Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 26 van 26

Onderwerp: Motor verkopen

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3059
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Dan nog lijkt mij 1/5de wat weinig, niet?
    Voor een Tiger 1200 van pakweg 20 000€ zou je dus maar 4000€ terugkrijgen van je dealer?

Geef anders een seintje wanneer je 1200XCA 5 jaar wordt.
    Indien ik het huidige ritme qua kilometers zou aanhouden heeft hij er tegen dat hij 5 jaar wordt 125.000
    Je zegt zelf dat je, voor je Ténéré, de kaap van de 100.000km nu al enkele jaren beschouwd als een soort van "te bereiken mijlpaal".
    Enig idee hoeveel je er nog voor zal krijgen tegen dan Ik wel

Maar in principe "zou" de Explorer mogelijks binnenkort niet meer "nodig" zijn qua woon-werk dus al dat gecijft over die 5 jaar worden is ook nog eens voorbarig. Ik ben er echter wel van overtuigd dat ik er met mijn 1/5 berekening niet ver naast zal zitten van wat een dealer er nog voor zal willen geven, ALS ze hem, met dat aantal kilometers, zelfs wel nog willen overnemen
    In de garage: TRIUMPH Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    486
    Ik weet het, een BMW is geen Yamaha of Triumph, maar kijk eens wat ze tegenwoordig nog vragen voor een GS van +10 jaar oud met 100 000km.

Ik vind 1/5de van de prijs laag gegrepen, zelfs met wat kilometers op de teller. Langs de andere kant ben ik het wel met je eens dat het niet simpel zal zijn om een motor met zoveel kilometers nog verkocht te krijgen (als er geen BMW badge op hangt).

En wat een dealer geeft is idd ook iets anders dan de vraagprijzen bij (diezelfde) dealer of particulier, da's ook weer waar...
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

3. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Cowboy (08-04-2019)

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Anderzijds, na 8 jaar trouw geld over de toonbank te hebben geschoven, was mijn oude BMW verkopen aan mijn eigenste BMW dealer een ander paar mouwen. Want toen duidelijk was dat ik er géén nieuwe zou kopen, en gewoon vroeg hoeveel hij nog zou geven voor mijn oude moto (ik verwachtte niet eens de beste prijs), dan was het antwoord : "niet geïnteresseerd, jouw model is een té moeilijk model om tweedehands te verkopen"...
    was dat de K-reeks? Die zijn inderdaad niet bepaald populair. Ik heb er ergens wel begrip voor dat de dealer die niet aanpakt, al zou ik me ook wel genaaid voelen, als je daar al die jaren het (toch ook wel dure) onderhoud hebt laten doen.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nethus Bekijk Berichten
    was dat de K-reeks? ... Ik heb er ergens wel begrip voor dat de dealer die niet aanpakt, al zou ik me ook wel genaaid voelen, als je daar al die jaren het (toch ook wel dure) onderhoud hebt laten doen.
    Het was inderdaad een K, ja. Maar ik vraag mij hierbij wel af waarom mijn eigenste BMW dealer niét de moeite deed om een aantal foto's te maken om rond te laten gaan bij opkopers, daar waar een andere BMW dealer (waar ik mij nooit eerder had laten zien) die moeite wél deed. Dát is mijn grootste frustratie. Dat ik niet de beste prijs zou hebben gekregen in dat geval, daar kan ik nog mee leven, ik had dan tenminste al een mogelijke oplossing. Maar niet eens de moeite doen, daar had (heb) ik het lastig mee.

Soit, zoals ik mij recentelijk al eerder liet ontvallen : BMW = been there, done that. Intussen terug naar Honda, mijn derde intussen al. Kwestie van v(fr)ertrouwen, en van (eindelijk terug) met een gerust gemoed op reis te kunnen gaan...
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    46
    Intussen terug naar Honda, mijn derde intussen al. Kwestie van v(fr)ertrouwen, en van (eindelijk terug) met een gerust gemoed op reis te kunnen gaan...
    Crosstourer/runner? Vfr?
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i (huidig)
    KTM 1090 Adventure (huidig)

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten
    ... Kwestie van v(fr)ertrouwen, en ...
    Crosstourer/runner? Vfr?
    v(fr)ertrouwen; 2 (VFRen) voor de prijs van 1 (K), toegankelijk (véél online informatie, oa service manual), uitnodigend om er zelf aan te werken, en als ie doet wat mijn vorige Honda doet, ben ik er nog 150000 km zonder problemen mee op de baan... (maar als we hierover hier verdergaan, spoilen we de TS zijn topic, vrees ik )
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten