Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 19 van 19

Onderwerp: CBR Fireblade 954rr (102002) vs Yamaha R6 (01/2001)

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    88
    Ik zat 2 jaar geleden met dezelfde vraag. Ik twijfelde tussen rsv mille (een dikke 1000cc vtwin) of een cbr600f. Ik heb toen vooral naar het advies van een collega geluisterd die wel wat circuit ervaring had, en de 600 gekocht. Ik ben nu 2 jaar later heel zeker dat dit de juiste beslissing was. Het zal nog lang duren voor de machine de beperkende factor is ipv de piloot (als die moment zelfs ooit komt), en ik moet toegeven dat ik al door 125cc motokes ben ingehaald alsof ik stil stond (meestal die gastjes van de gamma racing cup)

En ge gaat af en toe wel merken dat die 1000cc motoren u voorbij knallen op het rechte stuk, maar als het dan lukt om ze nadien terug bij te benen of zelfs voorbij te steken geeft dat wel heel veel voldoening

Wat ik wel niet meer zou doen is een "gewone" motor kopen, ik zou eerder gaan voor eentje die al iets of wat geprepareerd is.

Ps: dat ge nu als straatmotor een 700 hebt is weinig relevant.
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    229
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    grappig dat mensen een 600 een lichte moto vinden, maar zo is het nu eenmaal in Belgie.
    Zo is het tegenwoordig inderdaad,maar TS vroeg natuurlijk ook 600 of 1000.
    Als je voorstelt om een 650 twin of nog lichter te kopen wordt je gek verklaard.
    De nieuwe trend is zelfs om met een nieuwe 1000 incl. alle toeters en bellen bij de beginners rond te rijden.
    Het rechte stuk opgaan met de tractiecontrole op de meest veilige stand en dan even volle gas,honderd meter te vroeg remmen en dan als een slak door de bocht.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    ik zou ook voor een 600 gaan, is iets veiliger qua highsiders maar geen zekerheid
    ik heb 8 jaar met een 99- r6 gereden tot vorig seizoen de laatste dag het blok naar god was. ik heb mss veel geluk gehad met het blok
    word dit jaar met een gsxr 750, heb geen behoefte aan een 1000.
    menigmaal 1000cc afgedroogd die 150-180pk hadden. is grappig als ze u vragen in de paddock wat ge met die moto gedaan hebt
    en je antwoord dat die met uitzondering van de tandwielen niks aan het blok veranderd is vering ook niet veel speciaals en remmen ook een minimum aan budget veranderd
    het ligt bovenal aan de piloot en dan pas aan de bike. begon nu wel te voelen dat ik de bike op het randje begon te krijgen m. i.
    was mijn 21jarige zoon zijn eerste seizoen uberhaupt op een motor en reed na 5 circuitdagen al 1.22 op mettet
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    323
    zo'n dood hok onder pakweg 10.000rpm en dan dat ( enorme ) eindschot........

maakt het een alles-of-niets fiets

niets zo moeilijk om wat deftig rond te gaan dan een R6 dus geef mij die 954 maar die mij fouten vergeeft

Registratie
    Jan 2010
    Thanks
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NATAS Bekijk Berichten
    zo'n dood hok onder pakweg 10.000rpm en dan dat ( enorme ) eindschot........

maakt het een alles-of-niets fiets

niets zo moeilijk om wat deftig rond te gaan dan een R6 dus geef mij die 954 maar die mij fouten vergeeft
    Een motor dat bij pakweg 7 à 8000rpm spontaan op zijn achterpoten gaat staan zou ik niet echt een dood hok noemen
    en op de meer technische circuits heb ik al dikwijls een duizend het moeten zien afleggen tegen een zeshonderd.
    Bij mij staat de R6 in de categorie van gooi en smijt fietsen geplaatst .
    I feel the need 4 the speed
    speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
    streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
    MT09 SP 2018

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    102
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    grappig dat mensen een 600 een lichte moto vinden, maar zo is het nu eenmaal in Belgie.
    Eveneens geestig dat wanneer een 600 sneller is dan een 1000 dat automatisch aan de motorfiets zelf wordt toegeschreven

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    323
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door black-devil Bekijk Berichten
    Een motor dat bij pakweg 7 à 8000rpm spontaan op zijn achterpoten gaat staan zou ik niet echt een dood hok noemen
    dan lees je voorbij mijn opmerking .... " en dat enorme eindschot "

maar er is al een enorm verschil tussen een CBR600RR en een R6 ( waar de cbr dat eindschot mist maar meer kracht onderin heeft en je je dus veel makkelijker een foute versnelling kunt veroorloven zonder ( spreekwoordelijk ) bijna stil te vallen.

verder maak je de fout een 600cc te veralgemenen
    een er6 is ook een 600

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door black-devil Bekijk Berichten
    en op de meer technische circuits heb ik al dikwijls een duizend het moeten zien afleggen tegen een zeshonderd.
    Bij mij staat de R6 in de categorie van gooi en smijt fietsen geplaatst .
    ik zeg ook niet dat een 1000 de juiste beslissing is, ik zeg WEL dat een R6 om DEFTIG mee rond te gaan zowat de moeilijkste 600 is.

verder snap ik je technisch circuit vergelijking niet, je kan niet voor elk circuit een andere motor kopen ( nuja, gaat wel maar is wat duurder )
    en ik zag al 250cc's dikke 1000's afdrogen..... hell, ik zag al een deauville dikke 1000's afdrogen

moet je de motor niet verwijten maar de piloot

anyway.... wat de TS ook kiest... ik wens hem veel rijplezier

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    229
    Ik heb voor ik mijn circuit R6 kocht altijd met een dikke twin op circuit gereden,dat was in het begin wat aanpassen om die wat meer op toeren te houden,maar meer ook niet.
    Die R6 durf ik vrij snel open te draaien als ik een bocht uit kom,ik weet zeker dat ik dat bij een 954 niet durf/kan,want die licht zijn voorwiel op terwijl ik nog onder hellingshoek zit.
    In mijn ogen is een 600 4-cil voor de meesten de ideale circuitmoto,nog te beheersen maar ook snel genoeg voor een snel circuit.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    0
    Persoonlijk denk ik dat een 600 wat makkelijker is om kennis te maken met circuitrijden. Stuurt gemiddeld wat lichter en zal ook wat schelen in banden. Verder denk ik dat circuitrijden vooral gaat om persoonlijk plezier, of je nu een schreeuwerige 250 tweetakt rijdt, een gillende 600 of een brute 1000. Als Barry Baltus je op zijn 250 op Mettet of op zijn standaard 600 op Spa Francorchamps voorbij knalt dan ben ik overtuigd dat voor de meesten onder ons geldt dat het mannetje op de motor altijd de beperkende factor is. Anders reed ik op Mettet wel 1.07 ipv 1.13 op mijn R6 en op Spa lage ’30-ers ipv hoge 40’ers op mijn R1 nu…

Mooi constant rijden, een leercurve maken, veilig en vlot inhalen, proberen aanpikken wanneer je ingehaald wordt, en op het einde van de dag zonder brokken huiswaarts is wat voor mij circuitrijden zo leuk maakt. Waarom een 600? Omdat het kan! Waarom een 1000? Omdat het kan! Anders reden we op de openbare weg toch ook allemaal met een 125 die niet sneller kan dan 120km/u…?

Keep the sunny side up!

10. The Following 2 Users Say Thank You to Fishing Foggy For This Useful Post:

E.M. (07-06-2019),msxx (07-06-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten