Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 29101112
Resultaten 111 t/m 119 van 119

Onderwerp: Tips voor motorreis Dolomieten

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    29
    Wat het pak op maat betreft: ik ben al eens een halve (!!!) dag aan het passen geweest bij FC moto en motorkledingcenter. Pakken van Revit, Alpinestarts, Dainese, Held, Macna, ... Niks dat ook maar in de buurt komt van ok pasvorm, hele grote teleurstelling toen. Broekspijpen te lang, bovenbenen en kuiten die moeilijk passen, mouwen te lang, ... waardoor protectie niet goed zat.

Nu, 1 jaar later ben ik wel 9kg kwijt, alleen zit dat vooral rond het penske en niet op de bovenbenen. Ik zal misschien in januari met de solden nog eens een bezoekje brengen aan FC-moto. Motocard is enkel online vermoed ik?

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    29
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TuttoTerreno Bekijk Berichten
    IK denk dat het slimmer is om niet met de remorque/autostrade naar de Alpen/pyreneen/Vercors/... te crossen. Als ge over kleine kutbaantjes per motor daar naartoe rijdt, bent ge al een paar dagen bezig, en wordt de "moeilijkheidsgraad" geleidelijk hoger (Ardennen, Vogezen- Jura/schwarzwald-Schwäbische Alb, ... Alpen). Uw "gevoel" neemt geleidelijk toe, en uw "bochtenlezen" ook.

Wat bescherming betreft: Stel dat ge terwijl het misgegaan is, efkes de tijd kon stoppen om een wens te doen over welke soort kledij ge eigenlijk had willen aanhebben, ongeacht de prijs. Wel, dát gerief is wat uw budget bepaalt, en niet omgekeerd.
    En daarbij, zulke kledij gaat jarenlang mee.
    Hoog kwalitatieve handschoenen worden vaak vergeten, hoewel ze in 95% van de (motoronge-)vallen absoluut essentieel zijn, en zelfs MotoGP exemplaren...perfect betaalbaar zijn.

Ik zie ook af en toe rijders die on-ge-loof-lijk goed met de motor kunnen rijden en met X-ray blik door bergen kunnen kijken. Ik zou dat ook graag kunnen. Heel graag.
    Maar de openbare weg is geen circuit en er vallen echt nergens prijzen te verdienen.

Als ge meer dan 50% van uw rij- "kunnen" moet inzetten om op de baan te blijven, zijt ge fout bezig. Maar dat had je hopelijk zelf al - proefondervindelijk- door.

Als ik ertegen zondig en vaststel dat ik in de "flow" kom - ideale bochten, almaar sneller, vlotter, meer gefocust, nog sneller, ... - > stoppen, afstappen, benen strekken, waterke drinken, ...
    Dat zijn de gevaarlijkste momenten, waar er lang geen 50% reserve meer is.

Trouwens, als ge echt wilt tonen wat ge kunt, schrijf u in voor de eerstvolgende trial of MX wedstrijd en verbaas de wereld.

de rest staat in Art. 15 van de congolese grondwet: Tirez votre plan.
    Ik begrijp wat je bedoelt met geleidelijk aan opbouwen, maar die remorque is ook uit financiële overwegingen: nu rij ik gratis naar het zuiden (firmawagen) en kan ik mijn verblijf daar een serieus stuk goedkoper maken door met de tent te gaan en zelf regelmatig te koken. Ook voor daguitstappen naar Lux wil ik deze gebruiken. De 2u heen en 2u terug is niet veel aan, ik kom wat fitter aan/thuis en bespaar de naft/onderhoud/... voor de moto. Bijkomend, met mijn gestalte en tanktas voor en drybag achter kreeg ik vorig jaar in het Zwarte Woud echt wel moeilijkheden met het opstappen. Dus zoveel gerief meenemen is geen optie.

Handschoenen zou ik dan ook willen upgraden, maar ook daar ben ik gene gemakkelijke Ik krijg vaak tintelingen in de handpalm, wat ik pas na meerdere uren rijden merk. Vandaar ook al derde paar handschoenen op 1 jaar tijd, en deze zitten me echt wel gemakkelijk.

En wat het boven eigen kunnen rijden betreft: ik denk dat ik af en toe ruim boven die 50% zat, gelukkig heb ik regelmatig de reflex gehad van te stoppen wanneer ik te erg in de flow kom.
    Laat duidelijk zijn: ik ben zeker geen 'bochtenridder' en ben ook iemand die niet instant in de flow zit, hier heb ik meerdere km's aan goede bochten voor nodig zodat ik geleidelijk aan kan opbouwen. Een afrit dik sportief nemen is dus niet aan mij besteed.
    Echter is een gezapig "toertempo" ook niks voor mij. Ik geniet echt van "vlot" rijden zonder zot te doen.

Alé, ik ben door het accident weer met mijn 2 voeten op de grond gezet, mag blij zijn dat ik dat nog kan doen, en wil me graag verder bekwamen in hetgeen ik zoveel plezier uit haal.

Mijn "talenten" laten zien op een trial lijkt me niet zo'n goed idee

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3337
    IK denk dat het slimmer is om niet met de remorque/autostrade naar de Alpen/pyreneen/Vercors/... te crossen. Als ge over kleine kutbaantjes per motor daar naartoe rijdt, bent ge al een paar dagen bezig, en wordt de "moeilijkheidsgraad" geleidelijk hoger (Ardennen, Vogezen- Jura/schwarzwald-Schwäbische Alb, ... Alpen). Uw "gevoel" neemt geleidelijk toe, en uw "bochtenlezen" ook.
    Je bent er wel een paar extra dagen mee kwijt,
    Je hebt wel gelijk over de "training". Maar dat stuk leer je gewoon door veel op onbekend bochtenterrein te gaan rijden.

Wat bescherming betreft: Stel dat ge terwijl het misgegaan is, efkes de tijd kon stoppen om een wens te doen over welke soort kledij ge eigenlijk had willen aanhebben, ongeacht de prijs. Wel, dát gerief is wat uw budget bepaalt, en niet omgekeerd.
    En daarbij, zulke kledij gaat jarenlang mee.
    Hoog kwalitatieve handschoenen worden vaak vergeten, hoewel ze in 95% van de (motoronge-)vallen absoluut essentieel zijn, en zelfs MotoGP exemplaren...perfect betaalbaar zijn.
    Zulke kledij gaat spijtig genoeg niet altijd jarenlang mee. Op't forum zijn er veel problemen te vinden met de high end gore tex paken die ook nog degelijk verluchten en dit van de beste merken. Meeste problemen zijn met waterdichtheid.

Je hebt wel een groot punt ivm handschoenen.
    Voor een sportieve handschoen zou ik wel niet naar de MotoGP exemplaren gaan (de meest sportieve). Deze hebben ook andere eigenschappen zoals een dunner leer aan de grip kant, voor betere feel met het handvat. Dat leer slijt van zijn eigen. (mijn Dainese sport handschoenen van 250€ waren na 30K erdoor ... terwijl de beschermende delen nog volledig OK waren).

Als je de kwetsure statistieken ziet zijn er wel een paar zaken die ferm opvallen, en waar de meeste geen bescherming voor dragen, terwijl die er wel is.
    Gebroken ribben etc ... Je crasht en je vliegt tegen je stuur. --> Borstbeschermer ... de meeste rijden er niet mee rond, ik zweer erbij. Met de Lux rit was er nog iemand naar de start gecrashed op lage snelheid, een dom akkefietje van een accident, maar toch gebroken ribben.
    Gebroken sleutelbeen en nek kwetsures: iedereen focust op de helm, en terrecht. Maar eens de helm de eerste impact neemt en den binnekant van uw schedel beschermt, gebeurt het vaak dat je met je helm je sleutelbeen breekt (helm ertegen), of dat je een netkwetsuur hebt. Een degelijke nek bracelet reduceert dit risico met +50%. Ik denk dat sommige vd airbag pakken dit ook ferm reduceren.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4514
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Je bent er wel een paar extra dagen mee kwijt,
    Je hebt wel gelijk over de "training". Maar dat stuk leer je gewoon door veel op onbekend bochtenterrein te gaan rijden.

Ik ben er ook niet van overtuigd dat de Alpen en Pyreneeën moeilijker zijn dan de Ardennen of het Zwarte Woud.
    Integendeel zelfs...

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    508
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dries B Bekijk Berichten
    Wat het pak op maat betreft: ik ben al eens een halve (!!!) dag aan het passen geweest bij FC moto en motorkledingcenter. Pakken van Revit, Alpinestarts, Dainese, Held, Macna, ... Niks dat ook maar in de buurt komt van ok pasvorm, hele grote teleurstelling toen. Broekspijpen te lang, bovenbenen en kuiten die moeilijk passen, mouwen te lang, ... waardoor protectie niet goed zat.

Nu, 1 jaar later ben ik wel 9kg kwijt, alleen zit dat vooral rond het penske en niet op de bovenbenen. Ik zal misschien in januari met de solden nog eens een bezoekje brengen aan FC-moto. Motocard is enkel online vermoed ik?
    Je hoeft toch geen pak te kopen?

Net om de reden welke jij aanhaalt heeft Dainese (en andere merken evenzeer) een lijn met broeken en een lijn met jassen.

Het is wat afhankelijk van de pasvorm, mijn jassen zijn 54 of 110 (lengtemaat van 54)
    Mijn broeken zijn dan weer 56 of 110

En bij Rev'it had ik voldoende aan een 104 voor mijn broek.

Een pak past mij ook zelden écht goed Maar ben nu perfect content.

Registratie
    Apr 2019
    Thanks
    0

Euh, een maatpak is geen pak met toevallig de juiste maat, he.
    Voor een maatpak meten ze je op, en maken dan het pak volgens die afmetingen.

Dat past gelijk een tweede huid.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    533
    Wat het pak op maat betreft: ik ben al eens een halve (!!!) dag aan het passen geweest bij FC moto en motorkledingcenter. Pakken van Revit, Alpinestarts, Dainese, Held, Macna, ... Niks dat ook maar in de buurt komt van ok pasvorm, hele grote teleurstelling toen. Broekspijpen te lang, bovenbenen en kuiten die moeilijk passen, mouwen te lang, ...
    Euh, een maatpak is geen pak met toevallig de juiste maat, he.
    Voor een maatpak meten ze je op, en maken dan het pak volgens die afmetingen.

Dat past gelijk een tweede huid.

Ik heb zo'n vermoeden dat Dries B het verschil kent, en net daarom een maatpak in overweging neemt...

Dus het is eerder de keuze tussen rijden met confectiekledij vs pas later op het 2020 seizoen rijden met maatkledij... (En geen motorvakantie)
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    29
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Ik heb zo'n vermoeden dat Dries B het verschil kent, en net daarom een maatpak in overweging neemt...
    Klopt

Voorkeur zou nu uitgaan naar Damen, mijn pa heeft er een van mjk, maar dat ging al vlot boven de €1500.
    Maar dat is pas voor 2021! Ik denk dat ik beter een paar €100 meer betaal voor een perfect zittend pak dan minder voor een dat maar zozo zit.

Bijkomend ben ik terug extra aan het sporten en is de doelstelling nog eens -8kg, maar dat gaat niet lukken voor de solden denk ik

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    221
    Klopt

Voorkeur zou nu uitgaan naar Damen, mijn pa heeft er een van mjk, maar dat ging al vlot boven de €1500.
    Maar dat is pas voor 2021! Ik denk dat ik beter een paar €100 meer betaal voor een perfect zittend pak dan minder voor een dat maar zozo zit.

Bijkomend ben ik terug extra aan het sporten en is de doelstelling nog eens -8kg, maar dat gaat niet lukken voor de solden denk ik
    Ik heb ook eerst een paar niet goed passende pakken terug moeten verkopen met flink verlies.
    Nu een MJK maatpak en het kost inderdaad meer,maar het zit perfect,en je kan ook kleine details die een groot verschil kunnen maken (gratis) laten veranderen
    Het kost dus uiteindelijk niet veel meer,zeker niet als je eerst andere pakken met verlies weer moet verkopen.
    En ik heb het mijne tijdens een winterpromo gekocht,toen het maatwerk gratis was,ik heb dus de gewone prijs betaald + extra's die ik wilde.
    Ik heb geen idee of ze dat elke winter doen.
    BOCHTJES PIKKEN

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten