Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 26

Onderwerp: Motor verkopen

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    39

Motor verkopen

Ik spel met het idee om de tiger te koop te zetten: ik heb na een aantal testritten besloten dat de volgende een midrange allroad met v-twin zal worden van italiaanse of oostenrijkse origine, en door wat fysieke mankementjes ga ik de komende maanden toch best niet op een moto zitten.

Hoe pak ik best testritten aan? Bestaat er eigenlijk een goede, niet al te omslachtige manier om uzelf in te dekken als god weet wie op op uw motor gaat rijden? (eventuele valpartij, flitsboetes, ...)

En wat met de betaling? Als ik het goed begrepen zijn grote cash transacties niet meer toegelaten?
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (huidig)
    Honda CBR600F F4i (huidig)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    195
    Testrit pas toelaten als er een akkoord over de prijs is.
    Bij een testrit eventueel een document laten ondertekenen dat hij de moto moet kopen bij ongeval,en verantwoordelijk is voor boetes.
    ID kaart vragen en foto van persoon maken die testrit doet.
    Grote cash betalingen zijn alleen verboden voor handelaars,niet voor particulieren.
    In elk geval geen betaling ter plaatse via bank app ontvangen,de nieuwe methode is blijkbaar betalen met een valse app waardoor jij geen cent ontvangt.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    15
    Misschien interessant voor u maar motocare ( ook forum sponsor geloof ik ) houd volgend weekend test dagen zaterdag & zondag tussen 10&17u met de ktm en husqvarna lijn .
    Misschien al mooi meegenomen als je de oosterijkers wilt testen.

En ik heb al een paar keer gelezen van die grote sommen geld en dat dit "niet mag" .
    om het eens en altijd duidelijk te maken en dit komt van de officiele website van vlaanderen.be :
    "U mag als klant niet onbeperkt met cash geld betalen.

Als uw rekening minder dan 3.000 euro (inclusief btw) bedraagt, dan mag u het totale bedrag cash betalen. Als u bijvoorbeeld voor 2.999 euro een tweedehandsauto koopt van een beroepsverkoper, dan mag u het hele bedrag cash betalen.
    Als uw rekening meer dan 3.000 euro (inclusief btw) bedraagt, mag u tot 3.000 euro in cash geld betalen.

Deze regel geldt alleen voor betalingen tussen handelaar en consument, en niet voor betalingen tussen consumenten onderlingen. Als u als particulier bijvoorbeeld uw wagen verkoopt aan een andere particulier, dan is er geen limiet op het gebruik van cash geld"

https://www.vlaanderen.be/consumente...r-cash-betalen

En de gouden tip want gisteren nog gelezen dat een kerel zijn bmw m3 verkocht heeft en nooit het geld gezien heeft .
    Geef nooit je moto mee vooral eerst je het geld fysiek op je rekening ziet staan.
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    465
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten

Bestaat er eigenlijk een goede, niet al te omslachtige manier om uzelf in te dekken als god weet wie op op uw motor gaat rijden? (eventuele valpartij, flitsboetes, ...)
    Geen testritten toelaten en uwe motor inleveren daar waar je die Italiaanse of Oostenrijkse twin gaat halen.
    Gaat 100% probleemloos verlopen.

Brengt misschien wat minder op, maar geen gezever, geen volk aan de deur, …
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Geen testritten toelaten en uwe motor inleveren daar waar je die Italiaanse of Oostenrijkse twin gaat halen.

Da's in de veronderstelling dat je ergens een nieuwe moto aankoopt, maar dat helpt jou geen zier verder als je ergens een mooie tweedehandse ziet staan.
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Jun 2007
    Thanks
    0

Zo heb ik dat ook gedaan, en wel om die redenen.

Registratie
    Jun 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Da's in de veronderstelling dat je ergens een nieuwe moto aankoopt, maar dat helpt jou geen zier verder als je ergens een mooie tweedehandse ziet staan.
    Maar dat is ook een feit.

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    117
    Ik heb altijd een documentje klaarstaan die moet getekend worden met geldig rijbewijs en id kaart, en een voorschot moet dan ook al klaar staan.
    In dat document staat er:
    Crashen = kopen
    Opblazen = kopen
    Boete = zelf betalen
    Niet tekenen = geen testrit

Is zo de enige manier om jezelf als verkoper in te dekken voor de fouten van die andere persoon
    Daarbijkomend zou ik ook nog een extra foto nemen van de persoon die de testrit gaat doen.
    Spot mij en win niets! | Mijn YT kanaal: CDA441 | Mijn Blog: CDA441
    1998 Suzuki XF650 Freewind (2014 - 2017)
    2013 Honda NC700XA (2017- 2018)

2004 Honda VFR 800 VTEC ABS (2018-/)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    465
    Allemaal leuk en aardig die documentjes...

Maar als je een motor wenst te verkopen om een andere te kopen en het risico op testrijders erbij wil nemen kan het altijd mislopen.
    Het is niet zo dat je met dat documentje bij een crash dezelfde dag/week/maand je centen al hebt hoor... voor je het weet vecht je zo'n dingen uit voor de rechtbank.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    39

Daar geef ik inderdaad de voorkeur aan. Maar op een zeer recente motor verlies je dan blijkbaar wel heel erg veel van de waarde (9000euro voor een xrt van maart 2018, hoogste bod bij 2 dealers)
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (huidig)
    Honda CBR600F F4i (huidig)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten