Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 17

Onderwerp: Is dit een teken....?

Registratie
    Dec 2009
    Thanks
    0

Is dit een teken....?

Laatste 2 zondagen heb ik mijn gat op een 3-pitter gezet, is dit een teken???

Om toch maar een voorwoord te geven aan dit ganse. Ik rij sinds 10 jaar met XTX 660 mono-blok (1 versleten en reeds 40.000km de tweede aan het verslijten). Heb er meer dan 100.000km total. Ik doe 80% woon-werk verkeer van 17km binnenbaan (enkel traject)

2 Zondagen geleden beslissen mijn broer en ik om eens een scheepsliften ritje te gaan doen. Mijn broer heft de Triumph Tiger Explorer en ik met XT'ke dus. Ergens tijdens de rit komen we op het idee om een bike-swap te doen. Dus ik smijt mij op den Explorer voor de volgende kilometers. Nadeel was dat zijn zadel nogal laag stond en ik ben 1.90m. Koppeling intrekken om te starten….wtf??? Nu moet ik zeggen dat die Explorer toch wel best aangenaam was om mee rond te bollen. Bochten waren een waar genot om daarmee te doen en het lineair karakter van de motor kon ik ook wel smaken. Bij het afstappen was mijn eerste reactive "Yeah dat was een leuk ritje" en dat zegt veel.
    1200Exp_small.jpg

Vorige zondag opendeur van mijn motoshop. Staan daar wel geen moto's om te testen. En buiten al mijn verwachtingen in viel mijn keuze op de "MT-09 sp". Weeral rekening houden met 1.90m. Tot mijn verbazing had ik daar geen last van. Nogthans lijkt het een kort ding te zijn maar omwille dat ze de voetsteuntjes wat achterwaarts gezet hebben viel dit heel goed mee. Je zit goed recht en hebt een mooi overzicht. En weeral sukkel ik met het starten. Nu hebben ze de startknop weg gehaald! (hoe durven ze!! ) Deze zit nu samen met de kill-switch. Kwestie dat je het weet. Ik vertrek in de STD mode en na een paar kilometers en bochten had ik echt het gevoel van een leuke bak onder mijn kont te hebben. Ook hier viel het lineair karakter van de motor mij op. Dan toch eens "B" mode proberen maar dat stond precies voor "Booring" en dus een sort van Rain mode. Hup naar de "A" modus en daar moest ik dus zijn. A van "Aaaaaahh dat is em". Spijtig genoeg was de testrit na een half uurtje al gedaan maar hadden ze wel een mooie route gekozen. De MT09 sp is zelfs perfect rustig te houden aan lage snelheden (ja ja .. zelfs zone 30 viel dat ding onder bedwang te houden)
    MT09SP_small.jpg.

Ik doe de XT nog niet weg maar 2 X 3-pitters op 1 week tijd….. prober ik mezelf iets duidelijk te maken?
    Dec 2009 Yamaha XT660X.
    QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
    Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
    **You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**

2. The Following 3 Users Say Thank You to Preve For This Useful Post:

coohhooc (16-04-2019),E.M. (16-04-2019),Leville (31-05-2019)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    200
    Ik ben eigenlijk een 2-cil fan,maar een 3-cil kan mij ook zeker bekoren.
    De eerste was een Daytona 675,maar daarbij miste ik toch nog wel wat koppel.
    Mijn MT-09 beviel een stuk beter,en nu heb ik het iets meer toergerichte broertje de Tracer.
    De grote verkoopsaantallen van beiden tonen aan dat er wel meer liefhebbers van zijn.
    Komende vrijdag ga ik de nieuwe versie testrijden.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    188
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik ben eigenlijk een 2-cil fan,maar een 3-cil kan mij ook zeker bekoren.
    Als ik geld en plaats had ik zou voor elke cilinder een machine hebben

Registratie
    Dec 2009
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    Dec 2009 Yamaha XT660X.
    QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    200
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    Ik heb gehoord dat uw 4-cil verkocht is,dus plaats heb je al zeker.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4440
    Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen liggen aan het feit dat je nu met twee motoren met wat modernere technologie dan op de XT gereden hebt...

Registratie
    Dec 2009
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen liggen aan het feit dat je nu met twee motoren met wat modernere technologie dan op de XT gereden hebt...
    Ik heb in het verleden al een paar keer met 4-pitters gereden, maar dat geschreeuw was mijn ding niet. Je moest deze nogal in toerental houden om in het "fun-gebied" te houden. Ook deze zijn al een tijdje geleden en mijn enigste deftig referentiepunt is en blijft mijn XT'ke. Maar ja .. het zou wel kunnen dat elke modernere moto mij een total ander beeld zal geven op wat ik tot nu toe ken.
    Dec 2009 Yamaha XT660X.

9. The Following User Says Thank You to Preve For This Useful Post:

Schussboelie (16-04-2019)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4440
    Begrijp me niet verkeerd he, het kan best dat driepitters je ding zijn.
    Je zou de eerste niet zijn en wellicht ook de laatste niet.
    Vanuit technisch oogpunt is dat inderdaad een zeer interessant concept.

Registratie
    Dec 2009
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Begrijp me niet verkeerd he, het kan best dat driepitters je ding zijn.
    Je zou de eerste niet zijn en wellicht ook de laatste niet.
    Vanuit technisch oogpunt is dat inderdaad een zeer interessant concept.
    @schussboelie Ik heb jou niet verkeerd begrepen en snap jouw standpunt volledig. Vandaar ik ook zei dat mijn ervaring zich eigenlijk limiteerde naar de XT (die ken ik dan ook door en door)
    Wie weet test ik eens een 4-pitter uit nieuwsgierigheid maar had altijd een zwak voor minder dan 4. Vroeger had je maar 1 of 2. Tegenwoordig zijn daar natuurlijk de 3-pitters bij gekomen ook.
    Ik zit teveel met het gevoel van "tijd voor iets anders". Rekening houdende met mijn korte en fillerijke woon-werk verkeer gaat het toch naar een lichtgewicht (onder de 200Kg zou ideal zijn) dat mij makkelijk door de file trekt en ik overall in kan duwen waar ruimte voor is.
    Vandaar de Tiger Explorer nogal uit den boot viel maar verdomme wel een leuke bak voor langere afstanden.
    Dec 2009 Yamaha XT660X.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4440
    Ook eens een moderne staande twin zoals de BMW f850 testen, of zelfs een V-twin, al worden die doorgaans snel zwaarder...

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten