Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 19

Onderwerp: TomTom Rider 550: hoe een opgenomen route exporteren naar laptop?

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3830

Question TomTom Rider 550: hoe een opgenomen route exporteren naar laptop?

ik zit met het volgende probleem: Ik heb gisteren een route opgenomen met mijn TomTom Rider 550 en ik wil die route nu in MyDrive krijgen of er een GPX van op mijn laptop zetten (een MacBook Air zonder sleuf voor een geheugenkaart).

Ik kan de route wel delen via mijn toestel, maar dan krijg ik de melding dat hij die op de geheugenkaart gezet heeft en dat ik die via daar kan transfereren. Allemaal goed en wel, maar mijn laptop heeft geen sleuf om een geheugenkaart in te steken en blijkbaar zet hij die route ook niet automatisch in MyDrive.

Als ik het toestel aan de laptop hang, dan "ziet" Finder de kaart ook niet

Nog mensen die hier tegenaan lopen? Wie kent er een oplossing hiervoor?
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    75
    Verwacht van mij, een Garmin gebruiker met BaseCamp en Windows, geen grote wetenschappen. Maar het lijkt erop dat jouw Rider niet herkend wordt door MyDrive en/of door jouw computer. En dan kom ik hierbij uit, of hierbij

Just my 5 cents :/
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3830
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Verwacht van mij, een Garmin gebruiker met BaseCamp en Windows, geen grote wetenschappen. Maar het lijkt erop dat jouw Rider niet herkend wordt door MyDrive en/of door jouw computer. En dan kom ik hierbij uit, of hierbij

Just my 5 cents :/
    MyDrive herkent het toestel wel, het is Finder die de sd kaart niet vind (pun intended )

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    448
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    ik zit met het volgende probleem: Ik heb gisteren een route opgenomen met mijn TomTom Rider 550 en ik wil die route nu in MyDrive krijgen of er een GPX van op mijn laptop zetten (een MacBook Air zonder sleuf voor een geheugenkaart).

Ik kan de route wel delen via mijn toestel, maar dan krijg ik de melding dat hij die op de geheugenkaart gezet heeft en dat ik die via daar kan transfereren. Allemaal goed en wel, maar mijn laptop heeft geen sleuf om een geheugenkaart in te steken en blijkbaar zet hij die route ook niet automatisch in MyDrive.

Als ik het toestel aan de laptop hang, dan "ziet" Finder de kaart ook niet

Nog mensen die hier tegenaan lopen? Wie kent er een oplossing hiervoor?
    Heb je misschien nog een ander toestel waar dit type kaart in past? Kan zijn dat je een andere driver moet installeren om het gedeelte “kaartlezer” van de TomTom aan de praat te krijgen. Misschien kan je je kaartje proberen in een ander toestel te steken en zo te importeren
    “Be yourself; everyone else is already taken.”

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3830
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keke1983 Bekijk Berichten
    Heb je misschien nog een ander toestel waar dit type kaart in past? Kan zijn dat je een andere driver moet installeren om het gedeelte “kaartlezer” van de TomTom aan de praat te krijgen. Misschien kan je je kaartje proberen in een ander toestel te steken en zo te importeren
    ik vrees van niet nee... maar dat is ook geen oplossing he... en ze kunnen toch moeilijk gaan verwachten dat ik een externe kaartlezer ga aanschaffen - het ding heeft usb, wifi en bluetooth begot, je zou toch mogen verwachten dat het zoiets zonder extra's moet kunnen

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Overzetten via mydrive werkt enkel van de computer naar de 550. De andere richting is via een sd kaartje.

Er zal wel iemand in de buurt een kaartlezer hebben zeker , een usb kaartlezer kost ook het einde vd wereld niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3830
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk Berichten
    een usb kaartlezer kost ook het einde vd wereld niet.
    klopt, maar ik zou eigenlijk eerst zeker willen zijn dat het echt niet anders kan... ik vind het vooral vreemd dat Finder geen SD kaart ziet als ik hem via usb aan mijn macbook hang

Bij de actioncam herkent hij meteen dat er een sd kaart is wanneer ik hem koppel met de macbook.

En ja, ik zou effectief de sd kaart in de actioncam kunnen steken en probleem opgelost, maar ik wil vooral eerst uitvissen waarom dat niet lukt bij de TomTom... en een "driver" (als dat op Mac al bestaat) probleem is het niet, want mijn MyDrive app op de mac herkent de GPS meteen als ik hem aanhang...

weird

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    448
    ik vrees van niet nee... maar dat is ook geen oplossing he... en ze kunnen toch moeilijk gaan verwachten dat ik een externe kaartlezer ga aanschaffen - het ding heeft usb, wifi en bluetooth begot, je zou toch mogen verwachten dat het zoiets zonder extra's moet kunnen
    Je hebt na het aansluiten van je TomTom toch op “importeer routes” geklikt op het toestel he, want anders kan je pc geen verbinding maken met de kaart. Ik vraag het maar omdat ik dit zelf ook wel eens durf vergeten, geen bijbedoelingen hoor
    “Be yourself; everyone else is already taken.”

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3830
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keke1983 Bekijk Berichten
    Je hebt na het aansluiten van je TomTom toch op “importeer routes” geklikt op het toestel he, want anders kan je pc geen verbinding maken met de kaart. Ik vraag het maar omdat ik dit zelf ook wel eens durf vergeten, geen bijbedoelingen hoor
    yup, dat heb ik inderdaad gedaan

10. The Following User Says Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

keke1983 (22-04-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3335
    klopt, maar ik zou eigenlijk eerst zeker willen zijn dat het echt niet anders kan... ik vind het vooral vreemd dat Finder geen SD kaart ziet als ik hem via usb aan mijn macbook hang

Bij de actioncam herkent hij meteen dat er een sd kaart is wanneer ik hem koppel met de macbook.

En ja, ik zou effectief de sd kaart in de actioncam kunnen steken en probleem opgelost, maar ik wil vooral eerst uitvissen waarom dat niet lukt bij de TomTom... en een "driver" (als dat op Mac al bestaat) probleem is het niet, want mijn MyDrive app op de mac herkent de GPS meteen als ik hem aanhang...

weird
    Klote probleem als je favoriete technologie merk 5 jaar te vroeg stopt met sd kaart support

Mijn Tomtom heeft ook share by bluetooth. Is daar niets mee te doen ?
    Laatst gewijzigd door E.M.; 23-04-2019 om 08:09.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten