Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 20

Onderwerp: Hoe vering/demping testen?

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    161

Hoe vering/demping testen?

Waar ik mij nu al een tijdje vragen bij stel...

Mijn GSa is 11 jaar oud en heeft binnenkort 100.000km op de teller.
    De vering/demping is vooraan & achteraan nog origineel (met ESA).
    Ik heb de GSa nooit als nieuw bereden, dus kan niet goed inschatten hoe de vering/demping er aan toe is.
    Olie verliezen doet hij niet (alleh, niet langs de vering, we praten voor alle duidelijkheid niet over het blok ).

Maar wanneer weet je dat revisie nodig is?
    Kan je dit testen/laten testen, zonder dat ze automatisch mij een offerte van 1000euro bezorgen om alles te reviseren/vervangen/....)
    ik weet dat goede ophanging een wereld van verschil kan betekenen voor een motor...

toen mijn CB terugkwam met progressieve vering, was ik enorm opgetogen over het comfort, maar ook over de stabiliteit die ik terug kreeg...)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3912

Hoe vering/demping testen?

Ik kan me inbeelden dat het al heel lang geleden is dat de olie en de rubbers vervangen zijn op die vorken. Dus: als ik jou was zou ik de vorken even laten reviseren door bijvoorbeeld BCM - je moet er wel even voor naar Houthalen rijden, maar dan ben je ineens zeker dat je iemand hebt die alleen gaat doen wat er echt nodig is en er een eerlijke prijs voor vraagt.. Dat gaat je echt geen € 1000 kosten. En laat hem dan ineens ook de voorspanning en demping goed afstellen. Als je iets verder zou willen gaan, kun je natuurlijk ook de veren die in de vorken steken vervangen, aangepast aan jouw gewicht en rijstijl.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Ik kan me inbeelden dat het al heel lang geleden is dat de olie en de rubbers vervangen zijn op die vorken. Dus: als ik jou was zou ik de vorken even laten reviseren door bijvoorbeeld BCM - je moet er wel even voor naar Houthalen rijden, maar dan ben je ineens zeker dat je iemand hebt die alleen gaat doen wat er echt nodig is en er een eerlijke prijs voor vraagt.. Dat gaat je echt geen € 1000 kosten. En laat hem dan ineens ook de voorspanning en demping goed afstellen. Als je iets verder zou willen gaan, kun je natuurlijk ook de veren die in de vorken steken vervangen, aangepast aan jouw gewicht en rijstijl.
    In de voorvork van GSa zitten er toch geen veren? Dat is toch centrale unit. K denk na 100000km een revisie geen slecht idee is. Vering veranderd maar heel langzaam maar als je dan revisie voel je het verschil wel degelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-T320 met Tapatalk

4. The Following User Says Thank You to brommerke1 For This Useful Post:

DavyDavy (13-05-2019)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3912
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brommerke1 Bekijk Berichten
    In de voorvork van GSa zitten er toch geen veren? Dat is toch centrale unit. K denk na 100000km een revisie geen slecht idee is. Vering veranderd maar heel langzaam maar als je dan revisie voel je het verschil wel degelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-T320 met Tapatalk
    ah, in that case: negeer het zinnetje over veren vervangen dan maar
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    telelever vooraan Tamara

veringen verliezen langzaamaan hun goede werking. je merkt het pas na een servicebeurt. na 100.000km mag dat wel eens.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3402
    De vorkolie vervangen zou elke 2 jaar moeten gebeuren of elke 40K dacht ik.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    229
    En ik vermoed dat niet iedereen zomaar aan dat ESA systeem kan werken,daar is waarschijnlijk wel wat speciaal gereedschap voor nodig.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3402
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    En ik vermoed dat niet iedereen zomaar aan dat ESA systeem kan werken,daar is waarschijnlijk wel wat speciaal gereedschap voor nodig.
    dirjax gaf aan dat voor ESA het enkel kan door een BMW dealer ofzo.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Misschien 't moment om 'm te verkopen. Je denkt een zaakje te doen door 'm te houden, maar 't is en blijft nog altijd "maar" een BMW, hee

Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    161
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Misschien 't moment om 'm te verkopen. Je denkt een zaakje te doen door 'm te houden, maar 't is en blijft nog altijd "maar" een BMW, hee

't Zal aan mij liggen (das mijn persoonlijke mening) dat ik niet snap, hoe ik door middel van jouw (persoonlijke) feedback mijn vering/demping kan testen.

Om er even dieper op in te gaan:
    Ondanks dat ik wat vertrouwen verloren ben door in panne te vallen, rijd ik wel graag met die GSa.
    En persoonlijk vind ik dat ik zelfs vrij goed kan rijden met dat ding...

Als ik dat vertrouwen kan terugwinnen, zie ik dus geen reden waar om ik hem zou verkopen.
    En zie ik ook geen reden waarom ik daar "een zaakje" zou aan doen.

Elke motor die je koopt zal op een moment aan waarde verliezen.
    Er zijn er maar weinig die aan waarde winnen.
    Zaakjes doe je dus zelden ;-)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten