Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 91 t/m 100 van 119

Onderwerp: Tips voor motorreis Dolomieten

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    328
    Na de droom de nachtmerrie.
    Snel herstel gewenst.
    Ik denk tussen de regels wel positiviteit te lezen, maar moest je er toch aan beginnen twijfelen raad ik aan je eigen verslag terug te lezen.
    Duidelijk het verslag van iemand die de tijd van zijn leven had.
    S1000XR

2. The Following 3 Users Say Thank You to Antropos For This Useful Post:

Dries B (07-06-2019),Schussboelie (06-06-2019),Tam-Ara (06-06-2019)

Registratie
    Apr 2019
    Thanks
    0
    Voor zij die de buurt van Rovereto wensen te verkennen, enkele impressies van de afgelopen dagen:

Een gebied met enorme afwisseling qua wegen, routes en natuur.

4. The Following 2 Users Say Thank You to TuttoTerreno For This Useful Post:

E.M. (16-07-2019),msxx (19-07-2019)

Registratie
    Apr 2019
    Thanks
    0

Allles tijdens dagtrips van en naar basis Rovereto.

Routes naar de jongste editie van de "Denzel Ostalpen", meerbepaald nrs 67, 68, 69, 70, 71 en 73.

6. The Following 7 Users Say Thank You to TuttoTerreno For This Useful Post:

Chr-Re-ie (16-07-2019),Dries B (23-07-2019),E.M. (16-07-2019),Lucasfalt (17-07-2019),msxx (19-07-2019),Schussboelie (16-07-2019),Skimatti (22-07-2019)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3735
    mooie foto’s!
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    42
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dries B Bekijk Berichten
    Als ik het ooit hervat ga ik in ieder geval niet meer alleen op pad.
    Yow de man.
    De moed niet verliezen. Er zijn duizenden motards die jaarlijks alleen op reis gaan. Vele wereldreizigers zelfs die jaren achter elkaar continenten doorkruisen en zelfs na gebroken benen weer op pad gaan, alleen.

Zelf ben ik eind jaren '90 met mijn 2de moto onderuit gegaan ten noorden van Nice, op een berg steentjes. Ze hadden daar toen immers de gewoonte om de wegen regelmatig te besproeien met fijne gravel, en de bestuurders moeten die dan zelf in de asfalt rijden. Maar als er nog een zee van steentjes ligt, tja, dan is het voor een motorrijder moeilijk om recht te blijven. Dus ik stuur in naar links, lig plots bergaf op mijn rug te glijden over miljoenen steentjes, met de moto naast mij op zijn linkerkant. We komen tot stilstand. Ik zet mij recht en zie de moto op zijn rechterkant liggen, dashboard, spiegels en stuur kompleet plat geslagen. Hij was blijkbaar al schuivend ne keer over de kop gegaan. Wat een geluk dat ik toen - bij tropische temperaturen - mijn kersverse lederen motorpak aan had!!!! Afin, moto recht gezet en 't stof afgeklopt. Met scheef stuur en kromme vork naar 't eerste beste hotel gereden. Daar gebeld met de reisverzekering (ik ga NEVER zonder zoiets naar 't buitenland) en dan per trein naar huis. Moto kwam een paar maand later achter. Het verhaal had natuurlijk anders kunnen zijn indien er tijdens 't schuiven een vrachtwagen over mij had gereden, of als ik de afgrond was ingegleden, of die moto op mij had gehad of zo. Of als ik niet was gevallen had ik in 't volgende dorp misschien een bloedmooi lief aan de haak geslagen. Afin, dat zijn de dingen des levens. If it doesn't kill you, it can make you stronger.

9. The Following 4 Users Say Thank You to Muug For This Useful Post:

Dries B (23-07-2019),E.M. (22-07-2019),Schussboelie (19-07-2019),Skimatti (22-07-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3306
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk Berichten
    Yow de man.
    De moed niet verliezen. Er zijn duizenden motards die jaarlijks alleen op reis gaan. Vele wereldreizigers zelfs die jaren achter elkaar continenten doorkruisen en zelfs na gebroken benen weer op pad gaan, alleen.
    Idd, en zeker als je geprefereerde reisstijl al wat anders is al het gemiddelde (zoals jouw lange rijdagen).
    Ik vrees ook wel voor ongelukken onderweg (zeker in de zeer afgelegen gebieden), maar het zou me niet weerhouden de volgende keer weer solo te gaan.
    Ik zou het solo reizen zelfs niet meer willen missen, ook al had ik steeds de optie om iemand mee te nemen.
    T'is een heel andere manier van reizen en die bevalt me sterk !
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

11. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Dries B (23-07-2019)

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    42
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dries B Bekijk Berichten
    Jas: revit vapor 2 met extra rugprotector:
    Broek: revit factor 4. Heeft gedaan wat ie moest doen, maar impact volledig aan de zijkanten van de knie kan je bijna met geen enkele protectie opvangen.
    Als ik hier even op mag terugkomen... uit ervaring weet ik dat Revit de grootte van zijn protectoren aanpast in functie van het model. De duurste (goretex) pakken hebben de grootste en beste protectoren. Zéker aan de knie. En neen, je kan niet zomaar die beste protectoren apart kopen (afin, je kan dat wel) en die in het minder dure pak steken, want de zakken waarin ze moeten zijn er véél te klein voor. Ze zéggen wel dat het kan maar als je het dan probeert lukt het helemaal niet. Ik spreek uit ervaring, want twee jaar geleden hebben we een Revit-combi gekocht voor mijn vrouw. We hebben geprobeerd om die grotere protectoren in haar nieuwe pak in te passen maar dat was dus hopeloos. Ik vind het haatdragend dat Revit de bescherming ondergeschikt stelt aan de prijscategorie van het pak, en zal het dus ook nooit vanzeleven meer kopen.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    500
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk Berichten
    Als ik hier even op mag terugkomen... uit ervaring weet ik dat Revit de grootte van zijn protectoren aanpast in functie van het model. De duurste (goretex) pakken hebben de grootste en beste protectoren. Zéker aan de knie. En neen, je kan niet zomaar die beste protectoren apart kopen (afin, je kan dat wel) en die in het minder dure pak steken, want de zakken waarin ze moeten zijn er véél te klein voor. Ze zéggen wel dat het kan maar als je het dan probeert lukt het helemaal niet. Ik spreek uit ervaring, want twee jaar geleden hebben we een Revit-combi gekocht voor mijn vrouw. We hebben geprobeerd om die grotere protectoren in haar nieuwe pak in te passen maar dat was dus hopeloos. Ik vind het haatdragend dat Revit de bescherming ondergeschikt stelt aan de prijscategorie van het pak, en zal het dus ook nooit vanzeleven meer kopen.
    Nog even op terugkomen. Ik heb een aantal jaar geleden een beperkte impact gehad (zijdelingse aanrijding met camionette en uiteindelijk gelanceerd over mijn motor). Dat was met fullgear van Rev'it. Het heeft gedaan wat het moest doen, maar sindsdien ben ik kritischer ten aanzien van de pasvorm en vorm van de bescherming. Simpelweg omdat de bescherming van Rev'it te los zat en schaafwonden veroorzaakt heeft.
    Ik klaag niet, want het waren maar schaafwonden, geen breuken. Dus geen enkel verwijt.

Maar nu ik er meer op let en uitgekomen ben bij Dainese ga ik ook nooit meer terug. Nu blijkt ook nog eens dat ik nooit meer last heb van drukpunten op mijn knieën, terwijl ik dat als logisch betiteld had vanwege lange dagen in het zadel met bescherming. Blijkt dus helemaal niet te hoeven...

Pasvorm is het sleutelwoord. Grootte van bescherming helpt vervolgens ook enorm, maar zonder goede pasvorm zal het sowieso niet beschermen.

14. The Following 4 Users Say Thank You to msxx For This Useful Post:

Dries B (23-07-2019),E.M. (23-07-2019),Mister_Ace (23-07-2019),Tam-Ara (23-07-2019)

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    29
    @TuttoTereno: jij kan beter foto's maken dan ik, maar inderdaad een heel mooi gebied! (en schoon volk in de stad )

Kleine update van mijn kant: ik kan al terug een beetje lopen, kruisbanden moeten voorlopig niet geopereerd worden, dus da's positief nieuws. De moto wil ik opmaken zodat ik volgend voorjaar terug kan rijden. De goesting is er zeker niet minder op geworden, ik zit de laatste weken alweer veel filmkes van de verschillende passo's te bekijken...

Vroeger heb ik nog veel op de Nurburgring gereden (auto) en onlangs zag ik iets passeren van een van de mensen daar waar ik wel even bij heb stilgestaan:

Schermafbeelding 2019-07-23 om 21.15.54.jpg

Redelijk confronterend voor mij op dit moment. Ik denk dat ik dacht dat ik met mijn 14000kms voor vertrek ondertussen al wel wat ervaring had, de meeste kameraden die rijden doen er maar 2-3000 per jaar. Wanneer ik nadenk hoe vlot ik de dagen voor het accident soms gereden heb was het misschien maar een kwestie van tijd vooraleer het fout zou gaan. Om heel eerlijk te zijn: er lag koelvloeistof of olie op de weg, maar ik meen me te herinneren dat ik net voor de valpartij ook een blik op de gps geworpen heb om de komende bochten in te schatten. Wellicht had ik anders kunnen reageren wanneer ik mijn blik op de weg had gehouden. Beginnersfout...

Nu, van alles probeer je te leren, dus ik heb me een aantal zaken voorgenomen:

- Kijken of ik in 2020 een paar rijvaardigheidstrainingen kan volgen, zodat reacties op onverwachte situaties in een veilige omgeving verbeterd kunnen worden. Iemand tips, want het aanbod is zeer divers? Geen praktijkexamen nabootsing, dat lukt allemaal wel.

- Niet meer te hevig zijn in de zin van veel te vroeg op het jaar willen rijden of te veel km's op een dag willen maken wanneer er daarna nog meerdere rijdagen volgen. In februari dit jaar heb ik nog ijsplekken in Luxemburg gehad, maar ik wou veel te graag rijden. Dat zijn echt onnodige risico's. Een rijdag van 11u gepland die op vakantie uitmond in een dag van 15u is niet ok, zeker als je de dag nadien weer een 500km wil rijden.

- De eerste jaren niet meer alleen op verlof gaan. Eerst km's maken en ervaring in verschillende omstandigheden opdoen. Bijkomend doe ik het mijn ouders niet meer (onmiddellijk) aan, mijne pa wou mij maar 1 keer komen halen in Italië. Misschien is Frankrijk nog een optie Over een aantal jaren wil ik wel terug solo reizen, want het lag me echt wel.

- Een reisverzekering afsluiten bij een volgende reis.

- De GPS voorlopig niet meer gebruiken als "copiloot" om de komende bochten in te schatten

- Volgend jaar ook een aantal forumritten bijwonen (maximaal in de groep "vlot" ) om te leren van andere motorrijders

In ieder geval staat in 2020 opnieuw een reisje naar de Dolomieten op het programma, met zoals dit jaar de mogelijkheid om uit te wijken richting Vercors/Cevennen. Daar rijden kan je bijna niet vergelijken met rijden in de Ardennen en al zeker niet met rijden hier in Noord-Limburg.

Goede info trouwens wat de motorkledij betreft. Ik zit met het probleem dat ik nogal een afwijkend postuur heb. Lees kort en gezet
    De leren pakken passen gewoon niet over mijn bovenbenen of doen dat wel, maar zijn dan zelfs in verkorte vorm nog te lang. Bedoeling was om in 2020 een maatpak te laten maken, maar dat budget gaat nu naar de herstelling en andere "basismotorkledij". Helm is trouwens al gekocht in de solden

Merci trouwens allemaal om er mede voor te zorgen dat de goesting niet weg is!
    Laatst gewijzigd door Dries B; 23-07-2019 om 21:58.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3306
    probeer een paar forum ritten in bochtenland te doen (of meet & greet).
    Een ervaren voorrijder volgen kan zeer leerrijk zijn ! (ik heb leren rijden achter scarver).
    Vooral als je ritjes kan doen waar de voorrijder onbekend is met het terrein, en waar hij zelf iets defensiever moet rijden omdat hij zelf alle opties na het zicht moet openhouden.
    Iemand volgen die de weg 100% kent is enkel leerrijk om je rijtechniek bij te schaven maar niet echt om je kijktechniek bij te schaven of om veilig onbekende bochten in te gaan.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

17. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Dries B (24-07-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten