Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: BMW GS1200 Adventure afstellen tijd knipperlichten

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    2

Question BMW GS1200 Adventure afstellen tijd knipperlichten

Hopelijk kan er mij hier op dit forum iemand van mijn probleem/onzekerheid afhelpen, ik rij dus met een gs van 2018 en als ik links of recht indraai blijven mijn richtingsaanwijzers minuten pinken totdat ik deze afzet of na enkele minuten deze vanzelf stoppen.
    Nu is mijn vraag, kan dit niet ingesteld worden zodat deze sneller afvallen, volgens vrienden zeggen ze dit kan door uw dealer ingesteld worden na een bepaalde tijd, maar ook na een bepaalde afstand.
    Volgens mijn dealer staan die nu echt op de minimum tijd afgesteld, maar als dat de minimum is vind ik dit echt oneindig lang duren.
    Zijn er hier mensen die mij hierover de juiste info kunnen geven?
    Alvast bedankt voor de reactie's
    It's okay to talk to yourself, but you should start to worry if you begin to answer back

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Werkt jouw ABS en/of TCS wel ? Lijkt mij sterk dat de dealer dit niet zou gecheckt hebben, of dat er geen alarm zou afgaan, maar als de nodige ABS sensor niet werkt, dan zijn er ook geen inputs waardoor het systeem weet dat de afstand om de knipperlichten uit te zetten bereikt is...

Stond vroeger (K1300S uit 2010) af-fabriek op 200m, ik herinner mij dat dit door de dealer verzet is geweest naar de maximum afstand (800m), en uitschakelen was niet mogelijk (jammer genoeg). Tijd-gebaseerd uitschakelen was er niet mee mogelijk (of was niet ter sprake gekomen). Maar dat was bijna 10 jaar geleden, en 't was een ander model, dus misschien niet écht vergelijkbaar ...
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Werkt jouw ABS en/of TCS wel ? Lijkt mij sterk dat de dealer dit niet zou gecheckt hebben, of dat er geen alarm zou afgaan, maar als de nodige ABS sensor niet werkt, dan zijn er ook geen inputs waardoor het systeem weet dat de afstand om de knipperlichten uit te zetten bereikt is...

Stond vroeger (K1300S uit 2010) af-fabriek op 200m, ik herinner mij dat dit door de dealer verzet is geweest naar de maximum afstand (800m), en uitschakelen was niet mogelijk (jammer genoeg). Tijd-gebaseerd uitschakelen was er niet mee mogelijk (of was niet ter sprake gekomen). Maar dat was bijna 10 jaar geleden, en 't was een ander model, dus misschien niet écht vergelijkbaar ...
    Ja, de ABS die werkt, deze heb ik vorige week in Frankrijk nog getest en TCS heeft ook alles onder controle. Toen we in Grenoble bij een BMW dealer waren voor en probleem bij mijn collega had ik die vraag ook gesteld en volgens hem kan mijn dealer dit instellen. Ik denk om eens naar een andere dealer te gaan en mijn probleem voor te leggen.
    Alvast bedankt voor het interessant antwoord
    It's okay to talk to yourself, but you should start to worry if you begin to answer back

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Pinkers kunnen op 2 manieren verwarring zaaien. Niet aanzetten , bmw he :-) :-) :-) :-) (of te vroeg automatisch uitspringen) en blijven knipperen terwijl je gewoon rechtdoor gaat.

Het 2é is 1000 keer gevaarlijker dan het eerste want kan iemand uit een zijstraat voor je wielen laten oprijden. Daarom vind ik het niet slecht dat de pinkers automatisch uitgaan. En jouw 2 minuten (spreekwoordelijk veronderstel ik) zijn dus niet zo slecht , lang genoeg op een verkeerswisselaar. En maak er een gewoonte van ze zelf uit te zetten , en zou je het vergeten dan gaan ze na een tijdje vanzelf uit.

Ik moet (GS 2017) op een snelweg verkeerswisselaar , 2 keer duwen anders zijn ze te vroeg uit..... nog eens drukken =opnieuw hele tijd.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

5. The Following User Says Thank You to jamez For This Useful Post:

tgroentje (15-05-2019)

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Ik heb er vandaag op gelet. Bij mij springt de pinker af na een seconde of 15 , 300 meter .

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

7. The Following User Says Thank You to jamez For This Useful Post:

tgroentje (15-05-2019)

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    2
    Vandaag naar de dealer geweest, en blijkbaar stonden deze al op de minimumtijd ingesteld, bijna 500 meter rijden alvorens ze vanzelf terug uitgaan. Dus zal het zoals vroeger terug knopje drukken worden

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3

BMW GS1200 Adventure afstellen tijd knipperlichten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tgroentje Bekijk Berichten
    ......richtingsaanwijzers minuten pinken totdat ik deze afzet of na enkele minuten deze vanzelf stoppen......
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tgroentje Bekijk Berichten
    bijna 500 meter rijden alvorens ze vanzelf terug uitgaan.......
    Ik weet het ! Sneller rijden meerdere minuten over 500 meter , die sensor krijgt gewoon te weinig pulsen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

10. The Following User Says Thank You to jamez For This Useful Post:

E.M. (16-05-2019)

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk Berichten
    Ik weet het ! Sneller rijden meerdere minuten over 500 meter , die sensor krijgt gewoon te weinig pulsen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Of juist andersom en trager rijden zodat mijn voorwiel steeds op de grond blijft alhoewel, dat zal het probleem niet zijn

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten