Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 21

Onderwerp: Achterstand div

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    0
    Dat excuus is precies altijd hetzelfde in het voorjaar... Achterstand... Is nochtans geen rocket science... En t'is niet dat er iets aan de nummerplaten gewijzigd is... Geen extra lettertje, geen cm boven, onder, links of rechts meer of minder...
    Tracer GT

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    224
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M&M Bekijk Berichten
    Hier ook vorige week donderdag aangevraagd, nog geen plaat ontvangen.
    Hadden ook gebeld naar DIV Alken maar daar moesten we bijna 2 weken wachten eer we een afspraak konden krijgen en dan zou het ook nog 2-3 werkdagen duren eer de plaat thuis zou toekomen dus veel schoten we daar ook niet mee op.
    Ah das just! Sinds vorig jaar ergens kan je daar niet meer gewoon binnenstappen en je plaat gaan halen. Je moet online een afspraak boeken.
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

Registratie
    Sep 2006
    Thanks
    2
    vorige week mijn plaat aangekregen na 3 weken wel totaaltijd, dus naar verzekeringskantoor, die aanvraag verstuurd hebben en plaat in bus
    TRIUMPH speed triple
    Potete sparare qui in qualche luogo sui gamberi?
    dwz waar kan ik hier ergens garnalen schieten?

Registratie
    May 2019
    Thanks
    0
    hier idem dito, ik wacht al twee weken op mijn nummerplaat.

Tegenwoordig kun je je checken hoe lang het duurt voor je aanvraag bij je thuis geleverd wordt.. via deze site :
    http://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub...SIONID=1767763

Dan krijg je te zien wat de status is, bij mij is dat al een tijdje :

De aanvraag is bij DIV op X-05-2019 toegekomen en zal zo snel mogelijk uitgevoerd worden.
    Als je dan verder zoekt op de website vind je het volgende :

Vertraging bij de DIV

Sinds begin mei veroorzaakte de nieuwe informaticatoepassing DivNew ernstige vertragingen en achterstand bij de aanvragen tot inschrijving en schrapping. Logisch gevolg : een toevloed van ontevreden burgers met vragen om uitleg aan de loketten en telefoons van de DIV. Een adequaat antwoord bleef meestal uit.

De vertragingen zijn gedeeltelijk weg gewerkt, en nu kan elke aanvrager op zijn minst de datum van ontvangst van de aanvraag en de evolutie van het dossier nagaan, belangrijke eerste stap naar een gerichte communicatie die rekening houdt met de terechte verwachtingen van de burger.

De vermoedelijke behandelingsduur van de aanvraag ontbreekt echter ! Deze informatie is nochtans essentieel opdat de burger zou weten waaraan zich te houden en wat te verwachten.

De federale Ombudsman vraagt aan de DIV om het publiek aanhoudend en transparant te informeren over de behandelingstermijn van een aanvraag tot inschrijving of schrapping

Ik vind dat onderstreepte deel nogal grappig, vroeger kreeg je je nummerplaten de dag nadien of hoogstens een paar dagen. Hoera Hoera , vooruitgang bij de overheid, vandaag hebben ze een IT platform systeem ontworpen die meerdere zaken kan : 1. het houdt automatisch een vlotte manier van aanvraag consequent tegen
    2. je kunt opvragen wanneer je je nummerplaat kunt verwachten, alleen geven ze enkel en alleen door wanneer zij het hebben ontvangen (het feit dat ze daar een paar dagen voor nodig hebben laten we voor de fun even buiten beschouwing)
    3. en vervolgens laten ze weten dat ze het zo spoedig mogelijk gaan behandelen

Vroeger, je vraagt je nummerplaat aan, en de dag erop in de bus, je kunt je dan ook afvragen wie er zat te wachten op een systeem die je nummerplaat aanvraag bij hield, dat was eenvoudig weg niet nodig aangezien het op een redelijke termijn in orde kwam...

ondertussen wacht ik al twee weken, in het begin zag ik de humor er nog van in, vandaag al een pak minder,...

hmm een leuke eerste post, vanaf nu enkel nog constructieve berichtjes

Registratie
    May 2019
    Thanks
    0
    Update :
    Deze morgen heb ik DIV via callcenter gecontacteerd, vriendelijke dame aan de lijn, ze hebben te veel aanvragen was haar feedback, heb dan vriendelijk geantwoord dat ik wel geduld zal hebben, een uur later was de status al verandert en nu kan ik het via track and trace via Bpost volgen, de status is verandert in : "in productie" wat betekent dat het klaargemaakt word voor verzending.
    Toevallig dat dit direct in orde kwam na mijn telefoontje?

Hopelijk nummerplaten eerstdaags in de bus.

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    1
    25 april nummerplaat aangevraagd voor cbr600 op het DIV kantoor zelf. 26 april plaat en papieren ontvangen... Ga altijd naar het loket gaat het snelst, gewoon online een afspraak maken.

Registratie
    May 2019
    Thanks
    0
    ik neem aan dat dat voor een nieuwe motor is, indien tweedehands dan heb ik begrepen van mijn verzekeraar dat het enkel maar via de post kan..

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    441
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Footloose Bekijk Berichten
    ik neem aan dat dat voor een nieuwe motor is, indien tweedehands dan heb ik begrepen van mijn verzekeraar dat het enkel maar via de post kan..
    Een nieuwe motor kan men gewoon online inschrijven en dan volgt de plaat na ongeveer 2 dagen. Bij een tweedehands kan het niet online maar dan laat ik die papieren bij de verzekeraar in orde maken en dan breng ik die zelf bij de DIV langs. Normaal volgt de plaat dan ook na 2 dagen. Als het via de post opgestuurd is, kan het eerst al 2 dagen duren vooraleer het aankomt en dan moet uw formulier eerst nog die stapel op.........
    “Be yourself; everyone else is already taken.”

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    20
    Ik heb net 2,5 weken op een Q-plaat (motortrailer) moeten wachten, ging ook enkel via post. Eindelijk binnen dus.

Een maat van mij heeft een 2de hands street triple gekocht en wacht al 3,5 weken op de plaat... Vervelend...

Toen ik vorig jaar begin maart de plaat voor mijn moto had aangevraagd was die 4 dagen later al thuis.

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Footloose Bekijk Berichten
    Nieuwe motoren inschrijven is gewoon online en duurt ook maar één dag. Was in mijn geval geen nieuwe meer, gewoon naar verzekering geweest voor een aanvraag tot inschrijving mee te krijgen. Zelf naar DIV en dag erna plaat thuis.
    Laatst gewijzigd door moto-karel; 22-05-2019 om 08:29.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten