Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 16 van 16

Onderwerp: Hernia

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    yep

doe hem aan als ik last begin te krijgen bij eendert wat : werk, winkelen, ... paar uurtjes aanhouden en dan is het meestal weer over.

Registratie
    Apr 2007
    Thanks
    0
    **ervaringsdeskundige** ProTip, zoek u een _goede_ osteopaat. Die mannen kunnen echt wel wonderen doen ipv chemique in uw lichaam te depponeren. Ook uw oefeningen doen kan veel helpen.

Jaren geleden bij het leggen van mijn zonnepanelen een hernia opgelopen. Dit voorjaar terug door de rug gegaan op dezelfde plaats. Ondertussen terug in behandeling bij de osteo, en na 3 mnd gaat het de laatste tijd terug beter. Bij mij is het vooral de uitstraling naar de benen die zeer hinderlijk is. Hopelijk volgend jaar terug op circuit, dit jaar niet kunnen rijden
    ZX6R 2011

3. The Following User Says Thank You to StarWing For This Useful Post:

paulsph (20-05-2020)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    373
    Ge kunt geen enkele hernia met elkaar vergelijken.
    Ik heb er 2 onderaan de rug en 1ne in mijne nek.
    Heb ook op 4 facet gewrichten onderaan de rug artrose..
    Door die in mijne nek kan ik niet meer op racers rijden door het naar achter of omhoog houden van mijn hoofd..dus in 2015 hoogpoter gekocht meer rechtop houding.. dit was ook bang afwachten aangezien ik 25j geleden nog met choppers reed en door de hernia in mijn rug deze moeten verkopen heb..
    Het verschil met de hoogpoter en de chopper.. op een chopper zit je gelijk nen bloemzak int zadel, daar waar de hoogpotoer toch nog een iets voorover houding heeft en daarmee min of meer de druk van de onderrug afhaalt..
    Een hernia die naar binnen zit en tegen de zenuwbaan drukt zal altijd last en uitstraling geven..geen uitstraling = vrije zenuwbaan, wat nie wil zeggen dat je geen last of pijn kan hebben..
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

5. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

paulsph (13-04-2020)

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    128

Rug-sparende moto's

Tjah, na +30 jaar motorrijden, +15 verschillende moto's... en een sinds 'mensenheugnis' wrakkige rug moet ik zeggen dat mijn 2 all-road hoogpoters (Triumph Tiger 955i, KTM Adventure) de enige moto's waren/zijn waar ik minder kloppen in de rug mee kreeg (op onze put-en-bultige Belgische wegen). Met de leeftijd verbeterd de rug helaas niet (integendeel). Verscheidene hernia's, degeneratie v/d tussenwervels, bulging enz. Toch rijd ik nog graag heel het jaar door (slechts 4000-5000 km/jaar). Al vele verschillende moto's geprobeerd, op de CB 1300 kan ik het een dagje uithouden (als ik niet teveel op gebroken betonbanen rij maar op asfaltwegen). Probleem: door mijn rugproblemen, (maar wel voorliefde voor classic-oldschool, caferacers, enz.) zie ik mij genoodzaakt om met rugsparende moto's te rijden (hoogpoter/allroad), die mij niet echt aanspreken qua looks & uitstraling. Om toch nog te kunnen rijden, rond nieuwjaar een KTM 1190 Adventure aangeschaft, wel wat spartaans van zadel, een ietwat te futuristische look, maar elektronisch geregelde hoogpoter-veringen.

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StarWing Bekijk Berichten
    **ervaringsdeskundige** ProTip, zoek u een _goede_ osteopaat. Die mannen kunnen echt wel wonderen doen ipv chemique in uw lichaam te depponeren. Ook uw oefeningen doen kan veel helpen.

Jaren geleden bij het leggen van mijn zonnepanelen een hernia opgelopen. Dit voorjaar terug door de rug gegaan op dezelfde plaats. Ondertussen terug in behandeling bij de osteo, en na 3 mnd gaat het de laatste tijd terug beter. Bij mij is het vooral de uitstraling naar de benen die zeer hinderlijk is. Hopelijk volgend jaar terug op circuit, dit jaar niet kunnen rijden
    Starwing, een goeie chiropractor helpt ook goed hoor! Ik ben na 25 jaar regelmatig bij 3 verschillende osteopaten op bezoek te gaan, nu bij een chiropractor terechtgekomen (omgeving Gent). Als er iets geblokkeerd zit in de rug, een goed alternatief!

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    375
    Voor blokkages in de rug zijn chiropractors inderdaad heel goed. Toen ik nog naar de huisarts ging, kreeg ik wat medicatie en na een dag of tien kon ik weer wat stappen en terug gaan werken. Bij de chiropractor op handen en knieen aangekomen in zijn wachtkamer en terug rechtop naar huis gewandeld. Het enige negatieve dat ik hoor ivm blokkages en chiropraxie is dat je het niet te veel mag laten doen. Of dit waar is weet ik niet.
    Maar het ging hier over hernia''s en ik denk niet dat chiropraxie hier veel aan kan doen. Bulging wel volgens mij. Met hernia's kan je amper bewegen zonder dood te gaan. Dus als daar zo'n "kraker" je lichaam al maar in de goede stand zet...
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

9. The Following User Says Thank You to coohhooc For This Useful Post:

paulsph (20-05-2020)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten