Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 25

Onderwerp: Nieuw avondschool project: CBR600RR 2008

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3915
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hunter Guy Bekijk Berichten
    Tam-ara
    kijk eens volgende na
    https://www.youtube.com/watch?v=Yk21gcxxcCs
    Goeie tip! Bedankt!
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    merci en ja, die sleutel... lucasfalt stelde voor van toch maar eerst een duplicaat te laten maken voor ik hem ga rechtplooien. Contactslot overbruggen had ik ook al aan gedacht, maar Honda heeft zo'n HISS systeem waarbij de sleutel blijkbaar aanwezig moet zijn, want anders wilt em niet starten. BCM dacht dat em wel recht te plooien zou zijn, dus ik ga dat eerst es proberen en dan zien we wel weer. Lukt dat niet, en is het duplicaat niet bruikbaar, dan kan ik nog kijken of het te overbruggen is.

Ja, die koppeling moet ik inderdaad eens bekijken om te zien wat er mogelijk is. Een langere hendel steken heeft ook al iets geholpen.

Ik zou de koppeling/versnellingsbak sowieso wel es open willen gooien, want hij gaat ook heel moeilijk in neutraal als ik net van circuit kom. Als ik het contact dan even uit zet en weer aan, en ik zet em met de hand in neutraal dan lukt het wel. Geen idee waarom...
    Voor het contactslot vindt je op internet printplaatje om HISS te overbruggen. Prys iets van 45€ dacht ik. Koppelling moeilijk in neutraal kan ook komen door ingelopen koppelingsklok

Verstuurd vanaf mijn SM-T320 met Tapatalk

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    229
    Een andere simpele manier om het HISS systeem uit te schakelen,is de ring antenne van het contactslot halen,en die samen met de chip ergens onder je frame/tank weg te steken.
    Dan kun je verder gewone (goedkope) sleutels zonder chip gebruiken,want de chip zit al op de ring antenne.
    BOCHTJES PIKKEN

4. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Tam-Ara (20-05-2019)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3915
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Een andere simpele manier om het HISS systeem uit te schakelen,is de ring antenne van het contactslot halen,en die samen met de chip ergens onder je frame/tank weg te steken.
    Dan kun je verder gewone (goedkope) sleutels zonder chip gebruiken,want de chip zit al op de ring antenne.
    Ja, zoiets zei Carlo ook al. Maar eerst toch es zien of we hem nie rechtgeplooid krijgen.

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3915

Nieuw avondschool project: CBR600RR 2008

De tank staat er terug op (alleen pastten de bouten van de oude tank niet in de nieuwe dus ik wacht nog op nieuwe bouten), en voor de rest heb ik een beetje met het bandenmachien gespeeld vandaag.

Als ge dat bij Banden Ronnie ziet, dan lijkt dat niks in zijn eigen, tot ge dat zelf es probeert maar uiteindelijk toch gelukt om de banden van de velgen te halen (plus een beetje lak) en dan de lagers te verwijderen (dank u smiley!), dus die kunnen nu gepoederlakt worden. In’t glanzend zwart, want daar ziede het minste vet op hangen soms moet een mens praktisch zijn in’t leven

Maandag doen we verder: tank vastzetten, luchtfilter reinigen, voetsteuntjes bevestigen, radiator lassen...

En morgen naar de kine om bekken en benen te laten losmasseren. En een duplicaat van de sleutel laten maken.

En 1380 folie van 3M bestellen om de kuipen te wrappen.

Langzaam maar zeker...

7. The Following 3 Users Say Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

coohhooc (21-05-2019),Drummer (21-05-2019),E.M. (21-05-2019)

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    161
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    En morgen naar de kine om bekken en benen te laten losmasseren. En een duplicaat van de sleutel laten maken.
    Ah, kan uwe Kine duplicaten van sleutels maken?
    Speciaal, die van mij doet dat niet....

Ik bedoel: Goed bezig!
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

9. The Following 4 Users Say Thank You to Koeno For This Useful Post:

Antropos (22-05-2019),E.M. (22-05-2019),keke1983 (22-05-2019),Lucasfalt (22-05-2019)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    340
    En zeggen dat je interesse nog niet zo lang geleden tijdens "hoe span ik mijn ketting" al verloren was bij "draai de moer van de achteras los".
    Goe bezig Tamara, komt in orde.
    ( btw, ouwe tank nog niet weggooien, met compressie krijg je die waarschijnlijk weer goed, kan maar eens van pas komen)

En btw, op blinkend zwarte velgen zie je de vetspetters niet maar wel het stof dat daar in plakt, kan je beter voor roze gaan en zeggen dat het de bedoeling is roos te besmeuren
    S1000XR

11. The Following User Says Thank You to Antropos For This Useful Post:

Tam-Ara (22-05-2019)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3915
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antropos Bekijk Berichten
    En zeggen dat je interesse nog niet zo lang geleden tijdens "hoe span ik mijn ketting" al verloren was bij "draai de moer van de achteras los".
    Goe bezig Tamara, komt in orde.
    ( btw, ouwe tank nog niet weggooien, met compressie krijg je die waarschijnlijk weer goed, kan maar eens van pas komen)
    Hahaha, echt he! Maar toen had ik iemand aan wie ik dat kon toevertrouwen he

Ik had indertijd beter geluisterd toen je moeite deed om het me aan te leren. Maar je kent mij he: eigenwijs

Had ik toen geweten hoe interessant ik het allemaal zou vinden

De oude tank ligt veilig in de garage, merci voor de tip.

Registratie
    Sep 2009
    Thanks
    8
    Succes met het herstel! Serieuze crash wel precies
    SOLD: Suzuki gsx-r 600 k8: Picture

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3915

Nieuw avondschool project: CBR600RR 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BoesP Bekijk Berichten
    Succes met het herstel! Serieuze crash wel precies
    Merci!

Wel, gisterenavond het balhoofd eens los gemaakt. Op de stang van het t-stuk was aan 1 kant de draad wat ingesleten en bij nadere inspectie zagen we dat er wel heel veel speling zit op de bovenste balhoofdlager - die voor de rest er redelijk intact uitzag, maar je kon em wel met twee vingers uit het gat halen. De onderste is lichtjes gebarsten...

Het ziet er niet goed uit

Wou dat ik dat als eerste had nagekeken.

Nu is de vraag: is dat van die crash of was dat al langer aan de hand? En waarom heb ik dat dan niet gevoeld?

In principe zou het kader opnieuw uitgefreesd moeten worden nu. Kostelijke zaak. Even afwachten tot maandag om te zien of er een andere oplossing is...

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten