Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: Circuit: Waar te starten & advies moto.

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    2

Circuit: Waar te starten & advies moto.

Dag iedereen,

Even een informatief topicje. Vorig jaar heb ik mijn eerste circuitdag ondergaan met mijn ER6N. Is mij onmiddellijk bevallen en zou mij hierin graag wat verdiepen. Trackdays helpen natuurlijk altijd maar het lijkt mij wel nodig nog lessen te volgen. Wat is jullie ervaring hiermee? Motorsportschool Zolder aan te raden of andere manieren?

En als bijkomende punt. Rijdt nu momenteel zelf met een Z900, maar deze wordt gebruikt als woon-werk verkeerd en vrijetijdsrijden. Beschik niet over een auto. Voor circuit had ik dus graag wat geïnvesteerd. Wat zien jullie, als ervaren piloten, best als eerste circuitmoto? Een beetje binnen de prijsnormen als het kan

Alvast bedankt,
    Glenn

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    195
    Zowel bij Inter-track als Circuitfun krijg je sowieso begeleiding in de voormiddag als je dat wil.
    MSSZ is lang geleden bij mij,maar persoonlijk vind ik Zolder te snel voor een echte "beginner",maar ik weet natuurlijk niet hoe jij rijdt.
    De beste vind ik Clubmot,maar die organiseren er maar enkele per jaar.
    Waar en met welke organisatie heb je gereden en wat vond je er van?

Wat betreft de moto:geef eens een richtprijs i.p.v. binnen de prijsnormen,want die zijn voor iedereen anders.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    465
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    De beste vind ik Clubmot,maar die organiseren er maar enkele per jaar.

https://clubmot.be/circuit-doop/

29 april is volledig uitverkocht.
    05 augustus is in elke groep nog plaats.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Jan 2010
    Thanks
    21
    Op het circuit van Mettet kun je stage volgen via Mertens Riding school : http://mertensschool.com/nl/stages/

welke motor je moet aanschaffen valt moeilijk te zeggen maar met een 600cc om te beginnen zit je meestal goed .
    Wat een aanvaarbare prijsklasse bevat hangt af van Jou wat je er wil aan uitgeven en welke moto je wil
    is het een die volledig circuit klaar staat of een beschadigde moto de je zelf terug wat oplapt zodat hij terug rij en toonbaar is
    I feel the need 4 the speed
    speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
    streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
    MT09 SP 2018

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    6
    Ideale circuits om te starten zijn Croix en Mettet.
    Niet te snel en redelijk technisch.
    Eerst stappen en dan lopen,daarmee bedoel ik,stel vragen aan de ervaren piloten en probeer aan te pikken bij een snellere piloot en kijk hoe hij zijn lijnen neemt.
    Ga niet over je limiet maar pas kleine dingen aan aan je rijstijl.
    De rest komt vanzelf...
    Een 600 of een 1000.... hangt van je rechterpols af imo.
    Een 600 is goed op kleinere circuits maar een 1000 komt tot zijn recht bij het grotere werk

Kwa budget moet je wat duidelijker zijn,maar zga elke moto vanaf 2004 zal goed genoeg zijn om te starten.

Opgelet want eens je de smaak te pakken hebt van circuit....

Have fun!
    gaaaaaz.... !!!

Fireblade 2008 sc59 (exit & Stop Trackgedoe)
    Z1000 2011 (Straatbrommerke)

Registratie
    Sep 2009
    Thanks
    7
    Als eerste circuitmoto best een 600cc nemen imo. Zeer plezant om mee te rijden. En geeft je wat extra foutmarge.

Op je gezicht gaan doe je vroeg of laat toch eens. (of meerdere keren )

kdenk dat je onder de 5000€ we leuk speelgoed vind tegenwoordig. R6 ofzo, vind je overal ook nog veel stukken van moest je iets voorhebben.

Zoek je sowiezo ook een extra set wielen met remschijven. niets zo lastig om banden te vervangen met regenweer
    SOLD: Suzuki gsx-r 600 k8: Picture

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    2
    @Lucasfalt: Mijn eerste ervaring was via Mertens Riding School. Was een introductiestage tot circuit. Veel op bijgeleerd (ook voor op de openbare baan rijden), maar er is nog veel werk aan de winkel. Daarom dat ik echt nog stevige opleidingen wil volgen. Snelheid is fantastisch, maar wil eerst dat mijn techniek goed zit. De andere centra zien er ook wel nog veelbelovend uit.

De richtprijs zou tussen de 3000-3500€ zijn. Advies of waar ik op moet letten altijd welkom

@adventurer: Ziet er niet slecht uit, bedankt voor de link
    @black-devil: Heb ik vorig jaar al eenmaal gevolgd. Zoals hierboven vermeld een fantastische opleiding. Wel nog veel bij te leren
    Zou trouwens heel graag zelf aan een moto sleutelen, maar te weinig ervaring. Nu, onder het principe "je moet altijd ergens beginnen" zou dit ook wel een mogelijkheid durven zijn

@Diablo.one: Alvast mooi geformuleerd advies Het budget ligt rond de 3000-3500€.

Raden jullie trouwens aan om een circuitmoto te kopen die ook op de openbare weg mag om de moto beter te leren kennen?
    Met mijn budget zit ik normaal te kijken op oudere tweedehands moto's. Waar moet ik vooral op letten?

Alvast bedankt iedereen voor informatie
    Glenn

8. The Following User Says Thank You to GlennD180 For This Useful Post:

black-devil (17-04-2019)

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    15
    Aangezien je geen wagen hebt , moet de motor ook straat legaal zijn om naar daar te rijden of heb je hier een oplossing voor ?
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    2
    @BoesP: Haha, jammergenoeg die ervaring in mijn eerste keer ''vrij rijden" al ervaren Daarom dat ik nu een circuitmotor wil, en niet mijn woon-werk verkeer moto wil gebruiken
    @Fredjeuh: Kan een auto gebruiken van van een maat (inclusief aanhangwagen). Dus moet niet straat legaal zijn

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    2
    @BoesP: Haha inderdaad, daarom dat ik een extra moto nodig heb puur hobbymatig. Bedankt voor het advies alvast
    @Fredjeuh: Heb een oplossing daarvoor, dus moet niet straatlegaal zijn

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten