Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 17 van 17

Onderwerp: Kleppendeksel er terug op : moeten de oude sealantresten helemaal weg ?

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    91
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GxerMark Bekijk Berichten
    Ja dat kan natuurlijk ook zijn.

Waarom zou jij aanraden dat de pasvlakken best vetvrij zijn?
    .
    Het is me zo geleerd en bevestigd in de meeste instructies die ik gelezen heb. Leek me logisch dus ik heb dat altijd zo opgevolgd.

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    alleen als alles er af is ben je zeker dat het helemaal proper is.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4496
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Oude vloeibare pakking kun je makkelijk verwijderen met een plamuurmes,wel voorzichtig zodat je geen krassen maakt.
    Of met zo'n mesje om plak te verwijderen?
    Ik gebruik dat ook altijd om de vignetten van mijn voorruit te krijgen...

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    71
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Of met zo'n mesje om plak te verwijderen?
    Ik gebruik dat ook altijd om de vignetten van mijn voorruit te krijgen...
    Om die flinterdunne restanten daarmee te verwijderen zou ik toch oppassen. Het is toch (maar) aluminium, dus toch zeker kwetsbaar als je er met een (stalen ?) mes op zou zitten. Maar zelfs dan nog : in mijn geval is de beschikbare breedte zeker niet groot genoeg om zo'n breed mes te kunnen gebruiken.

Tenzij je bedoelt : om die dikkere, uitpuilende restanten (náást de voeglijn) weg te krabben ?
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't Č nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4496
    Niets specifieks hoor.
    Als je weinig ruimte hebt lijkt het me inderdaad bijzonder onhandig en potentieel gevaarlijk om daarmee aan de slag te gaan.
    Dan kan je inderdaad beter week maken en opvegen.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    215
    De vloeibare pakking die ik van Yamaha tegen kom en die ik zelf gebruik gaat er toch makkelijk af met een plamuurmes,dat is niet zo scherp als zo'n mes.
    Iets gebruiken om die pakking week te maken is daarbij helemaal niet nodig.
    Maar misschien gebruikt Suzuki iets dat harder is,in elk geval voorzichtig zijn zodat je geen krassen maakt in het oppervlak.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Mar 2015
    Thanks
    111
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Oude vloeibare pakking kun je makkelijk verwijderen met een plamuurmes,wel voorzichtig zodat je geen krassen maakt.

Inderdaad,bij Yamaha staat dat in elk geval duidelijk in het werkplaatsboek.
    Ik gebruik geen plamuurmes omdat door verschillend gebruik de steekrand soms niet meer mooi recht / glad is.
    Zelf neem ik elke keer ik oude vloeibare pakking wil verwijderen en niet Stanley-mesje. Zo eentje van +/-4cm lang waarvan je de twee eindes kan gebruiken. Deze zijn altijd recht en zonder beschadigingen. Als je voorzichtig te werk gaat en eenmaal de beste hoek gevonden hebt, gaat dit prima. Omdat die mesjes zo klein zijn, heb je er veel gevoel bij. Meer dan met een plamuurmes denk ik.

Bij filmpjes ivm de halvemaantjes bij mijn bmw terug plaatsen raden ze ook meestal aan om er vloeibare pakking op te doen.
    Ik doe dat niet omdat die er af-fabriek ook niet tussen zit! Als de halvemaantje te hard geworden zijn zou ik wel aanraden om ze te vervangen. (maar aangezien deze steeds in aanraking komen met olie aan de binnenkant, drogen deze niet rap uit)

Ik ontvet alle pasvlokken waar vloeibare pakking op komt. Om een ingevet oppervlak is vloeibare pakking bijna niet mooi egaal aan te brengen. (ik leg niet gewoon een 'rupsje', maar smeer deze lichtjes uit zodat het hele oppervlak egaal bedekt is, vooralleer ik het deksel er op druk)
    Hierdoor kan er na montage + na drogen geen olie meer tussen (pakking kleeft aan blok+deksel) . Doe je er eerst olie op, dan kan deze oliefilm er voor zorgen dat er later andere olie doorgelaten wordt. Ik vergelijk het een beetje met het overhevelen van vloeistof.
    Als ga je dit sneller hebben bij een olie-of waterpomp waar druk op komt, dan met een kleppendeksel waar geen druk op komt.

Mijn persoonlijke mening. Daar waar anderen blijkbaar vaak problemen hadden met het afdichten van een pomp, was die van mij van de eerste keer dicht.

8. The Following User Says Thank You to laagvlieger For This Useful Post:

dirjax (27-05-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten