dat een pak moeilijker
    In de garage: TRIUMPH Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    486
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Ik denk eerder dat dit te maken heeft met het feit dat ik mijn "oude" die ik verkoop meestal op relatief weinig jaren relatief veel kilometers bezorg, hetgeen in de onderhandelingen steeds een hoop ellende geeft.
    Het is nu eenmaal een feit dat veel mensen een kilometerstand van +75.000km op 3 jaar beschouwen als "ongelofelijk hoog", en al helemaal als ze een quasi soortgelijk model kunnen vinden die nog "maar" 15.000km heeft op dezelfde leeftijd

Dan nog lijkt mij 1/5de wat weinig, niet?
    Voor een Tiger 1200 van pakweg 20 000€ zou je dus maar 4000€ terugkrijgen van je dealer?

Geef anders een seintje wanneer je 1200XCA 5 jaar wordt.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 08-04-2019 om 17:12.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    486
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CDA441 Bekijk Berichten
    Dat is waar, maar als je een documentje die je moet ondertekenen eer je een testrit mag doen onder je neus geschoven wordt, dan wordt er wel wat serieuzer gedaan
    Werkt ook goed tegen oplichters en plezierrijders
    Ook waar... en die wil je zowieso niet aan je deur.

Uiteindelijk moet je ook een beetje vertrouwen op je gezond verstand en de eerlijke, potentiële kopers weten te onderscheiden van de rest..

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    56
    Cash geld voor de testrit, met fotoke en scan van id en rijbewijs, papieren blijven bij mij, en ik rij de testrit voor met nen andere moto. Ni akkoord, gene verkoop.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten