Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 29

Onderwerp: Nieuwe rijder, must have sleutelmateriaal?

Registratie
    Mar 2019
    Thanks
    8

Nieuwe rijder, must have sleutelmateriaal?

Hey, hopelijk juiste section omdit te posten, maar het leek wel relevant aangezien hier uitvoerig over het sleutelen gepraat wordt.

Wat zijn must-have tools om zelf wat te sleutelen aan je motor? Ik ga ervan uit dat alles metrisch mag zijn? Welke maten, welk materiaal,..?

Dingen zoals:
    -dopsleutelsetje
    -momentsleutel
    -inbus
    -torx (wat is verschil zelf met inbus-
    -moersleutels
    -..?

Waar kopen jullie dit ook vooral aan: betalen jullie de volle pot in "echte" motorwinkels, of halen jullie dit gewoon bij Aliexpress, Gearbest, eBay of anderen?
    Ik wil het nog betaalbaar houden dus indien goede linkjes van de goedkopere sites, laat maar weten!

Bedankt!

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Aliexpress is nu echt wel de láátste plek waar ik zulk materiaal zou gaan bestellen. Chinezekes hebben u rap bij uw lepels, ee. Geen Chinesen brol voor den dienen ier, ze hebben mij één keer (goed) liggen gehad, dus Chinesen bocht komt er bij mij nóóit meer in. Mark my words.

We zwijgen dan zelfs nog over 't ontbreken van een EU keurmerk. Was 't maar enkel dat.
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3403
    Rothewald, het huismerk van Louis voor tools, heeft vrij goede starter sets voor de moto. Metric of imperial hangt volgens mij ook af van het merk moto (heb enkel nog ma ne jap gehad, dus enkel metric, maar dacht dat Triumph dit niet was (kan ook totaal fout zitten).

Die hun 137 (ofzo) delige set is echt wel een dikke deal en ik had maar 3 extra moto model specifieke tools nodig om het meeste zelf te doen. Pas als je het sleutelen ook leuk vind, is het misschien tijd om in degelijker of specifieker materiaal te investeren (momentsleutels en dergelijke).

Registratie
    Mar 2019
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Aliexpress is nu echt wel de láátste plek waar ik zulk materiaal zou gaan bestellen. Chinezekes hebben u rap bij uw lepels, ee. Geen Chinesen brol voor den dienen ier, ze hebben mij één keer (goed) liggen gehad, dus Chinesen bocht komt er bij mij nóóit meer in. Mark my words.

We zwijgen dan zelfs nog over 't ontbreken van een EU keurmerk. Was 't maar enkel dat.
    Wat was er dan zo'n brol aan? Verkeerde maten en dergelijke of sleutels die afkraakten?
    Ik koop heel veel rechtstreeks uit China en nog nooit echt tegenslag gehad. Wel altijd even de reviews bekijken (zowel op de koopsite als Google).

Bedankt voor je reactie!

Registratie
    Feb 2009
    Thanks
    12
    Ik wil het nog betaalbaar houden dus indien goede linkjes van de goedkopere sites, laat maar weten!

https://www.hbm-machines.com/?gclid=...SAAEgKTLfD_BwE

https://toolsmate.be/
    Suzuki M1800R - no rules great fun

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    88
    Ik heb veel dingen aan een mooie prijs op amazon.de gekocht
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramV Bekijk Berichten
    Wat was er dan zo'n brol aan? ...
    Het deed niet wat er gezegd werd dat het zou doen. Dan voldoet het aan mijn definitie van "brol". Die dashcam was gewoon niet doorontwikkeld, noch behoorlijk getest onder gewone gebruiksomstandigheden. In een testlabo zal ie wel gewerkt hebben, dat wel. Maar eens op de moto geïnstalleerd werkte zowat alles wat er kon verkeerd werken verkeerd (slechte contacten, niet bestand tegen electromagnetische storingen, ..., ...). En als je 250€ hebt uitgegeven aan iets wat niet dat niet behoorlijk werkt, dan sta je daar te koekeloeren: dienen toog is wel héél ver om te gaan staan reklameren. Een heen-terugritje China zie ik daarvoor niet zitten. En een Europese invoerder moet je ook niet gaan aanspreken, want die is er niet. Pas nadien stelde ik mij vragen over wat er zou gebeuren als dienen dashcam (die per momenten behóórlijk warm opliep !) mijne moto in de fik had gestoken : wie was er dán aanspreekbaar ?

Als ze 't op die manier doen (en ze dóen het op die manier), dan ga ik hen daarbij alleszins niét (meer) sponsoren. Als je weet dat ze zelfs eieren (!) namaken, dan weet je ook wel dat je andere namaak (of ondermaatse kwaliteit) mag verwachten, al zeker voor zo'n sleutel-materiaal. Daar van afgezien, op zo'n sleutel-materiaal ga je niet de grote besparingen doen door ze in China te gaan aankopen.
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Mar 2019
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hunter Guy Bekijk Berichten

https://www.hbm-machines.com/?gclid=...SAAEgKTLfD_BwE

https://toolsmate.be/
    Die eerste link (hbm-machines) is best wel goedkoop ja. €10 voor een ratel met 20 doppen en verlengstukje. Wel 1/4". Ik zie ook 1/2" en 3/8" staan, alleen zijn die duurder voor dezelfde doppen erbij. Ik kom 1/4" veel tegen. Waarom zou je voor 1/2" of 3/8" kiezen ipv 1/4"? Dit is toch enkel de aansluiting van de dop op de ratelsleutel en heeft niets te maken met de maat van de dop?

Registratie
    Mar 2019
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten
    Ik heb veel dingen aan een mooie prijs op amazon.de gekocht

Bepaalde merken die altijd laag uitkwamen en goed materiaal bleken te zijn?

Registratie
    Mar 2019
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Het deed niet wat er gezegd werd dat het zou doen. Dan voldoet het aan mijn definitie van "brol". Die dashcam was gewoon niet doorontwikkeld, noch behoorlijk getest onder gewone gebruiksomstandigheden. In een testlabo zal ie wel gewerkt hebben, dat wel. Maar eens op de moto geïnstalleerd werkte zowat alles wat er kon verkeerd werken verkeerd (slechte contacten, niet bestand tegen electromagnetische storingen, ..., ...). En als je 250€ hebt uitgegeven aan iets wat niet dat niet behoorlijk werkt, dan sta je daar te koekeloeren: dienen toog is wel héél ver om te gaan staan reklameren. Een heen-terugritje China zie ik daarvoor niet zitten. En een Europese invoerder moet je ook niet gaan aanspreken, want die is er niet. Pas nadien stelde ik mij vragen over wat er zou gebeuren als dienen dashcam (die per momenten behóórlijk warm opliep !) mijne moto in de fik had gestoken : wie was er dán aanspreekbaar ?

Als ze 't op die manier doen (en ze dóen het op die manier), dan ga ik hen daarbij alleszins niét (meer) sponsoren. Als je weet dat ze zelfs eieren (!) namaken, dan weet je ook wel dat je andere namaak (of ondermaatse kwaliteit) mag verwachten, al zeker voor zo'n sleutel-materiaal. Daar van afgezien, op zo'n sleutel-materiaal ga je niet de grote besparingen doen door ze in China te gaan aankopen.
    Ik versta het, als je dan €250 hebt uitgegeven, wil je uiteraard dat het werkt. Moet wel opmerken dat iets van boven de €100 uit China meestal door enkelen (als niet velen) gereviewed is op Youtube, Techsites, .. dus meestal kan je zo al een inschatting maken.
    Blijft uiteraard een k*tervaring voor jou. Hopelijk in de toekomst iets meer geluk als je jezelf er nog eens aan zou wagen

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten